AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #1 Skrevet 22. mars 2015 Har såå vondt! Klarer ikke ligge, sitte, gå, stå. Har en hemoroide som er så vond og øm! Orker ikke gå en heel dag til med dette - kan de fjerne den på Volvat? Betaler meg gjerne ut av køen på Legevakten Storgata Aldri hatt det før!!!!! Det eeeer så smertefullt! Ser ut som en stor ert, fyllt med puss. Skjønner ikke hvor det kommer av Anonymous poster hash: 314cc...712
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #2 Skrevet 22. mars 2015 Jeg vet hvordan du har det. Det er helt utrolig vondt! Men det er ikke puss inni der, det er utposning av blodårer. Det er ikke så lett å lindre, jeg vet ikke noe om hva de kan gjøre på legevakt eller Volvat. Den kan kanskje tømmes (stikke en hul nål inn og tappe den for blod), men jeg mistenker at det kun lindrer midlertidig. På apoteket kan du kjøpe Scheriproct salve, Alcos Anal krem eller Alcos Anal stikkpiller reseptfritt. Scheriproct stikkpiller er reseptbelagte. Jeg har prøvd alt sammen. Mitt beste tips er Alcos anal krem som omslag. Du kjøper 5x5 cm kompresser, evt deler opp noen større hvis du har. Så tar du rikelig med krem på, og legger kompressen på hemoroiden, litt rundt. Ligg med det om natta. Det er litt ekkelt å ha i rompa hele natta, men det hjelper. Prøv også isbiter i en liten pose, og kjøl ned hemoroiden (pass opp for frostskader). Det skal visstnok også hjelpe med kålblader, det har jeg ikke prøvd.... Xylocain salve kan også prøves, det er smertestillende. Årsaken kan være litt forskjellig. Hormoner i graviditet påvirker slimhinnene, så det er ganske vanlig med hemoroider i svangerskapet. Ellers er hard avføring den vanligste årsaken. Så det er altså ekstremt viktig å tenke på hva du spiser. Kjøp evt noe på apoteket for å redusere hard mage. Og når du er på toalettet, så ikke trykk. Trykker du hardt, sprenger du frem hemoroider (og den du har blir enda verre) Det går an å operere bort, men det er ikke noe man gjør for moro skyld etter noen dager med ubehag, altså. Pga plasseringen, er det ganske stor fare for infeksjon. Men kan også bruke noe som heter strikkligatur, da setter de på en stram strikk rundt "roten" av hemoroiden, slik at blodtilstrømmingen blir stengt og hemoroiden "dør" og til slutt faller av. Lykke til, du har min medfølelse. Jeg har selv ligget på badegulvet i fosterstilling og grått av smerter. Da var jeg 4 mnd gravid, og jeg var livredd for at det skulle vare helt til fødselen... Anonymous poster hash: 74819...ca7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå