Gå til innhold

Betatt av Mr.Grey! Rart

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå sett Fifty shades of grey, og er så betatt av han! Det rare er at jeg er en veldig selvstendig person, har egne meninger og ville aldri latt meg behandle nedverdigende. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er betatt av han.

Jeg hadde aldri gått med på bdsm, og aldri vært underdanig.

Noen i samme båt? :sjenert:

Anonymous poster hash: ef584...746

Videoannonse
Annonse
Gjest Whatevz
Skrevet

Veldig mange tydeligvis siden bøkene er så populære. Men jeg skjønner ikke hvorfor psykopater er ettertraktet?

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange tydeligvis siden bøkene er så populære. Men jeg skjønner ikke hvorfor psykopater er ettertraktet?

Klarer ikke forstå hvordan folk kan se på ham som psykopat, når han hele veien er så bevisst på at det er hennes valg og alt skal være så bra som mulig for henne. Gjennom hele filmen og boken er det jo HUN som ber om det?

Jeg liker ham, jeg. Bakgrunnshistorien er utrolig interessant, og jeg gleder meg til å bli ferdig med de neste bøkene! :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg har nå sett Fifty shades of grey, og er så betatt av han! Det rare er at jeg er en veldig selvstendig person, har egne meninger og ville aldri latt meg behandle nedverdigende. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er betatt av han.

Jeg hadde aldri gått med på bdsm, og aldri vært underdanig.

Noen i samme båt? :sjenert:

Anonymous poster hash: ef584...746

Velkommen i klubben...

AnonymBruker
Skrevet

Da er vi 2.

Anonymous poster hash: aad56...b85
Gjest imperio
Skrevet

Klarer ikke forstå hvordan folk kan se på ham som psykopat, når han hele veien er så bevisst på at det er hennes valg og alt skal være så bra som mulig for henne. Gjennom hele filmen og boken er det jo HUN som ber om det?

Jeg liker ham, jeg. Bakgrunnshistorien er utrolig interessant, og jeg gleder meg til å bli ferdig med de neste bøkene! :)

Enig, kun sure menn som ikke får seg noe som kaller han for psykopat. Og feminister som hater alle med en penis.

De som hater Fifty Shades of Grey, har ikke lest bøkene og vet ikke hva det handler om.

Skrevet

Enig, kun sure menn som ikke får seg noe som kaller han for psykopat. Og feminister som hater alle med en penis.

De som hater Fifty Shades of Grey, har ikke lest bøkene og vet ikke hva det handler om.

Enig! Blir så irritert, særlig når de rakker ned på noe de åpenlyst ikke har peiling på. Historien er jo dødsspennende!

Gjest imperio
Skrevet

Enig! Blir så irritert, særlig når de rakker ned på noe de åpenlyst ikke har peiling på. Historien er jo dødsspennende!

Har du lest alle bøkene?

Skrevet (endret)

Jeg hater ikke alle med penis, er ikke utpreget feminist og har lest bøkene.

Problemet med bøkene (har ikke sett filmene) er at Greys ekstreme sjalusi, eiertrang og stalkertendenser blir fremstilt som noe "romantisk". Og jeg vil heller si at de som mener dette er BDSM ikke vet hva BDSM handler om. Det er vel nettopp det som er problemet - dette vil bare øke fordommene mot BDSM som noe usunt og farlig.

Ellers har jeg på generelt grunnlag ingen problemer med å forstå at man kan bli betatt av karakterer på film, selv de usympatiske (eller kanskje spesielt de usympatiske).

Endret av Tabris
  • Liker 7
Gjest imperio
Skrevet

Jeg hater ikke alle med penis, er ikke utpreget feminist og har lest bøkene.

Problemet med bøkene (har ikke sett filmene) er at Greys ekstreme sjalusi, eiertrang og stalkertendenser blir fremstilt som noe "romantisk". Og jeg vil heller si at de som mener dette er BDSM ikke vet hva BDSM handler om. Det er vel nettopp det som er problemet - dette vil bare øke fordommene mot BDSM som noe usunt og farlig.

Ellers har jeg på generelt grunnlag ingen problemer med å forstå at man kan bli betatt av karakterer på film, selv de usympatiske (eller kanskje spesielt de usympatiske).

Sjalusi er noe alle og enhver kan ha, det gjør det mer ekte.

Stalker, ja den kan jeg ikke bortforklare, men det har jo sin sjarm.

Og det med BDSM... Ana er ny i gamet, og det de to gjør sammen er ikke hardcore BDSM. Trur du virkelig alle som holder på med BDSM går rett på en colt truster oppi rumpa, 40 slag med pisk med nagler og blir kvalt til de besvimer aller første gangen? ehhh nei! (Ja overdrev litt, ro deg ned og ta deg en bolle).

BDSM går ut på at det er en dominant og en underdanig (eller hva det kalles på norsk).

Forresten, har ikke BDSM alltid blitt sett på som "usunt og farlig"? Også før bøkene ble laget?

Skrevet

Har du lest alle bøkene?

Ganske snart :)

Gjest imperio
Skrevet (endret)

Ganske snart :)

Må lese de igjen selv, et år siden jeg leste de.

Det er nemlig en scene jeg tenkte å nevne.. men burde ikke gjøre det, da det kan være en spoiler om du ikke har lest den boken enda.

Elsker samtalene via epost! Synes de er så morsomme og søte, litt flørtet på en måte.

Endret av imperio
Skrevet

Må lese de igjen selv, et år siden jeg leste de.

Det er nemlig en scene jeg tenkte å nevne.. men burde ikke gjøre det, da det kan være en spoiler om du ikke har lest den boken enda.

Elsker samtalene via epost! Synes de er så morsomme og søte, litt flørtet på en måte.

Ikke gjør det! Sånn just in case ;)

Jaaa, helt enig! Synes hele greia er fantastisk egentlig. Så filmen to ganger på kino faktisk! Hahahaha!

AnonymBruker
Skrevet

Synd at det er slike bøker som skal være populære. Skrivingen er middelmådig på det beste, historien er platt uten dybde og hovedgrunnen til at folk flest leser dem er på grunn av grafiske sex-scener. Om bare folk kunne lese bøker som ga dem litt mer så kanskje flere hadde lest.

Nei, jeg disser hverken de som leser disse bøkene eller de som elsker dem. Jeg synes markedsføringen i Norge er for dårlig, alle har hørt om Fifty Shades of Grey, færre har hørt om Neil Gaiman. Det er bare synd.

Anonymous poster hash: f36bd...385
  • Liker 6
Skrevet

Synd at det er slike bøker som skal være populære. Skrivingen er middelmådig på det beste, historien er platt uten dybde og hovedgrunnen til at folk flest leser dem er på grunn av grafiske sex-scener. Om bare folk kunne lese bøker som ga dem litt mer så kanskje flere hadde lest.

Nei, jeg disser hverken de som leser disse bøkene eller de som elsker dem. Jeg synes markedsføringen i Norge er for dårlig, alle har hørt om Fifty Shades of Grey, færre har hørt om Neil Gaiman. Det er bare synd.

Jeg har hoppet over mange sexscener, jeg. Overhodet ikke det jeg bryr meg om. Helt uenig med deg, egentlig! :)

Skrevet

Jeg synes det er rart at folk liker de bøkene? :vetikke: Jeg skrattlo meg gjennom hele den første boken, og klarte ikke engang fullføre bok nr. to. Så utrolig dårlig skrevet...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hoppet over mange sexscener, jeg. Overhodet ikke det jeg bryr meg om. Helt uenig med deg, egentlig! :)

Det er helt greit :) Selvom jeg setter spørsmålstegn ved å hoppe over deler av en bok, det gir ikke mening for meg. Skal sies at jeg har lest dem, og hvis man tar ut sexen, må Fifty Shades of Grey være den kjedeligste boka jeg noensinne har lest :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart at folk liker de bøkene? :vetikke: Jeg skrattlo meg gjennom hele den første boken, og klarte ikke engang fullføre bok nr. to. Så utrolig dårlig skrevet...

Helt enig, hehe. For min del bryr jeg meg ikke så mye om at folk leser dem og liker dem, alle har forskjellig smak. Men om dette er yndlingsbøkene, føler jeg det er noe feil...

• Liker 2
Gjest imperio
Skrevet

skrivemåten behøver ikke alltid å være fantastisk. De er lett å lese og har en god flyt. Bøkene har mer en nok dybde også. Bøker med alt for mye fancye ord og over-beskrivelser er ikke alltid det beste.

Crossfire serien av Sylvia Day har mye mer sex, hater de bøkene. Prøvde meg på første boken, men klarte ikke å lese mer enn noen få kapitler, alt for mye sex for min smak.

For meg så er ikke sexen det viktigste, faktisk så hadde jeg ikke klagd om det var mindre sex i bøkene. Jeg synes romantikken og mysteriet om Grey sin fortid, Mrs Robinson og Jack Hyde.. det er det som gjør bøkene så bra!

Skrevet

Det er helt greit :) Selvom jeg setter spørsmålstegn ved å hoppe over deler av en bok, det gir ikke mening for meg. Skal sies at jeg har lest dem, og hvis man tar ut sexen, må Fifty Shades of Grey være den kjedeligste boka jeg noensinne har lest :P

Godt vi er forskjellige :)

Hoppe over var vel å ta i. Skumleser fort over for å ikke gå glipp av noe som evt er viktig ;)

Jeg liker den jeg. For det ligger jo noe dypt bak alt det overfladiske! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...