Gå til innhold

barn bakvendt i bil. Hvor lenge?

Hvor lenge satt ditt barn mot kjøreretningen?  

1. 1. Hvor lenge satt ditt barn mot kjøreretningen?

• under et år
      1
    • Nærmere et år
      1
    • Nærmere et og et halvt år
      2
    • Nærmere to år
      1
    • Nærmere to og et halvt år?
      2
    • Nærmere tre år
      1
    • Over tre og et halv år?
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet
ER bare et sete som er "ordentlig" godkjent og det er HTS iZI Kid. I Ulike tester i nyere tid er det bare dette setet som har blitt godkjent. Etterspørsel er nå så stor at det er leveringstid på flere måneder(bestilte et idag).Når det går på sikkerhet så kjøper vi alltid det beste selv om det koster. Skjeønner ikke at folk tør bruke bilseter som ikke er av beste kvalitet.

Hei det er mangeseter som er godkjent desuten heter det besafe graco er også godkjent og er et bedre sete siden det gårtil tjuetju kilo hts går brae fra ni til atten kilo man får mer igjen for pengene av det andre hts burde boikottes det er humbug og bruek det når et annet sete går lengre

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

når det gjelder hts ef det ikke ventetid over alt på+ mekonomen her jeg bor er det mange hyller med det det er bare og ta med seg og betale det er a nye som kom i år

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har kommet en ny godkjenningsstandard, og når ulike bilstoler har blitt testet i henhold til den, er det kun HTS IZI KID som har bestått. Ingen av de andre bilstolene ble godkjente etter den nye standaren. Dette setet selges hos i de fleste barneutstyrsforetninger og koster pluss minus 3000 kroner. Dette stetet kan ikke snus, da hadde det nok ikke blitt godkjent. Kan brukes fra barnet er 7-8 måneder tio 18 kg(4år).

Gjest Anonymous
Skrevet

Må egentlig le av hele diskusjonen her.

For de som husker 20-30 år tilbake i tid - dengang satt gjerne mor og far foran og røykte sigaretter, mens smårollingene satt bak - uten verken bilsete eller bilbelte(fordi det fantes ikke på den tiden).

Det verste er at de fleste av oss vokste opp for det - ja, kanskje er vi blitt litt skadet gods, men skitt au....

Jeg syntes det beste poenget kom fra hun som oppfordret til å få litt perspektiv på problemstillingen

Skrevet

he he he jeg husker lange bilturer fra da jeg var liten, vi hadde en diger folkevogn også hadde vi med oss en saccosekk som jeg og søsteren min og bikkja bytta på å sove i.....

Det hadde tatt seg ut i dag....... :ler:

Skrevet
Må egentlig le av hele diskusjonen her.

For de som husker 20-30 år tilbake i tid - dengang satt gjerne mor og far foran og røykte sigaretter, mens smårollingene satt bak - uten verken bilsete eller bilbelte(fordi det fantes ikke på den tiden).

Det verste er at de fleste av oss vokste opp for det - ja, kanskje er vi blitt litt skadet gods, men skitt au....

Jeg syntes det beste poenget kom fra hun som oppfordret til å få litt perspektiv på problemstillingen

De av oss som sitter här i dag är har väl inga större skador av rökningen eller brist på bilsäte. Men skadorna och dödsfallen vid krock var också högre. Ett bilsäte är en försäkring IFALL något skulle inträffa. Krockar man inte "behöver" man inte bilsätet, airbagen eller säkerhetsbältet heller...

Krockar man däremot... i 60 km i timmen - då sitter man inte här och skriver inlägg efteråt. Då är dit 15 kg tunga barn en elefant som flugit ut genom vindrutan...

En f.d. kollega till mig har sitt yngsta barn i rullstol efter en krock. Han hade vara haft midjebältet i mitten bak och knäckt ryggraden. Ett trepunktsbälte hade räddat den 5 åringen... värt att tänka på.

Jag minns också illamående från rökiga bilturer.

Gjest Anonymous
Skrevet

De av oss som sitter här i dag är har väl inga större skador av rökningen eller brist på bilsäte. Men skadorna och dödsfallen vid krock var också högre. Ett bilsäte är en försäkring IFALL något skulle inträffa. Krockar man inte "behöver" man inte bilsätet, airbagen eller säkerhetsbältet heller...  

Krockar man däremot... i 60 km i timmen - då sitter man inte här och skriver inlägg efteråt. Då är dit 15 kg tunga barn en elefant som flugit ut genom vindrutan...  

En f.d. kollega till mig har sitt yngsta barn i rullstol efter en krock. Han hade vara haft midjebältet i mitten bak och knäckt ryggraden. Ett trepunktsbälte hade räddat den 5 åringen... värt att tänka på.

Jag minns också illamående från rökiga bilturer.

Jada - fint at sikkerheten er bedre i dag. Det var heller ikke mitt poeng at vi skulle gå tilbake til tilstandene for 20-30 år siden.

Det var ment for å få litt perspektiv på problemstillingen - for enkelte av de mest hysteriske sikkerhetsfreakene her.

Tenk på at det kan være farlig å leve - man kan faktisk dø av det....

Gjest Mystiqa
Skrevet

Er det virkelig slik dere har det her inne på KG?

Lite koselig..

Skikkelig hetsing av mennesker, som dere gjør med meg her? Og dette kaller dere diskusjoner? Å slenge dritt?

Noen av dere tør ikke stå frem med nick en gang.. ordentlig tøffinger!

Nei, dette her frister ikke til gjentakelse. Dette forumet er nok ikke noe for meg tydeligvis. Grenser for hvor mye dritt jeg skal ta.

Skrevet
Er det virkelig slik dere har det her inne på KG?

Lite koselig..

Skikkelig hetsing av mennesker, som dere gjør med meg her? Og dette kaller dere diskusjoner? Å slenge dritt?

Noen av dere tør ikke stå frem med nick en gang.. ordentlig tøffinger!

Nei, dette her frister ikke til gjentakelse. Dette forumet er nok ikke noe for meg tydeligvis. Grenser for hvor mye dritt jeg skal ta.

Alle er ikke slik. Det er noen som ikke klarer å holde en tone med vanlig høflighet, og som må slenge dritt. Prøv heller å ikke bry deg om dem og ta dem for det det er; en person som skjuler seg bak anonymitet og ikke noe å bry seg om.

Og om det står gjest eller et nick er man fortsatt anonym, så jeg vil ikke si det har noe med å være tøff eller ikke å gjøre. Ikke alle som veier sine ord, det må man vel bare leve med...

Gjest Anonymous
Skrevet

Min brukerprofil er slettet, så til den som har sendt meg PM.. jeg får ikke sett den.

Så derfor står jeg som gjest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...