Gå til innhold

Konfrontere venninne om slankingen hennes

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som i det siste har gått ned noe i vekt. Det er forsåvidt greit nok det, men jeg føler problemet er måten hun gjør det på. Vi er jo veldig aktive på snap, og det går ofte i snakking med bilder der. En dag skrev hun til meg at hun hadde kastet opp og trodde hun hadde bulimi. Jeg ble egentlig litt satt ut og svarte tilbake at man ikke har bulimi så lenge man ikke kaster opp med vilje. Da fikk jeg bare tilbake at hun tulla. I tillegg fikk jeg et bilde på snap litt senere der hun dro inn magen og skrev "Bulimi next?".

Hun snakker mye om trening og vekt. Jeg vet at hun ikke trener allverden, to ganger i uken på fellesidretten vi driver med. Noen dager kan hun la være å spise normalt, altså bare en brødskive til lunsj og litt middag, andre dager kan hun lage brownies og spise masse av dette. Jeg har prøvd å få hun til å begynne på treningssenteret mitt, siden hun snakker så mye om at hun vil trene mer, men det skjer aldri. Jeg tenkte at det hadde vært en god ide at hun startet der, så hun kunne få en innblikk i en annen måte å gå ned i vekt på enn å sulte seg selv.

Jeg har diskutert dette med en annen venninne, og vi vurderer å ta det opp med henne. Er dette lurt, eller kan det skade vennskapet? Vi vurderer å si det til henne uansett hvor sinna hun blir, men hvordan kan vi si det på en skånsom måte? og er det egentlig noe vits i å si fra? Er det bare jeg som overdriver og blir beskymret uten grunn..

Anonymous poster hash: 3e597...d90
Videoannonse
Annonse
Gjest imperio
Skrevet

hmm vanskelig situasjon altså. Hva med... å spørre om ønsker å bli med på en joggetur/gåtur noen dager i uken? I stedet for å starte rett på treningsstudio.

Det er som sagt en vanskelig situasjon. Dersom hun virkelig hadde bulimi så hadde hun vell ikke skrevet det på snapchat, men kan også være et rop om hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...