Gå til innhold

Dere som jobber fulltid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber fra 7-14.30.

Mannen og ungene står opp kl. 6.30 og spiser frokost. Jeg kjører til jobb når de står opp.

Ungene sykler til skolen selv.

Vi er hjemme fra jobb i 15-tiden, og den som er først hjemme lager middag.

Lekser gjøres når ungene kommer hjem fra skolen og evt. fortsetter de etter middagen.

Kveldsmat spises kl. 18-19, og ungene legger seg kl. 19.30-20.

Begge to går på en aktivitet hver som er en til to ganger i uken.

Synes det er travelt de dagene eldste må gjøre lekser, fordi de har veldig mye lekser som tar lang tid. Blir ofte litt styr med lekser som skal gjøres osv.

Husarbeid tar vi på fredag etter jobb, eller evt en av de andre dagene i helgen. Tar selvsagt småting fortløpende i huset. Klesvask tar vi på kveldene når vi får det over oss. :)

Begge trener 5-6 dager i uken, og da trener vi enten sammen på ettermiddagen, eller vi går hver for oss slik at én av oss er hjemme med ungene.

Vi lager handleliste for hele uken, og vet hva vi skal ha til middag hver dag. Handler inn på lørdagen, og da må vi stort sett bare etterhandle melk og brød noen ganger i løpet av uken. Veldig tidsbesparende. I tillegg jobber vi nokså nært hjemmet, og slipper derfor å bruke mye tid på rushtrafikk/reise.

Anonymous poster hash: 6f87f...bed
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen kjører og henter barna til og fra ballett og pianotimer to ganger i uken og vi handler inn ukens middager, frukt, pålegg, yoghurt etc. for en uke om gangen.

Mannen pleide å vaske gulvene men vi har spleiset på vaskehjelp nå og da trives vi alle mye bedre!

Barna må ha nok søvn og legges til kl 18:45.

Mannen og jeg bytter op annenhver gang å lage middag til kl 17 hverdagene.da er det kjekt at kjøleskap og fryser er fylt opp så vi slipper å handle så ofte.

Anonymous poster hash: 8ecd4...eb6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn i barnehage med en aktivitet 1 gang i uka. Jeg jobber skift, annenhver uke 7-15 og 14-22. Mannen jobber flexitid mellom 7 og 17, så han jobber 9-17 og 7-15 annenhver uke. Ikke helg på noen av oss, bortsett fra overtid og "kriser" en sjelden gang.

Levering er ca kl 8:15 hver dag (hun ønsker selv å være i barnehagen til frokost, tar senere morgener om hun ønsker eller det passer seg sånn), henting 15:15-15:30, avhengig av trafikk. Den som henter er også med på aktiviteten den uken.

Hun får som regel en yoghurt, knekkebrød eller noe annet enkelt når vi kommer hjem, så er det middag kl 17:30-18. Kveldsstell begynner kl 19, og hun er i seng senest 19:30. Den som leverer står opp med henne 7:30.

Jeg har god tid på dagen før senvakter, så da tar jeg stort sett det meste av "stort" husarbeid. I mine tidliguker blir det ikke gjort så mye mer enn det mest nødvendige (oppvask, klesvask, generell rydding og småvask). Mannen har fått oppgaven med å storhandle hver lørdag formiddag, det som trengs utenom svipper vi bare innom butikken for etter jobb.

Syns i grunn ikke vi har det så veldig travelt. Vi har jo ganske faste og gode rutiner, og helgene fri begge to, i tillegg har vi mulighet til å gi henne en del ekstra fridager i mine sene uker, ved at jeg og mannen "bytter" kl 14:30 og jobber igjen den timen en annen senvakt.

Anonymous poster hash: 4514f...92e
Skrevet

Vi har løst det ved å bytte om på rekkefølgen av måltider.

Begge har vært hjemme ca 16.00. Da finner vi litt brødmat eller frukt, og så er det lekser som skal settes i gang. Det blir gjort så mye som mulig frem til f.eks. selskap eller fotballtrening osv, og så gjøres resten evt. når det er ferdig. Og så blir det middag ca klokka 19.00, litt TV tid, og lesing og kvalitetstid sammen.

Hvis dere får utdelt ukeplan og har tilgang på skolebøkene hele uka eller oppgaver skal gjøres på nett så vil det være lurt å få gjort det meste på de dagene det ikke er noen planer. Og er det aktiviteter hver eneste dag så bør det begrenses. Slikt stress er ikke en god situasjon for barn :)

Dette var en god ide!

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at folk orker jeg. Ei heller at folk søker slike liv. Jeg blir utmattet bare av å lese om det. Bra at dere får det til og trives. Kudos! :D

Anonymous poster hash: 8e290...d68
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at folk orker jeg. Ei heller at folk søker slike liv. Jeg blir utmattet bare av å lese om det. Bra at dere får det til og trives. Kudos! :D

Hva mener du de skal gjøre da?

Anonymous poster hash: 6fb76...3d9

AnonymBruker
Skrevet

Fortsette som de gjør selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber turnus 2 delt og 3 delt. Mannen jobber dagtid (har fleksitid ) jeg fikser det meste når jeg har fri på dagtid av matlaging og handling. Jobber jeg kveldsvakt er middagen som regel bare til og varme opp når de kommer hjem fra bhg. Noen dager har barna fri midt i uka pga turnus jobbing. Barna har ingen fritidsaktiviteter de er 2 og 4 år. Tenker vi venter til de begynner på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Enda et bevis på at folk på KG er ute av stand til å ta imot et komplimang 😉

Anonymous poster hash: 9747b...17c

AnonymBruker
Skrevet

Her er det slik. Både jeg og samboeren jobber fra 8 til 16 hver dag. Vi har 3 barn. 4,7 og 9 år. Minsten blir levert i barnehage 0730 ca og blir hentet kl 1630 av en av oss. Den andre drar hjem og lager middagen. Middagen spises mellom 1700 til 1730. Alt er hva som lages. Etter det har vi lekse hjelp med hver unge.. tar alt fra 15 min til 1 time. Resten av tiden bruker vi til lek med 4 åringen. Kl 1845 er det kveldsmat for minsten om ønskelig. Legger deg 1930. Våre barn på 7 og 10 år har en aktivitet hver 2 kvelder i uken. Den som ikke legger minsten er med på disse aktivitetene. 7 åringen legger seg 2030 og 10åringen 2100. Etter minsten har lagt seg gjør vi små ting som å rydde kjøkken og stue og vasker tøy hver dag. Hver helg er familien samlet om å gjøre rent. Vi planlegger middager og handler lørdager.

Anonymous poster hash: bff1b...25b

AnonymBruker
Skrevet

Døgnet har 24 timer.

Mye går på rutiner og fordeling av oppgaver.

Og det er en hel del man MÅ gjøre som voksen - uansett om man har mann og barn eller ikke.

0530 eller 0600
Står opp, trener, dusjer, sminker, fiker hår, klær, lager kaffe og frokost.

0630

Felles frokost, lager matpakker dersom det ikke er gjort kvelden i forveien.
Bringer til barnehage / skole

0730

Jobb, barnehage, skole, SFO / leksehjelp

1500
Hjem fra jobb
Henter i barnehage/skole.
Handler før eller etter henting i barnehage/skole
Rydde ut av sekk, sjekke ukeplan, begynne på lekser

Begynne på middag

1600

Felles middag

Lekser/Skolearbeid sees over og er gjerne ferdig 1730.

Fast handledag på mandag & fredag.

Støvsuging & vask av bad på fedag & lørdag

Søppelsortering & fylling av bensin på søndag

Man rekker mye med å fordele oppgaver, ha faste rutiner, ukeplan, gjøre ting på forhånd og lage lettvint middag de dagene ungene skal på aktiviteter.

Ungen/e kan inkluderes i å tørke av bordet, dekke på/av, velge middag, skjære opp grønnsaker,
lage matpakke, osv.

Både gjør de seg fortjent til lommepenger og de får være med på å bestemme, samtidig som de lærer.

Anonymous poster hash: 9cfc8...2a5
Skrevet

Felles frokost rundt kl. 7.30. Mannen og jeg reiser på jobb mens guttene ordner resten selv og låser seg ut.

Middag rundt kl. 18, men det varierer ut i fra hvilke fritidsaktiviteter guttene er på. Kveldsmat ordner de selv.

Jeg er på jobb fra rundt kl. 8 til et sted mellom kl. 16 og 17 (mellomlederjobb).

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forholdsvis store barn. Jeg står opp og gjør yngste klar før jeg kjører til jobb 7.30, de tar bussen 8.15

De fleste dager er barna kommet hjem før oss voksne og har begynt på/gjort ferdig leksene.

Middag ca 16.30/17.00, så begynner kjøringen til ulike aktiviteter. Da er det som oftest t/r til to ulike aktiviteter med ca 15 min kjøring hver vei min 3 g i uken. Får gjort unna ukeshandling mens jeg venter.

Siste aktivitet er ferdig kl 21.00. De eldste ordner seg kvelds. De er i seng kl 21, 22 og 23, så er kvelden ferdig.

Innimellom er det egentrening og tur med hunden.

De fleste hjelper til med ulike oppgaver i hjemmet.

Gleder meg til de kjører selv;-)

Anonymous poster hash: 55ca5...5a2

Skrevet

Hvordan ser dagen deres ut?

Tenker at det blir ganske travelt.

- når spiser dere middag? Og blir det noe kveldsmat?

- tid for lekser?

- annet husarbeid

- aktiviteter som barn drar på

- handling av matvarer

jeg er alene med to og jobber fulltid. det er ikke noe problem. jeg har ansatt en hushjelp som kommr en gang i uken for å brette klær og vaske gulv. vi spiser middag kl 19,og da er det tid for lekser mellom 17 og 19. en dag i uken jobber jeg langdag, og da får jeg eldstemann eller en (voksen) venninne til å hente minstemann. Det er et bra liv det. ikke noe å bekymre seg for. Da jeg var yngre pleide jeg ta småen (som nå er stor) med på en langdag i uken. Det er hyggelig for barna å være med på jobben. Der kan de tegne, og vi spiser middag i en kantine. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...