AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 De siste to kveldene har jeg hatt en form for pusteproblemer. Føler på en måte at jeg ikke får i meg nok oksygen og må puste tungt. Jeg opererte for 4 uker siden og det føltes på samme måte da jeg fikk på oksygenmasken. De hadde ikke satt på nok oksygen så jeg måtte liksom hive etter pusten noen ganger. Kan det være psykisk på noen slags måte? Jeg har ingen psykiske problemer dog. Føler meg heller ikke stresset på noen måte Det gikk bra i natt etter jeg sovnet og jeg har da ikke merket noe til det igjenfør akkurat nå. Skal til legen på torsdag, men er det litt lenge å vente? Jeg synes det er litt ubehagelig Anonymous poster hash: 991ce...63c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Ring legen på mandag morgen og bestill time! Jeg synes du bør ta ting som du bekymrer deg for alvorlig. Ingen av oss på KG er å regne som kvalifisert helsepersonell. Tror også du bør ringe legen på mandag morgen bare for å spørre dem om de synes det er lenge å vente til torsdag, eller om de mener du bør få en hastetime. Jeg forstår godt at du synes det er ubehagelig. Jeg har følt to ganger i løpet av livet mitt selv at halsen min "har blitt mindre innvendig" på kort tid/mindre mulighet for å puste, og det er jo virkelig ikke behagelig. Det synes jeg absolutt man skal ta på alvor! Kanskje du burde sjekke om du har astma? Anonymous poster hash: 8f3b0...717
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Ring legen på mandag morgen og bestill time! Jeg synes du bør ta ting som du bekymrer deg for alvorlig. Ingen av oss på KG er å regne som kvalifisert helsepersonell. Tror også du bør ringe legen på mandag morgen bare for å spørre dem om de synes det er lenge å vente til torsdag, eller om de mener du bør få en hastetime. Jeg forstår godt at du synes det er ubehagelig. Jeg har følt to ganger i løpet av livet mitt selv at halsen min "har blitt mindre innvendig" på kort tid/mindre mulighet for å puste, og det er jo virkelig ikke behagelig. Det synes jeg absolutt man skal ta på alvor! Kanskje du burde sjekke om du har astma? Anonymous poster hash: 8f3b0...717 Jeg har allerede time. På torsdag. Men på sykehuset da. Og det handler om noe annet. Men siden jeg skal til en lege uansett så tenkte jeg at jeg kan ta det da. Jeg føler ikke at halsen hovner opp. Det er ikke noen allergisk reaksjon. Jeg føler bare at jeg ikke får nok oksygen :/ Jeg får se om det blir verre og evt dra til legevakt da. Anonymous poster hash: 1ef8f...f0c
FruRaeder Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har allerede time. På torsdag. Men på sykehuset da. Og det handler om noe annet. Men siden jeg skal til en lege uansett så tenkte jeg at jeg kan ta det da. Jeg føler ikke at halsen hovner opp. Det er ikke noen allergisk reaksjon. Jeg føler bare at jeg ikke får nok oksygen :/ Jeg får se om det blir verre og evt dra til legevakt da. Anonymous poster hash: 1ef8f...f0c Skal du til en allmennpraktiserende lege, eller en lege som har kurant utdannelse? Du kan jo ikke plutselig ta opp at du har pustevansker med gynekologen f.eks. Syns du bør ta kontakt med legevakt, eller fastlegen din.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #5 Skrevet 21. mars 2015 Ring legevakten og forhør deg, særlig fordi du har blitt operert, og sikkert da har fått narkose? Kan være noe astmatisk, og? Anonymous poster hash: fcc0d...000 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #6 Skrevet 21. mars 2015 Skal du til en allmennpraktiserende lege, eller en lege som har kurant utdannelse? Du kan jo ikke plutselig ta opp at du har pustevansker med gynekologen f.eks. Syns du bør ta kontakt med legevakt, eller fastlegen din. Jeg skal ikke til en gynekolog. Skal til en lege med videreutdanning. Alle leger har studert medisin. Og siden det kan ha noe med operasjonen å gjøre tenkte jeg at det kan være relevant. Jeg ser ikke at det kan være en annen grunn en operasjonen (eventuelt smertene etter operasjonen som gjør det) for jeg har aldri opplevd dette før. Anonymous poster hash: 1ef8f...f0c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Ring legevakten og forhør deg, særlig fordi du har blitt operert, og sikkert da har fått narkose? Kan være noe astmatisk, og?Anonymous poster hash: fcc0d...000 Ja, jeg var i operasjon i 5 timer. Jeg ringer legevakten om det ikke blir bedre Takk for svar. Anonymous poster hash: 1ef8f...f0c
FruRaeder Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Jeg skal ikke til en gynekolog. Skal til en lege med videreutdanning. Alle leger har studert medisin. Og siden det kan ha noe med operasjonen å gjøre tenkte jeg at det kan være relevant. Jeg ser ikke at det kan være en annen grunn en operasjonen (eventuelt smertene etter operasjonen som gjør det) for jeg har aldri opplevd dette før. Anonymous poster hash: 1ef8f...f0c Gynekolog var bare et eksempel. Hvis det kan være i forbindelse med operasjon så ringer du til avdelingen du var på, kanskje kan du få komme inn tidligere. Veldig mange leger har videreutdanning. En psykiater har også studert medisin, og har hatt praksis som allmennpraktiserende lege, men med mindre du har pusteproblemer på grunn av angst så er det ikke hans oppgave å hjelpe deg med dette, og ofte har han kanskje ikke nok erfaring. Igjen, bare et eksempel. Du sier jo selv at du skal på sykehuset for noe annet, men med mindre legen du skal til er relevant for dine plager så må du ta kontakt med fastlegen. Er det en oppfølgingstime etter operasjon, og at du har fått pusteproblemer som følge av operasjon, så skal du selvfølgelig ta det opp med legen du skal til, men vil fortsatt råde deg til å ta kontakt før timen på torsdag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå