Gå til innhold

Noen fra Kristiansand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen her fra Kristiansand som skal / har giftet seg?

Lurer litt på anbefalinger til brudebukett samt sminke og frisør???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg, men jeg bor i Kristiansand. Vil på det sterkeste anbefale salongen "Lace" som ligger på Lund ved stadion. Der er frisør, hudpleie, fotpleie og klær. Kjempeflinke er de, og for en service!! :)

Skrevet

Jeg er fra Kristiansand (omegn) og har giftet meg. Giftet meg i fjor. Kikket hos både Snefrids, Festantrekk og på Hamresanden etter brudekjole, men fant min hos Kristin Schikora i Lillesand. Hun hadde et kjempe godt utvalg og god service. Jeg personlig var hos en venninne somer frisør og make-up artist å minkeet meg+hår, men jeg vet mange har valgt Auds hudpleie i henhold til sminken, og mange bruker Rubens som frisør. Rubens er nok en av de fyreste frisørene i byen.

Da jeg skulle velge brudebukett, printet jeg ut en bilde av en bukett som lignet på noe av det jeg kunne tenke meg og dro gjennom de fleste blomsterforretninger for å få pris overslag. Resultatet ble Kaktus blomster i Dronningens, som tok 2100,- for min bukett og 200,- pr brudepike. Disse var absolutt billigst.

Lykke til! Og la oss få rede på hvordan det går :)

Skrevet

Hei

takk for noen tips - tar gjerne i mot flere!

Fant også min brudekjole hos kristin i Lillesand

Skrevet (endret)

Hei Lene!

Jeg fant også kjolen min hos Kristin i Lillesand. Jeg var utrolig fornøyd med utvalg og service! Hva slags kjole har du valgt?

Angående brudebukett vil jeg på det sterkeste anbefale Camillas blomsterdesign i Henrik Wergelands gate. Jeg var innom der og kikket i albumene deres og så mange flotte buketter, og jeg ble veldig fornøyd med min bukett og kirkepynten som de lagde til oss. For buketten og 3 knapphullsblomster betalte jeg ca 2300 kr.

Jeg ble sminket hos Auds hudpleie og håret ble satt opp hos Anne Margrethes frisørsalong. For make-up betalte jeg 650 og frisøren kostet 2000 kr. Jeg hadde prøvetimer på begge stedene, og det var inkludert i prisen.

Når skal du gifte deg?

Endret av Po Pi
Skrevet

14. aug 2005 gifter jeg meg - så jeg har god tid.. er bare litt godt med litt råd!! Mye å tenke på å finne ut av!

Var kjempefornøyd med servicen på brudesalongen i Lillesand - i motsetning til alle plassene i Kristiansand! Fant mange fine kjoler, men endte opp med en pronovias kjole. Var så heldig at jeg fant den på salg - bare 4000 kroner - veldig fornøyd med det!!!

Har ingen venninner som har giftet seg i kristiansand... Og det er vanskleig å finne ut av hvor det er bra utifra internett da... Synes det er godt med tips - det er tross alt viktig at alt går som det skal på dagen...

Skrevet

Vil absolutt anbefale Camillas blomsterdesign - brukte henne og er utrolig fornøyd. Alle jeg kjenner som har brukt Camilla har vært veldig fornøyde.

Jeg ordnet håret hos Rubens og sminket meg på SPA-senteret. Veldig fornøyd med det også.

Dersom det er noe du lurer på er det bare å ta kontakt - vi sjekket mye rundt etter selskapslokaler og fotografer f.eks før vi bestemte oss. Så jeg føler jeg har en viss oversikt over hvilke alternativer som finnes.

Skrevet

Hei

Takk for det - synes det er vanskelig å finne ut av ting her i byen...

Har funnet lokalet og fotograf, men synes det var vanskelig å finne ut av noe. Fant ingen oversikt noen plass over festlokaler i byen...

Er veldig glad for alle tips om frisør, blomster og sminking!!! Priser???? jeg har kort hår - har ikke tenkt å spare til langt. bruker vanligvis ikke mye sminke, og vil derfor ikke være oversminket på den dagen heller...

Skrevet

Fant ingen oversikt noen plass over festlokaler i byen...  

Lurer på om "Vindmøllen" leier ut et festlokal. (Det ligger i rådhusgata, like ved parken)

"Samsen" - er det ikke det det heter samfunnsshuset, det kan vel leies?

Skrevet

Det finnes mange festlokaler i Kristiansand - en må bare lete litt i telefonkatalogen og spør blant venner og bekjente!

Synes bare det er dumt at det ikke er noe oversikt noen plass. På mange sider som handler om bryllup finner en oversikter over slikt, men det står lite om Kristiansand - mye om Oslo!

Vi kan jo prøve å hjelpe andre, jeg leta etter en plass hvor en kunne ha med mat og drikke selv: Dykkerklubben, seileforeninga i byen og i Vågsbygd, Vigeland hovedgård, befalsmessa på gimlemoen, et lokal i Marvika.. det er de jeg kommer på når.

Av plasser hvor du ikke kan ha med alt har du jo alle hotellene i byen, Klubben, bjørndalen gård, Bjelle gård....

Kanskje det hjalp noen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...