AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Jeg må begynne å trene. Har begynt så smått med gåturer og styrkeøvelser hjemme. Men jeg må noe mer enn det og tenker jogging eller sykling. Jeg er alene med et lite barn hele dagen. Pappaen står opp 7 og kommer hjem fra jobb ca 16.30/17.00 og da er det middag som står for tur. 1 time senere må barnet begynne kveldsstellet og legge seg (de får kort tid sammen men sånn er det dessverre ei stund). Hans første barn skal også legge seg, men til et litt senere tidspunkt. Rett etter middagen (hvis pappaen tar kveldsstellet og legging), er det for kort tid siden middag med tanke på trening. Og venter jeg, blir det fort mørkt og jeg vil ikke trene ute når det er mørkt. Jeg ser ingen andre alternativ enn å trene når pappaen kommer hjem fra jobb 16.30/17.00, for da kan han ta seg av barnet (barna). Da får jeg trent før vi spiser og man er mett, og før det blir mørkt. Men da må jeg faktisk droppe å spise middag med familien, noe som er litt dumt for familiens skyld kanskje... Spørsmålet mitt er om det er dumt av meg å gjøre det sånn, eller om jeg rett og slett må sykle eller jogge i mørket? :/ H Anonymous poster hash: 92ea2...84a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Kan du ikke sette klokka på vekking og stå opp tidligere om morgenen sånn at du rekker en joggetur før pappaen drar på jobb? Jeg jogger flere ganger i uken kl 6 om morgenen. Rett fra pysj til treningstøy, og frokot og en god dusj når jeg kommer hjem. Personlig så liker jeg best å trene om morgenen før frokost og jobb, da våkner jeg skikkelig og får en god start på dagen. Dessuten er det godt å være ferdig med treninga om morgenen, på ettermiddag og kveld er det som oftest et tiltak. Anonymous poster hash: ddc45...82c 13
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Det spørs vel litt hvor ofte det er snakk om. Er det en gang i uka, hadde jeg ikke sett på det som et stort problem. Er det oftere, ville jeg tatt det etter legging. Kjøp deg hodelykt og jogg når det er mørkt (så lenger du kan ferdes trygt, selvf). De gangene jeg trener på ettermiddagen, hender det at barna og jeg starter litt tidligere på middagen og så kommer pappaen etterhvert, og da er jeg ferdigskiftet og stikker ut en liten tur.Anonymous poster hash: 02105...87c 3
Pingvinsukker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Kjøp deg en tredemølle? Eller en spinningsykkel? Eller en joggevogn? Abbonnement på treningssenter med barnepass? Sykkel med barnesete/sykkelvogn bakpå? 11
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Takk for gode tips Anonymous poster hash: 92ea2...84a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Det går jo mot lysere tider nå, så om ikke lenge er det jo lyst også etter legging. Og når høsten kommer igjen, kan det jo hende barnet kan drøye legginga ei halvtimes tid slik at du kan jogge før legging og mørket.Anonymous poster hash: 02105...87c 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Hvis du er hjemme med et lite barn hele dagen har du jo god mulighet til å ha barnet med i vogn og trene samtidig? Evt melde deg inn på treningssenter med barnepass? Anonymous poster hash: 7d9c0...51d 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Hvis du er hjemme med et lite barn hele dagen har du jo god mulighet til å ha barnet med i vogn og trene samtidig? Evt melde deg inn på treningssenter med barnepass? Anonymous poster hash: 7d9c0...51d Vi går turer med vogn, men får ikke helt til jogging med den. Treningssenter er uaktuelt, derfor jogging eller sykling Anonymous poster hash: 92ea2...84a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Mange gode tips . Personlig synes jeg man som familie skal spise middag sammen, det er en viktig stund for å få oppdatert seg på hva de forskjellige familiemedlemmer holder på med og ellers saker og ting som det er greit å snakke sammen om. Men en kveld i uka burde jo gå, eller tipset om å stå opp litt tidligere for å få deg turen din Anonymous poster hash: 11d20...60a 5
Nuttery Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Kan du ikke trene etter barna har lagt seg? 19-20-21-tiden?...
Nuttery Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 På treningssenter. Eller vente til det blir lysere. Noen sentere tilbyr jo uten binding, så å kanskje trene en mnd eller to inne også fortsette treningen ute er jo et alternativ
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #12 Skrevet 25. mars 2015 Kan du ikke trene etter barna har lagt seg? 19-20-21-tiden?... Som sagt, da er det jo mørkt... Noe jeg vil unngå Anonymous poster hash: 92ea2...84a
Nuttery Skrevet 25. mars 2015 #13 Skrevet 25. mars 2015 Som sagt, da er det jo mørkt... Noe jeg vil unngå Anonymous poster hash: 92ea2...84a Les kommentaren min under. Postet i to innlegg ved en feil.
got2go Skrevet 25. mars 2015 #14 Skrevet 25. mars 2015 Det er jo ikke snakk on at du skal jogge hver dag? Dere tåler nok å ikke spuse middag sammen en 2-3 ganger i uka i begynnelsen, helt fram til det blir lysere om kveldene.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #15 Skrevet 25. mars 2015 Men hva er årsaken til at du ikke vil trene på senter da? Syns du det er skummelt eller noe? Spør ikke for å kritisere, men fordi vi kanskje kan hjelpe deg med å nøste opp i det du finner vanskelig/umulig Eller hva med joggevogn? Og hva er grunnen til at du ikke vil ut når det er mørkt? Er du redd? Anonymous poster hash: 5e1bd...ef0
StineN Skrevet 25. mars 2015 #16 Skrevet 25. mars 2015 Kjøp deg en hodelykt. Hva er problemet med å trene når det er mørkt? 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #17 Skrevet 25. mars 2015 Jeg syns det er dumt å pese på en tredemølle/treningssykkel når vi bor så landlig til med fin natur og lite forurenset luft som i byene Det er rett og slett helt feil for meg å skulle kjøre noen mil til et treningssenter for å trene når vi har naturen rett utom døra Jeg føler meg utrygg når det er mørkt ja. Det er en del dyr ute her og ikke sjelden elg i hagen. Vi plages også av løshunder rundt omkring Jeg er ganske lettskremt og føler meg ikke 100% trygg når jeg lufter hunden om kveldene en gang. Joggevogn har jeg ikke tenkt å koste på meg/oss bare fordi jeg skal jogge, når vi kjøpte en ordentlig ny vogn til barnet da vi skulle kjøpe vogn. Jeg har sykkelvogn, men det står max 16 km/t i bruksanvisningen på den? Jeg ser ikke for meg at jeg får helt det store utbyttet av å sykle sånn "koselig" og forsiktig med ungen inni hvis dere skjønner Jeg liker å få opp farta litt når jeg først sykler (sykla, det begynner å bli ei stund siden nå!) Men jeg har fått mange gode tips og skal gruble litt på dem Anonymous poster hash: 92ea2...84a 1
Biloba Skrevet 26. mars 2015 #18 Skrevet 26. mars 2015 Naturopplevelsen får du jo på dagtid når du går tur med vogn. Og om noen mnd er det lyst etter barnas leggetid. Du kan trene mye med vogn også, f.eks finn deg en kort bakke og ha bakketrening mens vognen står usjenert. Kjøp rockering, håndvekter, motstandsstrikk eller kettlebell og en treingsmatte, det er massevis av videoer på nett, f.eks YouTube å trene til mens babyen sover. Jeg ville ikke ha splittet middagene, når ungene er så små at man bare har 3-4 timer sammen mellom barnehage og leggetid. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #19 Skrevet 26. mars 2015 Jeg syns det er dumt å pese på en tredemølle/treningssykkel når vi bor så landlig til med fin natur og lite forurenset luft som i byene Det er rett og slett helt feil for meg å skulle kjøre noen mil til et treningssenter for å trene når vi har naturen rett utom døra Jeg føler meg utrygg når det er mørkt ja. Det er en del dyr ute her og ikke sjelden elg i hagen. Vi plages også av løshunder rundt omkring Jeg er ganske lettskremt og føler meg ikke 100% trygg når jeg lufter hunden om kveldene en gang. Joggevogn har jeg ikke tenkt å koste på meg/oss bare fordi jeg skal jogge, når vi kjøpte en ordentlig ny vogn til barnet da vi skulle kjøpe vogn. Jeg har sykkelvogn, men det står max 16 km/t i bruksanvisningen på den? Jeg ser ikke for meg at jeg får helt det store utbyttet av å sykle sånn "koselig" og forsiktig med ungen inni hvis dere skjønner Jeg liker å få opp farta litt når jeg først sykler (sykla, det begynner å bli ei stund siden nå!) Men jeg har fått mange gode tips og skal gruble litt på dem Anonymous poster hash: 92ea2...84a Finnes det ikke en iddrettsplass der du bor? Kunstgressbade for eksempel? Planlegg slik at barnet sover og så løper du rundt og rundt/frem og tilbake 👍Anonymous poster hash: e373c...b01
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #20 Skrevet 26. mars 2015 Er barnet stort nok til å sitte i meis? Om det er det, så ut og gå med barnet på ryggen. Får du litt ekstra trening og. Ellers babycall og intervallttening i hagen en mulighet kanskje? Kroppsvektøvelser hjemme. Yoga. Anonymous poster hash: f9540...fc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå