Gå til innhold

Aldersforskjell-Hva er greit?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg er bare helt desperat etter meninger og erfaringer akkurat nå.
Jeg er ei jente på 17 år, født i 98. Det siste halvåret har jeg vært en del med en gutt på 26, og ja, vi har hatt sex, men nå er jeg så godt som ferdig med han.

Så de siste ukene har jeg møtt en ny fyr, men han er da ett år eldre, altså han er født i 88. Men her har det ikke skjedd noe mer enn et kyss på kinnet enda.

Så, det jeg er bekymret for er for det første foreldrene mine! Hva kommer de til å si om de finner ut at jeg i det hele tatt snakker med en så eldre gutt enn meg selv?
For det andre, bekjente(Ikke venner, de støtter meg uansett hva)! Jeg er livredd for hva de kommer til å tro om meg, med tanke på litt av det han drev med før.(Ja, det er ganske ille).

Og for det tredje, hva mener han? Altså han sier jo til meg at jeg bare kan slappe av, han tenker ikke på alderen fordi jeg ikke oppfører meg som en typisk tenåring. Han synes også at jeg virket eldre enn eksen hans, selv om hun er 20.

Så nå må dere komme med litt meninger her, synes dere at dette er helt sinnsykt drøyt? Eller tror dere det bare er normalt at en jente på 17 tenner på så mye eldre gutter? :)

Tusen hjertelig takk for svar!

Anonymous poster hash: 41d00...9d2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at stor aldersforskjell ikke har noe å si etter at man har krysset 20. 20 og 30 passer MYE bedre enn 17 og 27...

Anonymous poster hash: c113f...825
  • Liker 1
Skrevet

Jeg mener at stor aldersforskjell ikke har noe å si etter at man har krysset 20. 20 og 30 passer MYE bedre enn 17 og 27...

Jeg har tenkt å snakket med den forrige om at vi burde vente til jeg er ihvertfall 18-19 med å gå ut med noe sånt, og det er jeg jo enig med han i, men jeg ønsker jo å være åpen for mamma om det.

Skrevet

Så lenge du er stolt over forholdet så ser jeg ingen grunn til å skjule det.

Alderforskjell skaper ekstra utfordringer, men hvis det er den eneste grunnen til å gi opp ett forhold så burde man gi forholdet en sjanse.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du er stolt over forholdet så ser jeg ingen grunn til å skjule det.

Alderforskjell skaper ekstra utfordringer, men hvis det er den eneste grunnen til å gi opp ett forhold så burde man gi forholdet en sjanse.

Ja du sier noe der!

Takk for svar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å snakket med den forrige om at vi burde vente til jeg er ihvertfall 18-19 med å gå ut med noe sånt, og det er jeg jo enig med han i, men jeg ønsker jo å være åpen for mamma om det.

Skjønner det, men altså - jeg har nok verdens mest liberale mor, hun støtter meg i alt det syke jeg har funnet på. Men det å skulle (i den alderen) date noen som er nærmere henne enn meg i modenhet, ville hun hatt store problemer med å akseptere. Hun vet utmerket godt at mange menn i den alderen som ikke har problem med å date en 17-åring, gjør det av seksuelle grunner.

Men om du forteller din mor; lykke til! :)

Skrevet

Når jeg var 16-17 hadde jeg stort sett sex med folk oppi 30-årene. Når jeg ser tilbake så tenker jeg egentlig ikke at det var så gale, vi var bare to likesinna individer som hadde sex, det var ikke slik at jeg var med på noe av det fordi jeg følte meg presset til det. Men for mannfolka sin del så burde de jo absolut visst bedre. Akkurat i den alderen fra 16-18 så er det litt i gråsonene til hva som er greit og ikke greit. Man er snart voksen, men samtidig er man jo ikke det.

Da jeg var 14-15 lå jeg med flere 20-åringer, og på den tiden var jeg hun "tøffe", (men sårbare) som lot meg være med på ting og lot meg lett påvirke. Ser jeg tilbake på den tiden er det tydlige forskjeller der jeg åpenbart fortsatt er et barn/ungdom og de voksne. Der var aldersforskjellen alt for stor, selv om den var mindre enn i eksempelet over.

Sånn egentlig er det ikke noe galt med den aldersforskjellen du beskriver. Det kommer helt an på. Føler du deg liten og at det blir ujevn maktfordeling så er du etter min mening for ung for de. Problemet ligger altså i noe jeg ikke vet noe om, din mentale alder. Så hva som er rett eller riktig er ingen fasitsvar, det må du nesten føle på selv.

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Kjør på, bare ikke bli skuffet om det viser seg at du kun er en knulledukke.

Skrevet

Så lenge du er komfortabel med det og over den seksuelle lavalderen (hvilket du er) så synes jeg ikke noen andres mening har så mye å si. Erfaringsmessig er ikke aldersforskjell et spesiellt stort problem for foreldre. Jeg har kun ligget/vært sammen med menn som er eldre enn meg, og min mor har aldri uttrykt noe misnøye med det. Hun har til og med prøvd å koble meg med en fyr som var 12 år eldre enn meg fordi han var kjekk og singel :fnise: Har også veninner som har vært sammen med eldre menn, og de har heller ikke fått noen negative reaksjoner.

Nå har ikke min mor hørt om alle jeg har ligget med, spesielt ikke at jeg har ligget med en som er 20 år eldre enn meg, men hun har aldri vist noe tegn til at det er et problem at partnerene mine er eldre.

Du sier også at du tenner på eldre gutter/menn. Jeg er av den oppfattning at enkelte av oss bare har det som seksuell preferanse enkelt og greit. Jeg blir aldri forelsket eller tent på gutter i min egen alder. Menn som er eldre enn meg derimot... :rodmer::fnise:

Skrevet

Så lenge du er komfortabel med det og over den seksuelle lavalderen (hvilket du er) så synes jeg ikke noen andres mening har så mye å si. Erfaringsmessig er ikke aldersforskjell et spesiellt stort problem for foreldre. Jeg har kun ligget/vært sammen med menn som er eldre enn meg, og min mor har aldri uttrykt noe misnøye med det. Hun har til og med prøvd å koble meg med en fyr som var 12 år eldre enn meg fordi han var kjekk og singel :fnise: Har også veninner som har vært sammen med eldre menn, og de har heller ikke fått noen negative reaksjoner.

Nå har ikke min mor hørt om alle jeg har ligget med, spesielt ikke at jeg har ligget med en som er 20 år eldre enn meg, men hun har aldri vist noe tegn til at det er et problem at partnerene mine er eldre.

Du sier også at du tenner på eldre gutter/menn. Jeg er av den oppfattning at enkelte av oss bare har det som seksuell preferanse enkelt og greit. Jeg blir aldri forelsket eller tent på gutter i min egen alder. Menn som er eldre enn meg derimot... :rodmer::fnise:

Da jeg var 15 så spurte jeg mamma hva hun syntes var greit, og hva hun ikke synes var så greit. Så hun svarte rett og slett at siden jeg var 15 så kunne jeg med glede holde meg til gutter i 18-19 års alderen, men IKKE eldre! Men dette var helt greit, jeg følte det var riktig.

Men nå som jeg har blitt 17 år, så har jeg vokst veldig mye mentalt(Og seksuelt for den saks skyld)

Hehe åh, godt jeg ikke er alene der, guttene på min egen alder er rett og slett bare barnslige! :glare:

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er ikke selve aldersforskjellen i år som er et problem. Det er eventuelle skjevheter i maktbalansen hos par med aldersforskjell som kan være problematisk.

Det er ikke alltid at det er greit at man på 17/18 år er i forhold med en mye eldre.

Det kommer an på menneskene som er involvert.

Skrevet

Hva var det han drev på med tidligere som du sier var ganske ille da?

Skrevet

Hva var det han drev på med tidligere som du sier var ganske ille da?

Stoff osv

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en veninne i samme situajon som deg, hun var 18 og han var 27. De hadde det veldig fint, og giftet seg! Når hun var 24 og ferdig utdannet fikk de sitt første barn og er nå en familie på 6 som virker som om de har det fint!
Dere må føle på forholdet deres selv, og ikke tenke noe om hva andre syns.

Anonymous poster hash: 0123a...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...