AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #21 Skrevet 24. mars 2015 SAMME HER! Tørker meg, tar på meg og går ut av toalettet. 5 min så må jeg på do igjen.. og slik holder jeg på til jeg får samlet en bitteliten svett. Sist jeg tok en prøve så var jeg hjemme hos mamma. Var veldig syk og kunne ikke være alene. Holdt på i godt over en time og flere runder på do. Til slutt så ropte jeg "Jeg gir opp, de får ikke mer tiss av meg, ikke fader". Da mamma så hvor lite det var (ikke opp til første streken en gang, langt under etiketten) knakk hun sammen, lo så mye at hun nesten tisset på seg. Ser ut til at dere har hvert deres tisseproblem Anonymous poster hash: c4a88...353
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #22 Skrevet 24. mars 2015 Eh, joAnonymous poster hash: c4a88...353 Hvordan kan du påstå at det er sterilt?Anonymous poster hash: 0ccbb...5d6
venus_ Skrevet 24. mars 2015 #23 Skrevet 24. mars 2015 Det er jo bare å bruke en vanlig kopp, og så vaske den etterpå? Det er ikke farlige bakterier det er snakk om, og det er ikke verre enn de bakteriene vi har i munnen. Jeg gjorde det ofte da jeg testa for graviditet. Det er jo bare å skylle koppen flere ganger, så vaske den vanlig, så sette den i oppvaskmaskinen. Da blir den ren. Hvis ikke alle bakterier blir borte da, så får ikke kjærestens uhygieniske ekle kompiser uten munnhygiene eller min svigerinne med herpes drikke av noe som helst her i huset mer... Jeg synes tanken på å dele en kopp med de er verre enn å drikke av en som det en gang har vært tiss i.Anonymous poster hash: c6b0c...56f Håper ikke du er noen jeg kjenner... Gjør du det samme når du har UVI? 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #24 Skrevet 24. mars 2015 Hvordan kan du påstå at det er sterilt?Anonymous poster hash: 0ccbb...5d6 Hvordan kan du påstå at det ikke er det? Både på sykehus og legekontorer bruker de til tider plastkopper til urinprøver...................Anonymous poster hash: c4a88...353
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #25 Skrevet 24. mars 2015 Håper ikke du er noen jeg kjenner... Gjør du det samme når du har UVI? Ta det helt med ro - når man vasker koppen for hånd for så å vaske den i oppvaskmaskinen blir den helt ren.Anonymous poster hash: c4a88...353 2
venus_ Skrevet 24. mars 2015 #26 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Ta det helt med ro - når man vasker koppen for hånd for så å vaske den i oppvaskmaskinen blir den helt ren.Anonymous poster hash: c4a88...353 Min oppvaskmaskin har høyeste temperatur på 65 grader, e.coli dør ved 70. Endret 24. mars 2015 av venus_ 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #27 Skrevet 24. mars 2015 Det er jo ikke farlig om man søler litt på hendene sine, bare vask de godt etterpå, og vask av utsiden på selve urinprøveglasset. Putt det i en liten plastpose. De som håndterer glasset etterpå skal jo uansett bruke hansker når de holder på med urinprøver. Forøverig så er urin sterilt. I begynnelsen så gikk det helt greit å treffe glasset, men på slutten med høygravid mage så satt jeg bare glasset under og satset på at jeg traff. Hadde null sjanse å se etter. Anonymous poster hash: 15fad...b94 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #28 Skrevet 24. mars 2015 Hvordan kan du påstå at det ikke er det? Både på sykehus og legekontorer bruker de til tider plastkopper til urinprøver...................Anonymous poster hash: c4a88...353 Det betyr ikke at det er sterilt for det. Sterilisering: Sterilitet innebærer fravær av alle former for levende mikroorganismer. Sterilisering betyr fullstendig inaktivering av alle former for mikroorganismer, inkludert bakteriesporer. En gjenstand eller artikkel kan betraktes som steril når sannsynligheten for at en enkelt levende mikroorganisme er til stede er lik eller mindre enn 10-6. Dette er den europeiske farmakopés krav til sterilitet. Vanlig sterilisering inaktiverer ikke prioner. Sterilisering gjennomføres ved autoklavering (vanndamp under trykk), tørr varme, etylenoksydgass, formaldehydgass, hydrogenperoksydgass (plasma) og visse «kjemiske steriliserende midler» som inkluderer sterilisering av sopp og sporer. Dette må ikke misforstås med «desinfeksjon».http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/?frid=Tk-01-infeksjon-2616Anonymous poster hash: 0ccbb...5d6 3
Fugleskremsel Skrevet 24. mars 2015 #29 Skrevet 24. mars 2015 Min oppvaskmaskin har høyeste temperatur på 65 grader, e.coli dør ved 70. Vasker du hendene dine på 70 grader da? 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #30 Skrevet 24. mars 2015 Hvordan klarer dere å søle? Sitter der å sikter?! Altså med glasset på avstand? Jeg tar alltid glasset inntil kroppen. Jeg vet jo ca. nøyaktig hvor stråla kommer fra, så setter jeg glasset i en ring rundt.. Blir jo ikke noe søl da Sette seg på huk i dusjen om man er redd for det.. Har alltid klar litt papir i tilfelle det skulle dryppe en dråpe når jeg reiser meg igjen Anonymous poster hash: 9d363...0d4
venus_ Skrevet 24. mars 2015 #31 Skrevet 24. mars 2015 Vasker du hendene dine på 70 grader da? Jeg tisser ikke på hendene mine. Og om jeg skulle gjort det med bakterier i urinen, så hadde de nok fått en runde med hånddesinfeksjon etter håndvasken. Urin og andre kroppsvæsker har ingenting i kjøkkenutstyr å gjøre, en liten tur innom urinlabben/mikrobiologen på et sykehus for å se hva urin kan innholde så ville du nok forstått hvorfor. Forøvrig er såperester (feks fra urin samlet i vanlig kopp, gamle syltetøysglass) en ganske viktig feilkilde når det kommer til urinstix, så ville isåfall opplyst om det når dere leverer urinen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #32 Skrevet 24. mars 2015 Håper ikke du er noen jeg kjenner... Gjør du det samme når du har UVI? Nei...? Når jeg har UVI, så tar jeg ikke urinprøver hjemme? Gjør du? Da tar jeg en hos legen, får påvist bakterier og får antibiotikakur. Til vanlig tisser jeg i do. Og oppvaskvannet mitt holder over 70 grader. Jeg tror ikke jeg er en du kjenner. Men om du har drukket av koppene mine er de nok over gjennomsnittet rene Anonymous poster hash: c6b0c...56f 1
Gjest imperio Skrevet 24. mars 2015 #33 Skrevet 24. mars 2015 Hvordan kan du påstå at det ikke er det? Både på sykehus og legekontorer bruker de til tider plastkopper til urinprøver...................Anonymous poster hash: c4a88...353 Vet du hva.. jeg tviler på at de koppene du kjøper på apoteket ble laget på en helt spesiell måte, i forhold til plastkoppene du kjøper på nille. Så lenge plastkoppen ikke har stått i skapet åpen i 4 år, så går det nok helt greit. Jeg trur nok begge dele er like "sterilt".
venus_ Skrevet 24. mars 2015 #34 Skrevet 24. mars 2015 Nei...? Når jeg har UVI, så tar jeg ikke urinprøver hjemme? Gjør du? Da tar jeg en hos legen, får påvist bakterier og får antibiotikakur. Til vanlig tisser jeg i do. Og oppvaskvannet mitt holder over 70 grader. Jeg tror ikke jeg er en du kjenner. Men om du har drukket av koppene mine er de nok over gjennomsnittet rene Anonymous poster hash: c6b0c...56f Jeg har aldri tatt urinprøver noe annet sted enn hjemme, også når jeg har hatt uvi. Håper jeg ikke har drukket kaffe hos deg ja..
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #35 Skrevet 24. mars 2015 Vet du hva.. jeg tviler på at de koppene du kjøper på apoteket ble laget på en helt spesiell måte, i forhold til plastkoppene du kjøper på nille. Så lenge plastkoppen ikke har stått i skapet åpen i 4 år, så går det nok helt greit. Jeg trur nok begge dele er like "sterilt". De man kjøper på apoteket som er pakket inn i plast er sterile;) det er ikke plastkoppene. Men det går som regel greit uansett.Anonymous poster hash: 0ccbb...5d6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #36 Skrevet 24. mars 2015 Min oppvaskmaskin har høyeste temperatur på 65 grader, e.coli dør ved 70. Urin er sterilt, det er faktisk helt ufarlig å drikke. Å drikke av en kopp som har hatt urin i seg, men som så er vasket både for hånd og i maskin, burde være helt uproblematisk. Jeg tisser ikke på hendene mine. Og om jeg skulle gjort det med bakterier i urinen, så hadde de nok fått en runde med hånddesinfeksjon etter håndvasken. Urin og andre kroppsvæsker har ingenting i kjøkkenutstyr å gjøre, en liten tur innom urinlabben/mikrobiologen på et sykehus for å se hva urin kan innholde så ville du nok forstått hvorfor. Papiret du har i hånden når du tørker deg, beskytter deg ikke mot bakteriene i avføringen, så med mindre du kokvasker hendene dine, er du ikke helt ren etter å ha vasket deg. Anonymous poster hash: 82a8e...914 1
venus_ Skrevet 24. mars 2015 #38 Skrevet 24. mars 2015 Urin er sterilt, det er faktisk helt ufarlig å drikke. Å drikke av en kopp som har hatt urin i seg, men som så er vasket både for hånd og i maskin, burde være helt uproblematisk. Papiret du har i hånden når du tørker deg, beskytter deg ikke mot bakteriene i avføringen, så med mindre du kokvasker hendene dine, er du ikke helt ren etter å ha vasket deg. Anonymous poster hash: 82a8e...914 Urin er ikke sterilt om det er snakk om uvi. Siden når kunne man få ecoli av urin? E,coli er en av flere bakterier som gir urinveisinfeksjon. 1
altflyter Skrevet 24. mars 2015 #39 Skrevet 24. mars 2015 Siden når kunne man få ecoli av urin? Ved UVI, har man en infeksjon på grunn av bakterier, ofte e-coli fra tarmen (og ja. Vi har faktisk det i tarmen selv om vi ikke har sykdommen e-coli) 1
Fugleskremsel Skrevet 25. mars 2015 #40 Skrevet 25. mars 2015 Jeg tisser ikke på hendene mine. Og om jeg skulle gjort det med bakterier i urinen, så hadde de nok fått en runde med hånddesinfeksjon etter håndvasken. Urin og andre kroppsvæsker har ingenting i kjøkkenutstyr å gjøre, en liten tur innom urinlabben/mikrobiologen på et sykehus for å se hva urin kan innholde så ville du nok forstått hvorfor. Forøvrig er såperester (feks fra urin samlet i vanlig kopp, gamle syltetøysglass) en ganske viktig feilkilde når det kommer til urinstix, så ville isåfall opplyst om det når dere leverer urinen. Så da trenger du med andre ord ikke å vaske hendene etter dobesøk i det hele tatt du da kan vaske koppen/litetmålet med antibac da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå