Gå til innhold

Variert sunn frokost, lunch og kvelds

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med ideer? Jeg spiser det samme til frokost hver dag (1 liten skål med gryn og lettmelk). Til lunch spiser jeg vanligvis brødskiver med skinke, fårepølse, servelat, salami o.l. Og til kvelds blir det det samme. Kjedelig mat.

Jeg har 30 min lunsjpause på jobben/praksisplassen, men av og til er det hektisk og da spiser jeg innimellom når jeg får sjansen. Og da pleier jeg å kjøpe med meg noe på butikken. Jeg trenger oppskrifter som ikke tar lang tid og som er superenkle å lage. Jeg trenger masse innspill :helen:

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/922745-variert-sunn-frokost-lunch-og-kvelds/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også så kjedelig at jeg nesten alltid spiser det samme til frokost: overnattet havregryn med peanøttsmør, banan og jordbærsyltetøy. Det er så langt det eneste jeg ikke har blitt lei av å spise flere dager på rad!

Til lunsj spiser jeg f.eks. fylt pita, wraps, smurte lomper eller hjemmebakte fylte horn eller pizzasnurrer (grove). Jeg pleier å ta en bakehelg innimellom og fylle frysen med rundstykker, horn og pizzasnurrer med ulike typer fyll, så jeg alltid har enkel og god lunsj. Spiser også brødskiver, middagsrester og en sjelden gang salat. Tar også noen ganger med meg suppe på mattermos.

Til kvelds spiser jeg gjerne et knekkebrød, cottage cheese med f.eks. frukt eller granola og/eller fruktsalat med vaniljekesam :)

Endret av Thorn
AnonymBruker

Her er noe av det jeg spiser:)

Havregrøt med blåbær, kanel og honning(frokostfavoritten!)

Gresk yoghurt med vanilje med granola oppi evt. frukt eller nøtter

Omelett med reker, skinke, sopp whatever jeg har i kjøler'n

Wraps med salat, stekt laks og enten søt chillisaus eller rømme

Smootie av gresk yoghurt, frossen mango, banan og appelsinjuice

Bananpannekaker(Bland 1dl havregryn, en moden banan, 0,5dl melk, 1ts bakepulver og vaniljesukker(gaffel eller stavmikser) og stek små pannekaker)

Middags-rester generelt

Hva med sånn kjøleskapsgrøt? Har ikke prøvd det selv enda, men er en grøt som lager seg selv over natten, bare å google:)

Anonymous poster hash: 36a35...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...