Gå til innhold

Borderline og nektet innleggelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her jeg kan snakke med angående det?



Anonymous poster hash: 0d84b...8fe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KG er vel ikke stedet for psykologsamtaler om det er det du mener, men jeg kan fortelle deg at dette er en vanlig problemstilling for mennesker med denne lidelsen. Dessverre sier nasjonale retningslinjer at mennesker med din diagnose ikke har utbytte av innleggelser, og helsevesenet liker retningslinjer....

Heldigvis har de fleste mennesker evne til å tenke nyansert om du klarer å være saklig :) Lag deg en plan.

- Hvorfor trenger du innleggelse?

- Hva ønsker du å få hjelp til under innleggelsen?

- Hva er formålet med innleggelsen?

- Hvor lenge tror du at du trenger å være innlagt?

- Har du hatt utbytte av innleggelser før eller ble du dårligere av det?

- Har du prøvd andre metoder uten hell?

- Er innleggelse den eneste løsningen du ser? hvorfor?

En innleggelse må ha et formål, for det er lite poeng i å være innlagt bare for å være innlagt :) Psykologer er ofte mye mer velvillige til å revurdere avgjørelsen om du er åpen, ærlig og sier hvorfor du tror du vil ha godt av en innleggelse :)

Håper dette hjalp litt! Bare spør om det er noe du lurer på! Lykke til, og jeg håper at du får det bedre og klarer å bli frisk. Det er forferdelig å føle at man ikke blir tatt på alvor, og dumt at det er sånn, men uansett er det viktig å prøve å samarbeide med hjelpeapparatet. Det finnes mange idioter dessverre, men du må tenke litt på spørsmålene mine. Tror at du med dem i bakhodet skal klare å begrunne det meste de vil spørre deg om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er vel ikke stedet for psykologsamtaler om det er det du mener, men jeg kan fortelle deg at dette er en vanlig problemstilling for mennesker med denne lidelsen. Dessverre sier nasjonale retningslinjer at mennesker med din diagnose ikke har utbytte av innleggelser, og helsevesenet liker retningslinjer....

Heldigvis har de fleste mennesker evne til å tenke nyansert om du klarer å være saklig :) Lag deg en plan.

- Hvorfor trenger du innleggelse?

- Hva ønsker du å få hjelp til under innleggelsen?

- Hva er formålet med innleggelsen?

- Hvor lenge tror du at du trenger å være innlagt?

- Har du hatt utbytte av innleggelser før eller ble du dårligere av det?

- Har du prøvd andre metoder uten hell?

- Er innleggelse den eneste løsningen du ser? hvorfor?

En innleggelse må ha et formål, for det er lite poeng i å være innlagt bare for å være innlagt :) Psykologer er ofte mye mer velvillige til å revurdere avgjørelsen om du er åpen, ærlig og sier hvorfor du tror du vil ha godt av en innleggelse :)

Håper dette hjalp litt! Bare spør om det er noe du lurer på! Lykke til, og jeg håper at du får det bedre og klarer å bli frisk. Det er forferdelig å føle at man ikke blir tatt på alvor, og dumt at det er sånn, men uansett er det viktig å prøve å samarbeide med hjelpeapparatet. Det finnes mange idioter dessverre, men du må tenke litt på spørsmålene mine. Tror at du med dem i bakhodet skal klare å begrunne det meste de vil spørre deg om :)

Tusen takk, har ikke tenkt på det før.

Anonymous poster hash: 0d84b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...