Ayesh Skrevet 21. mars 2015 #1 Skrevet 21. mars 2015 Hei hvor i oslo får jeg kjøpt chinese salt? Kinesisk salt?
Zzyzx Skrevet 21. mars 2015 #2 Skrevet 21. mars 2015 Er ikke det bare ren MSG? I så tilfelle får du det i alle asiatiske butikker. Mulig også de vanlige grønnsaksbutikkene. Se etter "monosodium glutamat". 1
Ayesh Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2015 Takk for at du svarte. Skal den ligge i den hylla der det er vanlig salt og krydder?
Zzyzx Skrevet 21. mars 2015 #4 Skrevet 21. mars 2015 Ja, iallfall de stedene jeg har sett så gjør den det. Det burde være enkelt å gjenkjenne, det er et hvitt pulver, eventuelt små krystaller. A Food Market er en av de større i Oslo, jeg bruker denne en del selv. Ligger i Calmeyersgt. 10, inngang Osterhaugsgt. 8.
Ayesh Skrevet 21. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2015 Hei tusen takk for at du hjalp meg. Jeg fikk kjøpt den. Det stod monosodium glutamat på pakken :-) 1
sweety pie Skrevet 21. mars 2015 #7 Skrevet 21. mars 2015 Du får kjøpt det på asiatiske butikker. Lurer på om det heter ajino moto, tro.
Zzyzx Skrevet 21. mars 2015 #8 Skrevet 21. mars 2015 Hei tusen takk for at du hjalp meg. Jeg fikk kjøpt den. Det stod monosodium glutamat på pakken :-) Bare hyggelig.
Zzyzx Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Kinesisk "salt": http://en.wikipedia.org/wiki/Monosodium_glutamate Salt: http://en.wikipedia.org/wiki/Salt
Minya Skrevet 23. mars 2015 #11 Skrevet 23. mars 2015 Hva er forskjellen på kinesisk og vanlig salt? Vanlig salt, natriumklorid, er et mineral. Det har i praksis ikke en egen smak, det er bare ....salt. Kinesisk salt, MSG, er en smakstilsetning som brukes mye i Kina og områdene rundt, på samme måte som man bruker feks grillkrydder i Norge. MSG er mye brukt i potetgull med ostesmak, som feks tortillachips eller ostepop.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #12 Skrevet 23. mars 2015 Hei tusen takk for at du hjalp meg. Jeg fikk kjøpt den. Det stod monosodium glutamat på pakken :-) Kan du gjøre et eksperiment for oss nysgjerrige? Del middagsposjonen din i to, den ene krydrer du med MSG og den andre er ren. Hvilken har best og mest smak? Anonymous poster hash: 06ed4...b07 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå