Gå til innhold

Dere som har operert dere "der nede"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

OBS: Dette er ingen diskusjonspost, alle må få kunne si sin mening, men jeg er veldig klar i min oppfatning rundt debatten om dette. Kvinner skal og bør elske sitt eget kjønn , men i mitt tilfelle går det utover mitt daglige liv

og jeg lurer på om noen som har operert seg der nede kan fortelle litt om hvordan de gikk fram? Kan man gå til en gynekolog man ikke kjenner? Gynekolog på sexklinikk eller må man til fastlegen? Hvordan var dagene og ukene etter operasjon?

Posten dreier seg om operasjon av kjønnslepper på mer enn 5 centimeter som gjør at jeg ikke kan gå i stramme bukser eller truser, ikke kan sykle, ikke er på stranden osv, og ja jeg innrømmer at det også er sterkt ødeleggende for sexlivet. Jeg tør ikke la noen menn komme ned i buksene på meg som 31 åring.

Anonymous poster hash: fca7b...fd1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om dette er et problem for deg så synes jeg du skal gjennomføre. Vet ikke om du får dette dekket, så du må kanskje ut med noen tusenlapper. Synes det er fint at du vil gjøre livet lettere for deg selv jeg. Og regner ikke med at sexlivet er avgjørelsen dette faller på, når du sier du ikke orker å sykle engang. Da blir denne operasjonen praktisk og ikke kosmetisk. Menn bryr seg faktisk ikke så mye om at kjønnslepper er lenger eller kortere enn hva de har sett før.

Kan ikke svare på hvordan du går frem eller hvordan det blir i dagene/ukene etter inngrep, jeg er mann og har aldri blitt operert noen steder.

Lykke til videre og kjøp deg en kul sykkel som gave til deg selv :-)

Endret av Hardy_Poteter
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Poster som anonym.

Jeg hadde stor glede av å operere kjønnsleppene. For meg var det 90% kosmetisk og 10% fysisk.

Jeg gjorde det privat og betalte vel 12 eller 17.000,- (husker ikke, er mange år siden).

Måtte operere 2ganger fordi resultatet ikke ble som ønsket første gangen. Fjernet mer hud andre gang.

Den første gangen var jeg utrolig hoven i 4/5 uker. Kunne ikke gå, og stingene gjorde sinnsykt vondt. Ble sydd med selvoppløsende sting, men de oppløste ikke seg selv, så jeg tok dem ut selv etter 2/3 uker. Det var helt jævelig, men fordi det gjorde så vondt fra før, så gikk det.

Andre gangen ble jeg nesten ikke hoven og kunne gå ca normalt fra første dag.

Selve operasjonen går greit. Vemmelig å kjenne lukten når kirurgen brenner (brukte ikke skalpell). Det var også en stor psykisk påkjenning å vite at noen skjærer der nede.

Likevel er jeg så uendelig glad for at jeg gjennomførte! Har ikke angret et sekund! Selvtilliten er bedre, og jeg opplever ingen fysiske hindringer lenger.

Resultatet er noe skjevt, men det er ikke uvanlig å være litt skjev der nede, så om den ene kjønnsleppen er noe større enn den andre bryr jeg meg fint lite om.

:)

Anonymous poster hash: 2ece3...3ab

Skrevet

OBS: Dette er ingen diskusjonspost, alle må få kunne si sin mening, men jeg er veldig klar i min oppfatning rundt debatten om dette. Kvinner skal og bør elske sitt eget kjønn , men i mitt tilfelle går det utover mitt daglige liv

og jeg lurer på om noen som har operert seg der nede kan fortelle litt om hvordan de gikk fram? Kan man gå til en gynekolog man ikke kjenner? Gynekolog på sexklinikk eller må man til fastlegen? Hvordan var dagene og ukene etter operasjon?

Posten dreier seg om operasjon av kjønnslepper på mer enn 5 centimeter som gjør at jeg ikke kan gå i stramme bukser eller truser, ikke kan sykle, ikke er på stranden osv, og ja jeg innrømmer at det også er sterkt ødeleggende for sexlivet. Jeg tør ikke la noen menn komme ned i buksene på meg som 31 åring.

Anonymous poster hash: fca7b...fd1

Når du måler lengden på kjønnsleppene, måler du fra "roten", eller fra der de stikker synlig ut?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du måler lengden på kjønnsleppene, måler du fra "roten", eller fra der de stikker synlig ut?

Jeg måler fra roten, da blir mine også 4-5 cm fra rot til tupp, ca 3 cm utenfor/synlig.

Anonymous poster hash: 26f41...69a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått til en kosmetisk kirurg med mye erfaring fra tilsvarende operasjoner. Gynekologer er ikke plastikkirurger, og syr kanskje med tykkere tråd, grovere sting osv. Med de plagene du beskriver, ville jeg tro du kan få det dekket, forutsatt at du blir henvist til en gynekolog som har forståelse for slike plager (ikke alle har det). Men om det er plastikkirurger som opererer på offentlige sykehus, er jeg ikke sikker på. Det ville jeg sjekket. Hadde det vært meg, hadde jeg vært veldig nøye på valg av kirurg, og heller tatt det privat om den offentlige kirurgen ikke har gjort så mange slike operasjoner.

Forøvrig har jeg stor forståelse for at dette kan være plagsomt både psykisk og fysisk.

Anonymous poster hash: 6126c...724

AnonymBruker
Skrevet

Og for å få henvisning i det offentlige, er det enkleste å gå via fastlegen. Om du gjør det privat, trengs ingen henvisning.

Anonymous poster hash: 6126c...724

AnonymBruker
Skrevet

For all del, hvis dette hemmer deg i så stor grad, få gjennomført operasjon så fort som mulig. Ikke hør på alle som sier at du skal være fornøyd med deg selv, dette er et problem de selv ikke vet hvordan det er å leve med. Sånn er det ingen som skal ha det. Du kan enten gå gjennom det offentlige (hvis du dekker kravene) og belage lang ventetid, eller få det utført privat hos kirurger med erfaring.

Jeg gjennomførte inngrepet på Aviva helse for er par år siden, som jeg anbefaler. Kirurgen som utfører ingrepet er den med mest erfaring i Norge. For meg gikk det kjempebra. Ingen komplikasjoner, kun litt smerte første dagen, deretter gjorde det kun litt vondt når jeg gikk i en ukes tid, men det gikk helt fint. Veldig behagelige ansatte, alt føltes veldig naturlig og de hadde stor forståelse for at dette er et problem som også medfører psykiske problemer og hemninger i det sosiale liv. Bare hopp i det og bli ferdig med det. Lå selv søvnløs i mange netter og viste ikke hvordan jeg skulle samle mot til å gjennomføre det, men jeg hoppet i det, og for dem er det bare et vanlig rutineinngrep.

Anonymous poster hash: 62cf1...eaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lange hadde dere som har operert? Jeg vurderer også operasjon, aldri sett noen med så lange som mine men ser heller ikke kvinnekjønn hyppig. Ikke til så mye fysisk plage utenom stram bikini truse som jeg må unngå, men til stor psykisk plage, aldri hatt kjæreste fordi jeg ikke tør å være intim.

Anonymous poster hash: 26f41...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...