AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #1 Skrevet 25. mars 2015 Dritt altså. Kan p-pillene ha sviktet meg?! Kan ikke forstå at de etter flere år plutselig har knelet. Men symptomene hoper seg opp nå. Ømme bryster, stikkinger i lysken, humøret er fullstendig på bærtur-har ligget og grått i halve natt for no obvious reason.. Altså, wtf? Så lurer på om jeg må ta en test da, og jeg vil enkli ha det overstått. Kan jeg gjøre det i ettermiddag?Anonymous poster hash: 4af23...d78
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #2 Skrevet 25. mars 2015 Når skal/skulle du hatt mensen? Er du mange dager på overtid så kan du ta når som helst:)Anonymous poster hash: 897c1...e33
Oppvaskhanske Skrevet 25. mars 2015 #3 Skrevet 25. mars 2015 Hvis det er lenge siden du skulle hatt mens, så kan du bare teste i vei.
Kontormus Skrevet 25. mars 2015 #4 Skrevet 25. mars 2015 Hva jeg har lært er at urinen bør ha vært minst 4 timer i blæra for å få høye nok konsentrasjoner....
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #5 Skrevet 25. mars 2015 Hva jeg har lært er at urinen bør ha vært minst 4 timer i blæra for å få høye nok konsentrasjoner.... Mener det gjelder helt i starten, da er ikke nivået av HcG så høyt, men er man et par uker på vei f.eks. så skal ikke det ha noe å si. Anonymous poster hash: f99b1...ae5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #6 Skrevet 25. mars 2015 Jeg går på cerazette, så jeg har jo egentlig ikke mensen på en måte? Derfor er det umulig å vite:/ jeg bare merker at kroppen er helt ute av seg nå, og jeg skjønner ikke hvorfor den skulle oppføre seg slik... ganske skummelt :'(Anonymous poster hash: 4af23...d78
Diafragma Skrevet 25. mars 2015 #7 Skrevet 25. mars 2015 Man må ikke teste med morgenurin, men testen er mest pålitelig da. Hcg produseres av en eventuell morkake allerede fra 7-8 dager etter forrige eggløsning, dersom egget ble befruktet. Altså kan man finne hcg i blod (og urin) allerede tre uker etter forrige menstruasjon. Nivået av hcg stiger også og når sitt høydepunkt i løpet av fire til åtte uker etter forrige menstruasjon. Rundt da du forventer neste menstruasjon, vil derfor en hurtigtest hjemme kunne påvise hcg dersom du er gravid. Sjansene for en falsk negativ øker med tynn urin.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2015 #8 Skrevet 25. mars 2015 Man må ikke teste med morgenurin, men testen er mest pålitelig da. Hcg produseres av en eventuell morkake allerede fra 7-8 dager etter forrige eggløsning, dersom egget ble befruktet. Altså kan man finne hcg i blod (og urin) allerede tre uker etter forrige menstruasjon. Nivået av hcg stiger også og når sitt høydepunkt i løpet av fire til åtte uker etter forrige menstruasjon. Rundt da du forventer neste menstruasjon, vil derfor en hurtigtest hjemme kunne påvise hcg dersom du er gravid. Sjansene for en falsk negativ øker med tynn urin. Vel, da tenker jeg at hvis jeg er gravid må det ha skjedd for en god stund siden, siden jeg merker det så godt på kroppen at det er noe nå? Eller? Skulle jo ikke tro det var tilfellet da, jeg går jo på p-piller Anonymous poster hash: 4af23...d78
Diafragma Skrevet 25. mars 2015 #9 Skrevet 25. mars 2015 Vel, da tenker jeg at hvis jeg er gravid må det ha skjedd for en god stund siden, siden jeg merker det så godt på kroppen at det er noe nå? Eller? Skulle jo ikke tro det var tilfellet da, jeg går jo på p-piller Anonymous poster hash: 4af23...d78 Det er vanskelig å si om du er gravid og hvor lenge det er siden befruktning. Ta deg en test, så er du sikker
FruLuna Skrevet 25. mars 2015 #10 Skrevet 25. mars 2015 Veldig vanlig med "innbilt svangerskap" når man bruker Cerazette Ta en test nå, evt en ny om en ukes tid hvis du fortsatt er usikker. Har du tatt pillene som du skal og ikke kastet de opp, er det veldig liten sjanse for graviditet.
Kontormus Skrevet 25. mars 2015 #11 Skrevet 25. mars 2015 Mener det gjelder helt i starten, da er ikke nivået av HcG så høyt, men er man et par uker på vei f.eks. så skal ikke det ha noe å si. Anonymous poster hash: f99b1...ae5 Stemmer nok det. Men det gjelder også for alle andre urinprøver en har behov for å ta - helst
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #12 Skrevet 26. mars 2015 Vel, da tenker jeg at hvis jeg er gravid må det ha skjedd for en god stund siden, siden jeg merker det så godt på kroppen at det er noe nå? Eller? Skulle jo ikke tro det var tilfellet da, jeg går jo på p-piller Anonymous poster hash: 4af23...d78 Ja, og det er noen hvert år som blir gravide på tross av at de tar pillene riktig. Anonymous poster hash: 897c1...e33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå