gummihansken Skrevet 24. mars 2015 #1 Skrevet 24. mars 2015 hei, jeg har hatt migreneanfall 2, max 3 ganger i livet mitt, med synsforstyrrelser og alt. dette er flere år siden, og er ikke plaget med det til vanlig. nå har jeg nettopp startet på p-piller og vet jo at man ikke skal gå på det om man har "migrene med aura" - så da lurer jeg, er migrene noe man "har" om man har hatt anfall, omså det bare har skjedd en gang? eller bør man kun styre unna p-piller og slikt om det er noe man sliter med? ble litt redd når jeg kom på det nå!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #2 Skrevet 24. mars 2015 Det må du nesten spørre en lege/ nevrolog om, men jeg har selv migrene og det er jo en kronisk sykdom (sykdom??) så det betyr vel kanskje at du har migrene ja! Du kan ble legen om minipillen cerazette istedenfor. Jeg går på den og har ikke engang mensen, veldig deilig! Anonymous poster hash: 603de...4b1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #3 Skrevet 24. mars 2015 Jeg gikk på p-piller etter at jeg fikk migrene med aura, men måtte bytte til et merke som var litt mindre skadelig. Fikk forøvrig enda flere migreneanfall av å gå på p-piller. Da jeg tok det opp med den nye fastlegen min fikk jeg forbud mot å bruke p-piller, pga blodproppfaren. Jeg begynte også på minipillen Cerazette, som personen over, men måtte slutte pga en rekke andre bivirkninger. Nå vet jeg ikke hva jeg skal/kan prøve, er ikke så mange alternativer som er hormonfrie. Du bør absolutt ta det opp med legen! Håper i så fall du får bedre erfaringer med minipillen, evt p-stav. Anonymous poster hash: fc53f...51f
Poserose Skrevet 24. mars 2015 #4 Skrevet 24. mars 2015 Jeg gikk på p-piller etter at jeg fikk migrene med aura, men måtte bytte til et merke som var litt mindre skadelig. Fikk forøvrig enda flere migreneanfall av å gå på p-piller. Da jeg tok det opp med den nye fastlegen min fikk jeg forbud mot å bruke p-piller, pga blodproppfaren. Jeg begynte også på minipillen Cerazette, som personen over, men måtte slutte pga en rekke andre bivirkninger. Nå vet jeg ikke hva jeg skal/kan prøve, er ikke så mange alternativer som er hormonfrie. Du bør absolutt ta det opp med legen! Håper i så fall du får bedre erfaringer med minipillen, evt p-stav. Anonymous poster hash: fc53f...51f Kobberspiral er hormonfritt. Etter det jeg har lest kan det settes inn selv om du ikke har født, det gjør bare vondere da. Og til TS, hør med legen din evt helsesøster om du er ung nok til det. Ingen her kan vite helt sikkert hvordan det er for deg. Du kan be sekretæren spørre legen for deg, så du slipper time for et så enkelt spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #5 Skrevet 24. mars 2015 Kobberspiral er hormonfritt. Etter det jeg har lest kan det settes inn selv om du ikke har født, det gjør bare vondere da. Og til TS, hør med legen din evt helsesøster om du er ung nok til det. Ingen her kan vite helt sikkert hvordan det er for deg. Du kan be sekretæren spørre legen for deg, så du slipper time for et så enkelt spørsmål. Etter hva jeg har hørt gir det kraftigere blødninger og smerter. Det går ikke, ettersom jeg allerede nesten er "ute av drift" de verste dagene. og til TS: vær i hvert fall obs på om du får nye anfall mens du bruker p-piller. Mine har forsvunnet helt etter at jeg sluttet med dem, men jeg har likevel migrene selv om anfallene ikke har dukket opp på rundt ett år. Anonymous poster hash: fc53f...51f
gummihansken Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2015 Jeg gikk på p-piller etter at jeg fikk migrene med aura, men måtte bytte til et merke som var litt mindre skadelig. Fikk forøvrig enda flere migreneanfall av å gå på p-piller. Da jeg tok det opp med den nye fastlegen min fikk jeg forbud mot å bruke p-piller, pga blodproppfaren. Jeg begynte også på minipillen Cerazette, som personen over, men måtte slutte pga en rekke andre bivirkninger. Nå vet jeg ikke hva jeg skal/kan prøve, er ikke så mange alternativer som er hormonfrie. Du bør absolutt ta det opp med legen! Håper i så fall du får bedre erfaringer med minipillen, evt p-stav. Anonymous poster hash: fc53f...51f huff, det har seg slik at jeg har prøvd både hormonspiral og minipiller og blør konstant på begge. falt derfor tilbake til vanlige piller, men burde vel kutte ut disse og nå ser jeg... hvor lenge gikk du på p-pillen før du sluttet? vil bare bli ferdig med brettet først, så håper ingen skade skjer før det da! utrolig kjipt at noen av oss tåler prevensjonmiddel så dårlig, ja...
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #7 Skrevet 24. mars 2015 huff, det har seg slik at jeg har prøvd både hormonspiral og minipiller og blør konstant på begge. falt derfor tilbake til vanlige piller, men burde vel kutte ut disse og nå ser jeg... hvor lenge gikk du på p-pillen før du sluttet? vil bare bli ferdig med brettet først, så håper ingen skade skjer før det da! utrolig kjipt at noen av oss tåler prevensjonmiddel så dårlig, ja... Jeg fikk beskjed om å bytte p-piller når migrenen ble oppdaget, og min daværende lege satte meg på Yasmin (som min nye fastlege mener var veldig uansvarlig gjort) som jeg gikk på i halvannet år. Da innså jeg at det var p-pillene som gav meg så hyppige migreneanfall, og jeg sluttet. Blodproppfaren er størst i det man starter på p-pillene, men anbefaler deg virkelig ikke å gå så lenge på de som jeg gjorde. Hvor lenge testet du minipillen før du sluttet? De første tre månedene blødde jeg titt og ofte, men etter det forsvant mensen helt. Har forsåvidt ikke fått den tilbake flere måneder etter pillestopp heller. Må innrømme at jeg ikke liker å tukle sånn med kroppen Anonymous poster hash: fc53f...51f
gummihansken Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2015 Jeg fikk beskjed om å bytte p-piller når migrenen ble oppdaget, og min daværende lege satte meg på Yasmin (som min nye fastlege mener var veldig uansvarlig gjort) som jeg gikk på i halvannet år. Da innså jeg at det var p-pillene som gav meg så hyppige migreneanfall, og jeg sluttet. Blodproppfaren er størst i det man starter på p-pillene, men anbefaler deg virkelig ikke å gå så lenge på de som jeg gjorde. Hvor lenge testet du minipillen før du sluttet? De første tre månedene blødde jeg titt og ofte, men etter det forsvant mensen helt. Har forsåvidt ikke fått den tilbake flere måneder etter pillestopp heller. Må innrømme at jeg ikke liker å tukle sånn med kroppen Anonymous poster hash: fc53f...51f Gikk på den noen måneder ja, kunne sikkert holdt ut litt til, men itillegg til blødning hadde jeg også en del vondt i hodet, så var nok ikke verdt det. ja, nå tror jeg virkelig jeg skal slutte å putte i meg ting kroppen egentlig ikke vil ha! synd det er få alternativ igjen, da faktisk INGENTING fungerer hos meg...
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #9 Skrevet 24. mars 2015 Gikk på den noen måneder ja, kunne sikkert holdt ut litt til, men itillegg til blødning hadde jeg også en del vondt i hodet, så var nok ikke verdt det. ja, nå tror jeg virkelig jeg skal slutte å putte i meg ting kroppen egentlig ikke vil ha! synd det er få alternativ igjen, da faktisk INGENTING fungerer hos meg... Vondt i hodet hadde jeg også de første månedene, pluss kvalme. Men det også gikk over. Hadde det ikke vært for den største kviseoppblomstringen noen sinne, hadde jeg nok fortsatt på dem. Vurderer å teste p-stav, men det blir jo noe av det samme. Litt dyrt og mye styr å teste det ut om den må fjernes etter noen få måneder :/ Anonymous poster hash: fc53f...51f
gummihansken Skrevet 24. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 24. mars 2015 Vondt i hodet hadde jeg også de første månedene, pluss kvalme. Men det også gikk over. Hadde det ikke vært for den største kviseoppblomstringen noen sinne, hadde jeg nok fortsatt på dem. Vurderer å teste p-stav, men det blir jo noe av det samme. Litt dyrt og mye styr å teste det ut om den må fjernes etter noen få måneder :/Anonymous poster hash: fc53f...51f Huff, kjipt at én sånn bivirkning ting skal ødelegge alt, men forstår godt at det fikk deg til å slutte. Etter to måneder med konstant blødning av hormonspiral er jeg selv for traumatisert til å teste noe som kan føre til langvarige blødninger igjen, men for deg kan det jo absolutt være noe å prøve! det fungerer jo likt som minipiller bare at du mest sannsynlig slipper unna kviser, så! om du ikke har noe imot litt uregelmessig mens ville jeg prøvd om jeg var deg:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå