Gå til innhold

Avhengig av mobil og nett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å være avhengig. Jeg klarer ikke studere fordi jeg bare sitter på sosiale medier. Jeg klarer ikke gjennomføre jobben min ordentlig fordi jeg sitter i telefon med kunder samtidig som jeg leser på twitter.

Jeg klarer ikke lese en vanlig bok en gang, fordi impulsen min om å sjekke instagram, snapchat, twitter, facebook, pinterest. ALT tar hele min oppmerksomhet."OH nå har det sikkert kommet noe nytt!"

jeg går inn på VG.no kanskje tre ganger i kvarteret for å se om det har kommet nye nytt. Oppdtaterer facebook, og har det ikke kommet nye nytt i i feeden går jeg inn på personers vegg for å se om det er noe der etc.

Jeg har lastet ned SelfControl på dataen. Fungerer ikke, for jeg finner alltid nye nettsider å gå inn på. Jeg har prøvd å skru av wifien(og modemet!) men ti minutter senere skrur jeg det på igjen....

Hva skal jeg gjøre, og hvor kan jeg få hjelp? Det ødelegger livet mitt, for jeg klarer ikke slutte!

Jeg sluttet å røyke og drikke alkohol uten prblemer, hvorfor klarer jeg ikke internett? :(

er på randen til å dra på ClasOhlson å kjøpe en dumtelefon, men vil ikke kvitte meg med iPhonen siden jeg er veldig glad i Podcasts. Vil ikke slutte å høre på det. I tillegg kan jeg ikke kaste macen til helvete siden jeg har oppgaver på studier jeg må skrive.... Men jeg kan ikke fortsette med dette heller.....

HJELP :( Vi lvirkelig bli kvitt problemet, men kan ikke bare melde meg helt av internett heller :(

Anonymous poster hash: 95694...ad1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må føye til at jeg har prøvd å ha restriksjoner på mobilen, at mobildata er skrudd av når jeg er ute av leiligheten feks etc etc. Jeg har laget "egne regler" om mobil- og databruk etc. Men jeg holder de ikke, bare blåser i de. Så får jeg enda mer dårlig samvittighet :(

Har prøvd alle tipsene som finnes, men det er så vanskelig :(

AnonymBruker
Skrevet

alt.1) Slett pinterest, slett instagram, slett snapchat, slett twitter, deaktiver facebook.

alt. 2) Hver gang du får en trang til å sjekke noe på nettet, gå deg en tur uten telefonen din. Eventuelt heng opp klesvaska, ta oppvasken for hånd, eller finn på noe annet å gjøre. Dette er nok lettest å begynne med på fritiden. På jobb kan du selvsagt distrahere deg selv med jobbrelaterte ting, men dersom du synes jobben din er kjedelig burde du begynne med å ta tak i avhengigheten din hjemme før du tar tak i den på jobben. Dette for at du skal kunne mestre "avvendingen".

alt. 3) ikke gjør en dritt med problemet ditt, få sparken, stryk på eksamen og bli etterpåklok.

Jeg ville gått for alternativ 1 eller 2. Kanskje til og med begge to kombinert.

Anonymous poster hash: 774c3...81d
AnonymBruker
Skrevet

Ang alt. 1.. Har slettet appene før, men laster de bare ned igjen... :( Har null kontroll, det er utrolig kjipt!

Alternativ to fungerer ikke, jeg har prøvd dette også. Lagt fra meg telefonen hjemme etc. Har vært en uke på fjellet uten telefon, går helt fint! Men jeg "sprekker" når jeg kommer hjem igjen.... Med en gang muligheten er der, så sprekker jeg.

Alt. 3: takk for et utrolig godt og konstruktivt svar....

Skrevet

Sliter med det samme.... Det er jævlig. Jeg har begynt å ha telefonen på lydløs da, og har den i vesken når jeg er på skolen. Når friminuttet kommer kaster jeg meg over den og pløyer den etter ny informasjon, haha. Uff altså...

Gjest imperio
Skrevet

Du må nok bare prøve og prøve, og faile og faile. Sånn er det bare. Men ikke gi opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...