AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #1 Skrevet 23. mars 2015 Skriver empirisk masteroppgave (psykologi) Håper på å høre noen solskinnshistorier, for har en måned igjen til oppgaven skal være inne og jeg ligger litt etter... Har forsket og den delen er klar(analyser ol) Oppgaven skal være på minimum 40 sider. Har også stoff til teoridelen. Lang tid brukte du og hvor lang tid tror dere jeg må bruke hvis jeg jobber effektivt? (har egentlig bare skrevet en side....) Hilsen stresset Anonymous poster hash: a549e...a34
Tjukk Norris Skrevet 23. mars 2015 #2 Skrevet 23. mars 2015 Hadde gjort mye forarbeid, men jeg tror faktisk ikke jeg brukte mer enn 3 uker på selve skrivingen. Jobber best under press..
Gjest Skrevet 23. mars 2015 #3 Skrevet 23. mars 2015 Altså, har du en måned kun på skriving? Du har teori og analyser klart, du må bare skrive det? Da er en måned massevis. Veilederen min anbefalte meg å bruke en måned på skriving, og det var mer enn nok. Skrev 120 sider.
mighty_duckling Skrevet 23. mars 2015 #4 Skrevet 23. mars 2015 brukte 4 måneder på analysen og 5 måneder på skriving. Hadde praksis og andre kurs samtidig.
Edie Skrevet 23. mars 2015 #5 Skrevet 23. mars 2015 Tre måneder totalt. En måned på innsamling av data. En måned på skrive teori og metode. En måned på å skrive resultat og diskusjon. Mer enn god nok tid, jobbet fullt ved siden av.
Anglofil Skrevet 23. mars 2015 #6 Skrevet 23. mars 2015 3-4 måneder totalt, og da jobbet jeg i tillegg 100% ved siden av. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #7 Skrevet 23. mars 2015 Dere som bare bruker noen mnd, det er vel ikke 60-poengs oppgaver? Anonymous poster hash: 73a32...53f 1
Anglofil Skrevet 23. mars 2015 #8 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Dere som bare bruker noen mnd, det er vel ikke 60-poengs oppgaver? Anonymous poster hash: 73a32...53f Joda, jeg skrev 60-poengsoppgave. Det var et forferdelig slit, spesielt fordi jeg måtte skrive oppgaven om kvelden etter jobb eller i helgene, men det gikk, utrolig nok. Mvh Yvonne Endret 23. mars 2015 av Yvonne
Eplemos Skrevet 23. mars 2015 #9 Skrevet 23. mars 2015 Leverer i mai og har en 60sp oppgave. Brukt 6 med måneder aktivt arbeid på oppgaven + litt forarbeid.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #10 Skrevet 23. mars 2015 Himmel og hav! Det jo helt vilt. Kan jeg spørre hva slags resultater dere fikk? Og hvilket fagfelt? Og ikke minst, hva er deres "oppskrift" for å få til dette! Anonymous poster hash: 73a32...53f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Himmel og hav! Det jo helt vilt. Kan jeg spørre hva slags resultater dere fikk? Og hvilket fagfelt? Og ikke minst, hva er deres "oppskrift" for å få til dette! Anonymous poster hash: 73a32...53f Grunnen til at jeg spør er at jeg synes arbeidet med min oppgave går helt ekstremt trått og det føles så tungt. Jeg er så lei at jeg holder på å klikke. Anonymous poster hash: 73a32...53f
Anglofil Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Himmel og hav! Det jo helt vilt. Kan jeg spørre hva slags resultater dere fikk? Og hvilket fagfelt? Og ikke minst, hva er deres "oppskrift" for å få til dette! Anonymous poster hash: 73a32...53f Ingen toppkarakter, en helt "grei" middels karakter. Men jeg var bare glad jeg klarte å gjennomføre. Skrev masteroppgave i engelsk. Riktignok utsatte jeg masteroppgaven et par ganger grunnet jobben, men selve jobbingen med masteroppgaven måtte jeg gjøre på 3-4 måneder (og det ble jo da til at det kun ble skriving om kveldene og i helgene). Jeg var kjempelei og syntes i grunn hele oppgaven var et herk. Mvh Yvonne Endret 23. mars 2015 av Yvonne 1
Edie Skrevet 23. mars 2015 #13 Skrevet 23. mars 2015 Vanlig jobb 8 timer om dagen, masteroppgave 8 timer daglig på hverdager og 10-12 timer i helger. Regner man ut antall timer brukt i løpet av de drøye tre månedene tror jeg ikke det er så mye mindre enn andre som kanskje bruker seks måneder. Men ja, jævlig mens det står på. Bokstavelig talt ikke tid til annet enn jobb, skrive, mat og søvn (pluss en time jeg satt av daglig til sønnen min. Takk for en fantastisk mann..) 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #14 Skrevet 23. mars 2015 Wow! Jeg blir imponert. Og aner kanskje et lite lys i enden av tunnelen. Anonymous poster hash: 73a32...53f
Gjest Badabing Skrevet 23. mars 2015 #15 Skrevet 23. mars 2015 Jeg har ikke levert enda, men har skjønt at det ikke er uvanlig å bruke kort tid på selve skrivingen. Jeg har brukt lengst tid på analysene, og har bare skrevet tre sider.. Sitter fra morgen til kveld og skal ikke si at jeg ikke er stresset, men jeg snakket akkurat med noen i kollokviegruppen som også bare var ferdig med analyser (eller ikke ferdig).. Så det virker som sagt ikke som det er uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #16 Skrevet 24. mars 2015 Altså, har du en måned kun på skriving? Du har teori og analyser klart, du må bare skrive det? Da er en måned massevis. Veilederen min anbefalte meg å bruke en måned på skriving, og det var mer enn nok. Skrev 120 sider. Ja :-) har stoffet klart iallefall, om ikke alt av artikler så iallefall noe samt bøkene jeg skal bruke. Godt å høre at du klarte over dobbelt så mange sider på den tiden, gir meg håp! Man må jo tenke endel underveis også, sammensetning, korrelasjon, begrunnelser, evalueringer, redegjørelser og Gud vet ikke hva.. Så er jo ikke bare å skrive igjen egentlig, men satser på at det løser seg. Det må det bare gjøre. Takk for svar til deg og alle dere andre.Anonymous poster hash: a549e...a34
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #17 Skrevet 27. mars 2015 Blæ, har bare en knapp måned på meg og er dødsstresset! Stoffet er driiit vanskelig og jeg har dødsdårlig forhold til veilederen! Håper bare jeg ikke stryker! Si at det går bra! . Skriver innen naturvitenskapelige fag. Anonymous poster hash: 9d944...925
Sol_anonym Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Sliter selv med masteroppgaven.. Jeg har vært utrolig ueffektiv med å jobbe med oppgaven og ligger dermed langt etter. Totalt skal oppgaven være på 40-60 sider og jeg har kun skrevet 15 sider.. Jeg har ikke gjort analysen enda og er redd jeg ikke skal bli ferdig med oppgaven innen fristen. Det er kun 6 uker igjen til den skal leveres. Inne den tid må jeg gjøre analysen, skrive metode, resultat, diskusjon og konklusjon. Vil tro metode-delen og selve analysen er det som tar lengst tid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Hadde vel 6 måneder til masteren (60 sider). Brukte 2 måneder til teorien og metoden. 1 måned til å få inn data/transkribere/gjøre avtaler med informanter 1 måned til analysen 1 måned til drøftingen (startet på den 5 uker før innlevering) Anonymous poster hash: 17cf6...9e1
Bollaa1 Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 Jeg brukte 8 måneder. Bruktevel 3 mnd på datainsamling og analyse. Brukte sinnsykt lang tid på diskusjonen, det var den som tappet meg mest for energi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå