Gå til innhold

Noen som har giftet seg i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor hadde dere festen hen? Hvilke erfaringer hadde dere med stedet?

Har fått tips om Edvard Grieg suitellet og Bergen Airport hotel, men trenger flere...

Vi vil gifte oss om sommeren, og det skal være masse barn i bryllupet så stedet må ha litt uteplass med gress til å løpe i :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke giftet meg, men kommer nok til å gjøre det i Bergen når den dagen kommer.

Et lokale som har inngjerdet hage med gress, store flotte trær, og flott hus til å ha festen i er Kronstad Hovedgård.

Her er mer info om Kronstad.

Skrevet

Vi skal ha det i Fyllingen Klubbhus og det tror jeg kan bli bra med tanke på alle barna vi skal ha med oss. Ellers så ville jeg sett litt på Bergen Roklubb og Komandantboligen om du vil ha servering og ikke catering. Døves forening på Kalfaret er mye brukt. Ricks er mye brukt, men vil ikke kalle det barnevenlig på Ricks. Så det er det jeg kan komme med tror jeg. Det er så mye lokaler rundt i byen så det kommer helt an på hva du er ute etter, og de hotellene jeg nevnte synes jeg er fine. Har selv vært der på bryllup og jolubord og lignende. Synes det var bra da i alle fall.

Lykke til med valget! ;)

Skrevet

kanskje Fjøsangersamlingene på Paradis kunne vært noe? Ellers er Fjordslottet på Osterøy kjempefint, men det blir kanskje litt langt å reise...

Skrevet

Vi hadde selv middagen på Hotel Admiral. Men det er jo ikke så barnevennlig midt i by`n.

Men vi var også å kikket på lokalet til Laksevåg Kajakklubb. Nytt og fint lokale i nydelige omgivelser ved Gravdalsvannet.

Her er en link til siden deres:

http://www.laksevaagkajakk.no/

Skrevet

Villa Skjoldnes er jo en klassiker i området.

Romantikk, hage og utsikt!

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene. Men jeg glemte visst å si at vi skal ha mellom 80 og 100 gjester, så stedet må være ganske stort, i tillegg til at vi ønsker ferdig servering og sånt. Ellers så jo Villa Skjoldnes veldig idyllisk ut (men for lite...). Hmmm...

Vi må vel snart finne ut av dette også, siden vi skal ha det i august neste år?

Skrevet
Vi må vel snart finne ut av dette også' date=' siden vi skal ha det i august neste år?[/quote']

Ja, du bør egentlig skynde deg med å bestille, mange av de beste stedene blir opptatt et år i forveien. Hvis du er tidlig ute, så har du flere valgmuligheter.

Skrevet

Heisan

Jeg giftet meg i juni i år på Villa Skjoldnes. Vi var kjempe fornøyde. Stedet kan absolutt anbefales, personalet, maten, omgivelsene var virkelig topp. De har en stor hage med masse plen, de har også tilrettelagt eget barnerom, låner ut rom i annekset slik at barna kan legge seg under festen. Til vårt bryllup skaffet de også baby call slik at man kunne høre om alt var ok. Det som er synd er at de ikke har spiseplass til mer enn 65 personer, men de kan ta i mot flere til kaffe. Jeg var innom flere steder i Bergen for å vurdere steder, Kronstad syntes jeg var veldig slitt, vil ikke anbefale dette. Kommandantboligen er fin, men vi er glade for at vi valgte Villaen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi skal gifte oss 14 mai neste år i Bergen. Vi har leid Nord-Norge forreningens hus i Kalfaret, der er det plass til 100 til middag, og man har mat og bar selv om man ønsker det. Koster ca 3500 kr å leie, med vask. Her kan man være til kl halv tre, og har god plass utenfor. De holder på å pusse opp der nå. Ellers så vi på Alvøen festhus (eller noe sånt), der er det også stor plass. Legenes Hus er også veeldig fint, men det er ganske dyrt.

Skrevet

Vi hadde bryllupet (70 gjester) på Kommandantboligen. Kjempefin plass!!!!!

Maten er som bestemors beste, serveringspersonalet er topptrente, duker, lys, servietter og blomster ordner de etter din smak, det samme med meny, drikkevarer, dekking, rydding og servering. To etasjer med flotte rom og stor garderobe og toaletter nede. Stor flott hage rundt bygningen.

Har vært på julebord på Villa Skjoldnes, veldig pent der også, men trangt om spiseplassen, (skråtak), servitørene måtte snike seg frem. Kommandantboligen tar opptil 100 gjester, men passer best til ca 80 middagsgjester.

Skrevet

Kommandantboligen så fin ut, skal sjekke ut den! :-)

Skrevet
Kommandantboligen så fin ut' date=' skal sjekke ut den! :-)[/quote']

Kommandantboligen er kjempeflott, jeg har vært i bryllup der og skulle gjerne valgt den selv hvis jeg giftet meg i Bergen! :-)

Men skynd deg å bestille, den er veldig populær!

Skrevet
Kommandantboligen så fin ut' date=' skal sjekke ut den! :-)[/quote']

Da bør du sjekke ekstremt raskt, mest sannsynlig er den fullbooket halvannet år frem i tid.

Men Kommandantboligen er mitt absolutt beste tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...