AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 VET at sånne ting bør jeg ta med lege, men lilevel lurer jeg på om noen her inne har planlagt å bli gravid samtidig som dere gikk på antidepressive og hvor lurt er det egentlig? Takk for svar!Anonymous poster hash: a143f...3ec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Jeg kjenner ei som gikk på medisin da hun ble gravid. Hun måtte trappe helt ned og klare seg uten til ungen var født og litt til. Det er jo logisk. Ungen skal ikke ha sånne ting i sin kropp. Anonymous poster hash: 6d167...e58
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Gikk på det gjennom hele svangerskapet. Lurt å redusere dose mot fødsel som sagt over.
LilleCa Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 Har ingen erfaring selv, men har en venninne som ble gravid da hun gikk på SSRI. Hun sluttet med medisinene, men det endte dessverre med at hun ble såpass syk at hun ble innlagt og startet opp på medisiner igjen. Er depresjonen alvorlig så anbefaler de at man fortsetter på medisiner. Ved mild til moderat anbefales det at man slutter på medisiner i svangerskapet. Masse lykke til
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Okei, saken er at jeg sliter pga angst og frykt. Men samtidig vil jeg bli gravid og få barn med mannen jeg elsker. Begge har lyst på barn. Men jeg har ventet med vilje, fordi jeg vet at jeg trenger medisinen ennå. Prøvde å slutte for en stund siden men måtte trappe opp igjen fordi formen ble hel elendig og angsten styrte min hverdagen så og si 100 %. Er helt oppgitt. Venter fremdeles på en psykolog time. Prøver å tenke at angsten er mest sannsynlig irrasjonoell. Men jeg klarer ikke dette helt ennå.Anonymous poster hash: a143f...3ec
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 Gikk på det gjennom hele svangerskapet. Lurt å redusere dose mot fødsel som sagt over. Hvilken type gikk du på? Slik jeg har forstått det på min psykiater så vil han at jeg skal slutte helt, helst en stund før jeg blir gravid, dersom det er mulig. Anonymous poster hash: 764ee...429
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Hvilken type gikk du på? Slik jeg har forstått det på min psykiater så vil han at jeg skal slutte helt, helst en stund før jeg blir gravid, dersom det er mulig. Anonymous poster hash: 764ee...429 Den beste i forbindelse med svangerskap er vel cipralex, men såklart er det bedre å klare seg uten om man kan det. Endret 23. mars 2015 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 Jeg gikk på effexor. Den beste i forbindelse med svangerskap er vel cipralex, men såklart er det bedre å klare seg uten om man kan det. Bruk av cipralex, særlig i slutten av graviditeten, kan øke risikoen for alvorlige tilstander hos barnet. Kjære vene, ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. For ordens skyld legger jeg ved en link til felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-cipralex-lundbeck-547488 Anonymous poster hash: 764ee...429 1
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Bruk av cipralex, særlig i slutten av graviditeten, kan øke risikoen for alvorlige tilstander hos barnet. Kjære vene, ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på. For ordens skyld legger jeg ved en link til felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-cipralex-lundbeck-547488Anonymous poster hash: 764ee...429 Nå har jeg lest dette litt andre steder enn felleskatalogen da. Kjære vene
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Nå har jeg lest dette litt andre steder enn felleskatalogen da. Kjære vene Da er jeg veldig interessert i få vite hvor. Anonymous poster hash: 764ee...429
Gjest Vevila Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Da er jeg veldig interessert i få vite hvor. Anonymous poster hash: 764ee...429 Les f.eks på relis.no
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #12 Skrevet 24. mars 2015 Verre enn å gå på antidepressiva er det å være en deprimert mor ved fødsel. De fleste antidepressiva anbefales ikke fordi man ikke har nok forskning, men hva er egentlig alternativet? Man VET at deprimert mor er en stor risikofaktor i utviklingen. Jeg ville valgt å stå på ssri Anonymous poster hash: fe0eb...e82
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #13 Skrevet 24. mars 2015 Verre enn å gå på antidepressiva er det å være en deprimert mor ved fødsel. De fleste antidepressiva anbefales ikke fordi man ikke har nok forskning, men hva er egentlig alternativet? Man VET at deprimert mor er en stor risikofaktor i utviklingen. Jeg ville valgt å stå på ssri Anonymous poster hash: fe0eb...e82 Psykologen min og en psykiater sa at man ikke skal gå på antidepressiva i sv.skapet. Anonymous poster hash: 9e6ac...81c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #14 Skrevet 24. mars 2015 Er det så lurt å planlegge graviditet når man er så langt nede og deprimert da? Er det ikke bedre å vente til man kommer seg ovenpå igjen? Ikke bra å for en liten baby å bli født til denne verdenen av ei mor som sliter psykisk... Svangerskap og fødsel, og tiden etterpå kan kødde ting virkelig til pga alle hormonene og den store livsendringen i tillegg, og når du i tillegg går på antidepressiva og ikke klarer å slutte pga svangerskap så er det ikke det beste utgangspunktet for en familieforøkelse. Anonymous poster hash: 53842...56a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #15 Skrevet 24. mars 2015 Psykologen min og en psykiater sa at man ikke skal gå på antidepressiva i sv.skapet. Anonymous poster hash: 9e6ac...81c Og psykiateren og legen min sa det motsatte. Dette etter å ha sjekket opp uavhengige forskningsartikler. Anonymous poster hash: b3cb2...cb6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #16 Skrevet 24. mars 2015 Er det så lurt å planlegge graviditet når man er så langt nede og deprimert da? Er det ikke bedre å vente til man kommer seg ovenpå igjen? Ikke bra å for en liten baby å bli født til denne verdenen av ei mor som sliter psykisk... Svangerskap og fødsel, og tiden etterpå kan kødde ting virkelig til pga alle hormonene og den store livsendringen i tillegg, og når du i tillegg går på antidepressiva og ikke klarer å slutte pga svangerskap så er det ikke det beste utgangspunktet for en familieforøkelse.Anonymous poster hash: 53842...56a Noen er jo nødt til å gå på disse livet ut, og fungerer helt fint i hverdagen. Anonymous poster hash: b3cb2...cb6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #17 Skrevet 24. mars 2015 Det herker usikkerhet om ssri under graviditet og ved amming. Jeg kan ikke skjønne at noen engang er villige til å ta den risikoen for at barnet kan ta skade av det. Anonymous poster hash: 764ee...429
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #18 Skrevet 24. mars 2015 Det herker usikkerhet om ssri under graviditet og ved amming. Jeg kan ikke skjønne at noen engang er villige til å ta den risikoen for at barnet kan ta skade av det.Anonymous poster hash: 764ee...429 Ikke alltid man har noe valgAnonymous poster hash: b3cb2...cb6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #19 Skrevet 24. mars 2015 Ikke alltid man har noe valgAnonymous poster hash: b3cb2...cb6 Man har alltid valget om man skal bringe et barn til verden eller ikke. Noen ganger må man rett og slett tenke på hvordan barnet vil få det, enn å bare tenke på hva man selv har lyst til.Anonymous poster hash: 5b90c...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #20 Skrevet 24. mars 2015 Man har alltid valget om man skal bringe et barn til verden eller ikke. Noen ganger må man rett og slett tenke på hvordan barnet vil få det, enn å bare tenke på hva man selv har lyst til.Anonymous poster hash: 5b90c...d1e Nå er det faktisk slik at ikke alle barn er planlagte. Anonymous poster hash: b3cb2...cb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå