AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Hva er det? Legen min sa at jeg hadde lave verdier på(eller av?) Hvite blodlegemer, jeg har prøvd æ søkt på nettet men finner ikke noe svar på hva det er. Sååå kan noen hjelpe meg her? Anonymous poster hash: fc7c3...e47
Neutral90 Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Det kan være alvorlig, men det kan også være ingenting å uro seg for. Antar at legen har tatt videre tester, evnt at du skal tilbake på sjekk? Det har med bekjempelse av sykdommer og infeksjoner å gjøre - kroppens måte å hele seg selv på.
Diafragma Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Hvite blodlegemer er celler som finnes i blodet sammen med de røde blodcellene. Disse cellene har ansvaret for å beskytte kroppen mot infeksjoner og fremmedlegemer, og er en del av immunforsvaret. Antall hvite blodlegemer kan derfor si noe om hvor godt immunforsvar du har om dagen. Et lavt tall kan ha mange årsaker, og er noen ganger tegn på sykdom. Et høyt tall kan indikere at man har en infeksjon et sted i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Jeg fikk beskjed av min lege om at litt lav verdi av hvite blodceller er normalt ved virusinfeksjon (og økt ved bakterieinfeksjon). Så sikkert ingenting og uroe seg for, regner med du får oppfølging om legen mener det er nødvending Anonymous poster hash: ef0e4...3a5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Jeg hadde litt forhøyet hvite blodlegemer engang, de fortalte meg ikke noe mer fant ikke ut hva det var for noe men de spurte meg om jeg hadde vært noe syk i det siste så kansje jeg hadde en liten infeksjon eller noesånt det vet jeg ikke men siden de ikke sa noe så bekrymet jeg meg ikke så veldig over det Anonymous poster hash: aaf51...ca8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Lave hvite kan i verste fall være et tegn på leukemi eller andre alvorlige tilstander, men som oftest er det ingenting å bekymre seg for. Jeg har lave hvite på alle blodprøvene som er tatt, og av og til er den veldig lav, men legen sier det antagelig bare er "sånn jeg er". Har godt immunforsvar og er sjelden syk. Søsteren min har det samme, så det kan være noe genetisk. Anonymous poster hash: 95978...16e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Lave hvite kan i verste fall være et tegn på leukemi eller andre alvorlige tilstander, men som oftest er det ingenting å bekymre seg for. Jeg har lave hvite på alle blodprøvene som er tatt, og av og til er den veldig lav, men legen sier det antagelig bare er "sånn jeg er". Har godt immunforsvar og er sjelden syk. Søsteren min har det samme, så det kan være noe genetisk. Anonymous poster hash: 95978...16e Leukemi gir økt antall leukocytter. Anonymous poster hash: f8f2f...dfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå