Gå til innhold

Meningokokkvaksine


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt den?
Gjør den vondt? Fikk dere bivirkninger av den?

Skal snart ta den og jeg gruer meg syykt.. Sist jeg tok vaksine ble jeg skikkelig dårlig etterpå smiley9.gif Skalv i hele kroppen og ble så kvalm at jeg følte jeg ville kaste opp -.- Åhh, liker ikke sprøyter!!



Anonymous poster hash: 3b6f1...20c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bivirkninger og ubehag varierer fra person til person.
F.eks. meg, BCG gjorde ikke vondt på meg, ja jeg fikk ett lite arr som alle andre, men merket ikke mye til den.
Stivkrampe og Polio derimot reagerte jeg på. Stivkrampen blir jeg svimmel og kvalm av og Polio fikk jeg muskelsmerter, husker jeg ikke klarte å løfte opp armen på en uke...:fnise:
Hep. A&B fikk jeg heller ikke noen bivirkninger av :)

Men den vaksinen som du spør om, har jeg ikke tatt..
du kan sikkert lese litt om den her hva som er vanlige bivirkninger og slikt :)

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5501&MainContent_6287=6493:0:25,6826&Content_6493=6441:68699::0:6446:16:::0:0

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: 3b6f1...20c

Skrevet

Jeg har tatt den og fikk ikke noe bivirkninger som jeg kan huske:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen bivirkninger. Min skole ble massevaksinert på grunn av flere tilfeller av smittsom hjernehinnebetennelse. 1 elev som var bortreist i vaksinasjonsperioden fikk sykdommen noen måneder senere, og han ble svært raskt veldig dårlig og mistet livet på mindre enn et døgn. Viktig sprøyte hvis man er i en risikogruppe!

Anonymous poster hash: 26126...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...