Gå til innhold

Hvordan benytte seg å fritt sykehus valg?


Fremhevede innlegg

Gjest Silje1
Skrevet

Kak jeg bare ringe til sykehus A og be de sende mine papirer til sykehus B? Må jeg si fordi jeg ønsker å bytte sykehus/fritt sykehud valg? Hva sier jeg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det smarteste du gjør, er å vente til du har fått mbrev med tidsfrist for når behandlingen skal være startet.

Søker du i google på fritt sykehusvalg, får du sikkert opp noe info fra Helfo. Der er noe endringer på prossedyrer så om du bare kan ringe er jeg usikker på. Men jeg ringte for en tidtilbake og fikk overført til det sykehuset jeg valgte.

Det du skal være obs på er at den tidsfristen du har fått fra det første sykehuset følger deg. Får du ny og lengre tidsfrist fra nytt sykehus, så viser du til den tidsfristen du har fått.

Flytter du søknaden rør du får tidsfrist, vil det gå bort mye tid i venting på nytt behandlingssted.

Anonymous poster hash: cbaa1...23a

Gjest Silje1
Skrevet

Det smarteste du gjør, er å vente til du har fått mbrev med tidsfrist for når behandlingen skal være startet.

Søker du i google på fritt sykehusvalg, får du sikkert opp noe info fra Helfo. Der er noe endringer på prossedyrer så om du bare kan ringe er jeg usikker på. Men jeg ringte for en tidtilbake og fikk overført til det sykehuset jeg valgte.

Det du skal være obs på er at den tidsfristen du har fått fra det første sykehuset følger deg. Får du ny og lengre tidsfrist fra nytt sykehus, så viser du til den tidsfristen du har fått.

Flytter du søknaden rør du får tidsfrist, vil det gå bort mye tid i venting på nytt behandlingssted.

Anonymous poster hash: cbaa1...23a

Har fått tidsfrist og vært til mange behandlinger på sykehus A. Ønsker å bytte. Ringer jeg bare A og ber de sende henvisning til B?

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke har fritt sykehusvalg når det gjelder øyeblikkelig hjelp. Kun ved planlagt behandling/utredning.

Anonymous poster hash: d411a...cd5

Gjest Silje1
Skrevet

Takk til de som svarer, MEN er det bare å ringe sykehus A og be de sende behandlingen videre til sykehus B eller må jeg gjøre noe mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...