Hedda-78 Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har hatt hormonspiral i 4,5 år. Jeg fikk satt den inn like etter fødsel, og har ikke hatt blødning i det hele tatt siden fødselen. Supert. For ca et halvår siden begynte jeg å spotte innimellom. Bare bittelitt. Men det har gradvis blitt mer, og hyppigere. Har ikke notert hvor hyppig, men ca 1 gang i mnd eller litt sjeldnere. Nå er det vel omtrent som en veldig liten menstruasjon (truseinnlegg i 3 dager). Det jeg lurer på, er om dette kan tyde på at effekten av spiralen er redusert, selv om det ikke har gått 5 år ennå. Og om jeg evt bør få satt inn ny spiral allerede nå. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Akkurat det samme lurte jeg på i går kveld! Jeg satt inn hormonspiral for 3,5 år siden, like etter fødsel, og heller ikke hatt noe blødninger eller andre problemer. Nå de siste par månedene har jeg begynt å få smerter både knyttet til eggløsning og mens, og spotter en dag i forbindelse med mens. Men det verste er altså menssmertene. Så da er vi i alle fall to som opplever det samme - men jeg vet ikke om konsekvensen av det er redusert effekt av den. Håper noen andre vet? Anonymous poster hash: ec6e1...12d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #3 Skrevet 21. mars 2015 Hormonspirallen har to funksjoner enkelt sagt. Den avgir hormoner og den er utformet som en spiral som forhindrer egget i å feste seg. Hormonbiten svekkes når spiralen nærmer seg fem år, så det er nok på tide å begynne å tenke på å skifte den ts. Ta en telefon til legen som satte den inn på mandag. Der vet de hvilken spiralmerke du har og kan gi mer presist svar. Anonymous poster hash: 15dd8...105
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå