AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 Angrer dere på at dere ga dere i gang med et så stort prosjekt?? har dere gode råd til meg..? Situasjonen er: Bor i by og kan by på tomt- ingen andre budgivere over lang tid og megleren maser intenst på oss om å legge inn bud siden mannen min har vist interesse, så det kan være en mulighet til å få den under prisantydning... Jeg er imidlertid skeptisk til kostnader totalt, til mulige problemer som kan oppstå, fordyrende situasjoner osv. er i kontakt med banken og de vil ha en konkret plan fra et byggefirma om kostnader for grunnarbeider og til nøkkelferdig bolig for å gi byggelån. Vi har imidlertid fått finansieringsbevis på leilighetskjøp av en slik str at vi kan finansiere kjøp av tomt og bygging om tomteprisen preses ned. Mannen min har fått et anslag fra et slikt firma muntlig på mellom 20 og 25 000 per kvadrat.... For 200 kvadrat er vi fort oppe i 5 mill. Men vi trenger altså i følge banken en konkret finansieringsplan for byggingen. Greia er; mannen min er superoptimist og mener at vi skal legge inn et lavt bud med forbehold om finansiering- vi har sagt til megleren at vi ikke kan by til prisantydning om vi skal ha råd til å bygge, at vi bare kan by langt under- og megleren sa at vi uansett bare kunne legge inn et bud så skulle han snakke med selger. så.. om vi får den en del under kan vi faktisk ha mulighet til å bygge et hus til 5 mill... Arkitekttegninger på enebolig foreligger, tilpasset tomta (litt vanskelig tomt pga ulike forhold så vi bør gå for den løsningen). Mens han har stor tro på at alt vil gå som smurt og at et firma vil bygge alt etter tegningen og alt vil gå på skinner, frykter jeg altså ekstrakostnader, enormt mye administrering, forsinkelser, problemer vi kan møte på osv. har kommunisert dette til mannen min men han gir seg ikke med maset sitt, har aldri sett han så bestemt på noe annet før. Skal sies at det var et smakfullt og pent hus som var tegnet inn, alle rammetillatelser er gitt og plan- og bygg har godkjent bygging. Og- vi har lett etter større bolig i ett år nå, men det er ekstremt presset i vårt område. og OM vi nå kan få en enebolig (med utleiedel som vil gi god ekstrainntekt) til en litt høyere pris enn et gammelt rekkehus så høres det klart ut som en bra deal.. Jeg er for så vidt interessert jeg er bare så usikker og engstelig for alt mulig, spesielt det økonomiske.... Råd, tips, innspill.. hva som helst?! Trenger noen betraktninger på dette..takk Anonymous poster hash: 656c9...668
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå