Gå til innhold

Norges styggeste rom


AnonymBruker

  

16 stemmer

  1. 1. Hva synes du om resultatene i "Norges styggeste rom"?

    • Mye finere etter oppussingen
      4
    • Litt finere etter oppussingen
      6
    • Rommene går fra å være OK til å BLI Norges styggeste rom
      6
  2. 2. Hadde du turt å slippe teamet i Norges styggeste rom slippe til i ditt hjem, hvis anledningen bød seg?

    • JA!
      7
    • NEI!
      9


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om Norges styggeste rom? :jepp:


Hva synes dere om

  • de nominerte rommene/familiene
  • fellesprosjektene
  • de rommene/familiene som blir utvalgt
  • sluttresultatene
  • konseptet

Kunne du ha latt de slippe til i ditt hjem? :popcorn:

Hvis du ikke har sett programmet så kan du se før og etter bilder her



Anonymous poster hash: b6f09...4ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva synes dere om Norges styggeste rom? :jepp:

Hva synes dere om

  • de nominerte rommene/familiene

    Familiene er jeg enig i. Rommene derimot er ikke alltid jeg syntes er like STYGGE. Bare kjedelige.

  • fellesprosjektene

    Mange av fellesprosjektene gjør de jo nesten ingenting. Som der de pusset opp fellesstua i borettslaget til blant annet Aina Stenersen, de malte vel en vegg og lagde noen grelle bilder..

  • de rommene/familiene som blir utvalgt

    Angående familiene så syntes jeg de burde tenke litt på hvem som TRENGER det mest også. F.eks ofte velger de relativt velfungerende familier som egentlig kunne pusset det opp selv, de bare ikke har funnet tid til det, mens de gamle menneskene som faktisk trenger hjelp (OG har stygge rom) ikke får. Det var jo også det blå/grå bohem-rommet de pusset opp hvor det viste seg at paret hadde flyttet inn for to måneder siden... nei, da er det vel ikke rart de ikke har pusset opp selv enda?

Angående rommene så syntes jeg som oftest de bare velger de ENKLESTE rommene å pusse opp, ikke nødvendigvis de styggeste. Det syntes jeg er en smule unødvendig, når det tross alt heter Norges Styggeste Rom.

  • sluttresultatene
  • De fleste er jo fine, men det virker som de i blant glemmer at det er folk som skal bo der også, og går litt for langt vekk fra hva som er funksjonelt i hverdagen og hva de som bor der egentlig ønsket. F.eks de som fikk et tropisk rom med shiny papegøyetapet med blader på, og egentlig ønsket noe nøytralt. De likte det vel der og da fordi det var kult, men kan se for meg det blir litt mye etter hvert.
  • konseptet
  • Liker konseptet å pusse opp stygge rom, bare uenig i måten de gjør det på.

Kunne du ha latt de slippe til i ditt hjem? :popcorn:

Skeptisk.... Har større tro på å gjøre det selv.

Hvis du ikke har sett programmet så kan du se før og etter bilder her

Anonymous poster hash: b6f09...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig opp og ned om det blir fint eller ikke. Smaken er jo forskjellig også, så det som er fint for meg er kanskje ikke så fint for noen andre.

Men jeg sitter faktisk akkurat nå å ser der de pusser opp et soverom i "Karibisk stil". Tapet med gull bakgrunn, grønne palmeblader og lilla fugler på + beige vegg til vegg teppe!! Seriøst!? Hadde jeg kommet hjem til dette hadde jeg fått helt hetta. Greit at Halvor vil "dra det langt", men man må jo høre litt på hva folk vil ha da.

Men tidligere har jeg absolutt sett noen få rom som har blitt fine. Bl.a kjøkkenet og stuen de pusset opp i samme sendetid i går.

Det samme gjelder *Tid for Hjem*. Det blir til stadighet "over the top" for min smak.

Nei, jeg hadde aldri latt dem pusse opp hos meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig opp og ned om det blir fint eller ikke. Smaken er jo forskjellig også, så det som er fint for meg er kanskje ikke så fint for noen andre.

Men jeg sitter faktisk akkurat nå å ser der de pusser opp et soverom i "Karibisk stil". Tapet med gull bakgrunn, grønne palmeblader og lilla fugler på + beige vegg til vegg teppe!! Seriøst!? Hadde jeg kommet hjem til dette hadde jeg fått helt hetta. Greit at Halvor vil "dra det langt", men man må jo høre litt på hva folk vil ha da.

Men tidligere har jeg absolutt sett noen få rom som har blitt fine. Bl.a kjøkkenet og stuen de pusset opp i samme sendetid i går.

Det samme gjelder *Tid for Hjem*. Det blir til stadighet "over the top" for min smak.

Nei, jeg hadde aldri latt dem pusse opp hos meg!

Nettopp. Særlig siden han som bor der spesifikt sa at han ville ha "lyst og rolig" (noe slikt). Halvor går nesten alltid for mørke farger, og denne gangen la de heldekkende teppe, som er så upraktisk som man får det, spør du meg (blir fysisk dårlig av støv). I tillegg er det ofte upraktisk. De pusset opp en leilighet i et borettslag, ikke den største leiligheten, hun hadde to barn, ikke stor stue og de satt inn en sofa som så ganske ubehagelig ut og to stoler. Den "sengen" ved vinduet var kjempefin og kjempesmart, men vil ikke de fleste ha en deilig OG fin sofa på sin stue?

Greit nok at man skal ha "fra det styggeste til det fineste" effekten, men regner ikke med at de hjelper til å gjøre det mer praktisk etter opptak er over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns resultatene ofte blir bra, men at de velger enkle/kjedelige rom. Som andre her har sagt er det ikke de som trenger eller fortjener det mest, men virker nesten som de tar det mest "rotete" rommet.

Blir faktisk sjokkert når jeg ser folk har klesvask og rot i stua mens de lager den filmen som de skal sende inn.



Anonymous poster hash: 441ff...2fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde blitt helt fra meg

om jeg kom hjem til

DETTE




Anonymous poster hash: b6f09...4ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Gjest Bossa Nova

Uff, så fælt det soverommet i karibisk stil ble. Grønn og lilla fugle-tapet, grøss.

Episode 14, sesong 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt som Halvor tror han vet best uansett. Skjønner at han vil at det skal være variasjon i programmene, men sitter ofte igjen med en følelse av jeg ikke blir så veldig inspirert. Greit at nordmenn kan være litt trauste og ofte holder seg til de samme stilene som resten av landet. Men det får ikke Halvor gjort noe med, så det hadde vært bedre om han kunne vist hvordan man kan gjøre dagens trender på forskjellige måter. Jeg har jobbet mange år som vindusdekoratør og føler noen ganger at det Halvor lager er utstillinger; Hawaii, India, Sirkus, Marokko osv. Det er rett og slett veldig lite tidløst.



Anonymous poster hash: 209f1...0ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett programmet, får de velge stil selv? Jeg har kunnet levd med et lite rom med et rart tema, men blitt skikkelig skuffet av mange av de stuene og kjøkken de har laget.

Anonymous poster hash: 182b9...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

I dagens program så det ikke ut til at de fikk velge selv, og reaksjonen virket falsk. Tror neppe de ville hatt en tapet med grønne blader og lilla fugler over hele soverommet. Prøvde å finne bilde, men det er så stygt at det ikke er mulig å få tak i bilde på google engang.

Altså, det kan være fint med tapet av både blader og fugler, men ikke i sterke grelle farger på soverommet.

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...