pingvinis Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Hei. Mulig dette er feil undergruppe, men vet noen noe om dette stedet? Hvordan er skolen osv? Vi vurderer å kjøpe der
JayCube Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Hei! Vi har kjøpt det. Nå har de varslet byggestart, leveranse 1 kvartal 2017
pingvinis Skrevet 2. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2015 Ja! Vi og gjorde det er veeeldig spent på området altså men virker superfint!
JayCube Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Ja! Vi og gjorde det er veeeldig spent på området altså men virker superfint! Enig. Veldig spennede for oss som ikke kjenner Oslo området veldig godt, da vi bor helt annet del av landet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Hvilken skole er det snakk om? Barneskole, ungdomsskole, vgs.? Anonymous poster hash: f8919...528
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Hei! Vi har kjøpt det. Nå har de varslet byggestart, leveranse 1 kvartal 2017 Byggestart på hus, eller skole? Anonymous poster hash: f8919...528
JayCube Skrevet 3. september 2015 #7 Skrevet 3. september 2015 Byggestart på hus, eller skole? Anonymous poster hash: f8919...528 Bråtejordet skole har været i bruk siste 2 år (tror jeg) Bråteveien åpnet i vår. Her snakkes det om http://www.xn--brtejordet-25a.no/
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #8 Skrevet 3. september 2015 Det er farlig nærme 2013 ghetto-skjetten Anonymous poster hash: 9406a...de3
JayCube Skrevet 3. september 2015 #9 Skrevet 3. september 2015 (endret) Det er farlig nærme 2013 ghetto-skjetten Anonymous poster hash: 9406a...de3 Snakka med flere... Det er vel ikke mer ghetto en andre steder med "billig" bolig rund Oslo. Jeg ville bli mer bekymra for fine strøk, der penger til foreldre bestemer sosial staus Endret 3. september 2015 av JayCube
pingvinis Skrevet 3. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2015 Enig med jaycube! Jeg heier på flerkulturelt miljø, men er motstander av michaelkorsvesker til små barn. Har du barn, jaycube?
JayCube Skrevet 3. september 2015 #11 Skrevet 3. september 2015 Ikke at jeg heier på multikulturell miljø, er mer optatt av multisosial miljø der penger er fordel ikke avgjørende faktor. Ja jeg har små barn...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #12 Skrevet 3. september 2015 Det er farlig nærme 2013 ghetto-skjetten Anonymous poster hash: 9406a...de3 Absolutt farlig nærme det, ja. Men man har ordnet det slik at de høye lydisoleringsplatene av tre mellom den større veien der opp mot skolen, og inn til boligområdet i nærheten heldigvis ble mye kortere enn først påbegynt. For DET hadde blitt ghetto det. Anonymous poster hash: f8919...528
pingvinis Skrevet 3. september 2015 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2015 da blir det en luksusghetto iallefall. De billigste husene i dette prosjektet starter på 4,7 millioner
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #14 Skrevet 3. september 2015 Skjetten består ikke bare av det dere kaller ghetto-skjetten. Det er vel så mye store fine og dyre eneboliger. Det er et helt normalt tettsted med hyggelige normale folk som jobber, har barn og trives der de bor. Anonymous poster hash: 8aaba...fbe 2
JayCube Skrevet 4. september 2015 #15 Skrevet 4. september 2015 (endret) Selve Bråtejordet prosjektet blir jo en svær byggeplass neste 10 år. For meg er det viktg med kort vei til butikker, tog og flyplass, men også litt skog og idretsbane ved den nye skole er kjekt. Kort og (nesten) bilfri vei til barneskole... @pingvinis, sente deg et prv melding Endret 4. september 2015 av JayCube
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #16 Skrevet 4. september 2015 da blir det en luksusghetto iallefall. De billigste husene i dette prosjektet starter på 4,7 millioner Jeg er fullt klar over det. Anonymous poster hash: f8919...528
Gjest Tigress Skrevet 4. september 2015 #17 Skrevet 4. september 2015 Den delen der ligg jo nærme gamle Skjetten, som er noko ganske anna enn Skjettenbyen. Om ungane ender med å gå på skule på Skjetten, så er det jo den skulen som ligg i den gamle delen. Litt vanskeleg for å tru at det skulle vere noko verre enn på Skedsmokorset, det var trass alt på Skedsmovollen dei hadde knivstikking for nokre år sidan...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #18 Skrevet 4. september 2015 Den delen der ligg jo nærme gamle Skjetten, som er noko ganske anna enn Skjettenbyen. Om ungane ender med å gå på skule på Skjetten, så er det jo den skulen som ligg i den gamle delen. Litt vanskeleg for å tru at det skulle vere noko verre enn på Skedsmokorset, det var trass alt på Skedsmovollen dei hadde knivstikking for nokre år sidan... Hvor på Skedsmovollen var det? Kom det opp i media? Anonymous poster hash: f8919...528
JayCube Skrevet 4. september 2015 #19 Skrevet 4. september 2015 Hvor på Skedsmovollen var det? Kom det opp i media? Anonymous poster hash: f8919...528 http://www.tv2.no/a/3867591 Det bor 50k mennesker i Skedsmo, ikke rart at ting skjer der... Jeg synes at området ser fint ut. 5mil for nytt rekkehus så sentralt er ikke så mye faktisk. For samme pris får du 80kvm på Ensjø (nytt). For brukt bolig måtte en ha ca 4-4,5 M budsjett, da en må ha også vedlikehold buffer. I dagens marked dette betyr prisantydning på 3,5 - 4 M...
Gjest Tigress Skrevet 4. september 2015 #20 Skrevet 4. september 2015 Hvor på Skedsmovollen var det? Kom det opp i media? Anonymous poster hash: f8919...528 Sjølvsagt, det var jo på skulen der det skjedde, men det er lenge sidan. Men det har liksom ikkje vore så mange døme på vald på skular, og eg kjem frå Romerike, så eg hugsar det jo godt. Men poenget er eigentleg at ingen ville vere redde for å sende ungane sine på skule på Korset, trass i at slikt skjer, medan eg ikkje trur noko like alvarleg har skjedd på Skjetten, sjølv om Skjetten har dårlegare rykte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå