Gå til innhold

Hvor lenge kan syke barn sove?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på 1 år er syk idag. Ikke særlig feber, men er veldig grinete og trøtt, vil ikke ha mat osv. Hun har nå sovet 3 timer i strekk nærmest oppå meg. Er det vanlig? Vi har vært hos legen. Han fant ingenting.. Hun er ikke noe sovebaby til vanlig. Sover kanskje 2 timer fordelt på 2 hviler, så dette var litt uvant for meg...

Anonymous poster hash: 72627...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lengen hun puster ok, ikke har utslett, og feberen er under kontroll med febernedsettende kan hun sove det hun har behov for. Voksne sover og mer når de er syke.

Men pass opp så hun ikke snur døgnet og gjør natt til dag.

Anonymous poster hash: 4989e...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn, og det har vært forskjellig med de alle sammen i den alderen. Nummer tre har alltid hatt godt sovehjerte, og når hun var syke kunne hun døse og sove hele dagen.

Jeg pleide å vekke henne litt innimellom bare for å se at hun våknet greit, også lot jeg henne sove igjen.

Ikke noe greit med syke barn, god bedring til datteren din TS :)

Anonymous poster hash: a6ef0...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte feberen etter hun våknet. Den var nesten 39 til tross for paracet. Var lavere før jeg gav paracet. Ikke så kjekt. Litt mindre grinete når hun våknet hvertfall. Takk:)

Ts

Anonymous poster hash: 72627...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 3 åring som aldri har vært glad i å sove, men når han har feber sover han kjempe masse! Gjerne flere timer i strekk.

Vi var usikre på om dette var dumt i forhold til døgnrytme, men vår erfaring er at sykdom (spesielt feber) er unntakstilstand. De trenger søvnen for å bli friske. Har iallefall aldri opplevd at han ikke har sovnet til kvelden pga mye søvn på dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, jeg har ikke ibux uansett. Feberen gikk ikke ned før i natt, så alt vel nå:)

Anonymous poster hash: 72627...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen leger jeg har snakket med anbefaler å gi paracet ved feber. Dette da det kan undertrykke andre symptomer siden små barn ikke kan gjøre seg så godt forstått.

Anonymous poster hash: 7633b...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som mulig

Anonymous poster hash: f7db8...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt på 1 år er syk idag. Ikke særlig feber, men er veldig grinete og trøtt, vil ikke ha mat osv. Hun har nå sovet 3 timer i strekk nærmest oppå meg. Er det vanlig? Vi har vært hos legen. Han fant ingenting.. Hun er ikke noe sovebaby til vanlig. Sover kanskje 2 timer fordelt på 2 hviler, så dette var litt uvant for meg...

Anonymous poster hash: 72627...2ef

Ja, det er vanlig og kroppen sier bare i fra at den behøver å hvile og sove i tre timer og da gjør den det.

Anonymous poster hash: 92ebc...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de ikke har eksepsjonelt høy feber, tar til seg væske og våkner innimellom, så har jeg latt de sove så mye de ville når de har vært syke.

Eldste sønn hadde det med å sove nesten konstant til han ble frisk, og er den som alltid har hatt kortest sykdomsperiode. De andre har sovet mindre, men vært lengre småpjuskete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tråden er ryddet for medisin-diskusjon. Det er dn avsporing fra tema, samt at vi ikke kan verifisere hvilke erfaringsgrunnlag rådene gis på, da hvem som helst kan titulere seg med hvilke sim helst profesjon i et anonymt forum.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...