Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hvor i oslo får jeg kjøpt chinese salt? Kinesisk salt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det bare ren MSG? I så tilfelle får du det i alle asiatiske butikker. Mulig også de vanlige grønnsaksbutikkene. Se etter "monosodium glutamat".

• Liker 1
Skrevet

Takk for at du svarte. Skal den ligge i den hylla der det er vanlig salt og krydder?

Skrevet

Ja, iallfall de stedene jeg har sett så gjør den det. :)

Det burde være enkelt å gjenkjenne, det er et hvitt pulver, eventuelt små krystaller.

A Food Market er en av de større i Oslo, jeg bruker denne en del selv. Ligger i Calmeyersgt. 10, inngang Osterhaugsgt. 8.

Skrevet

Tusen takk for at du svarte :-)

• Liker 1
Skrevet

Hei tusen takk for at du hjalp meg. Jeg fikk kjøpt den. Det stod monosodium glutamat på pakken :-)

• Liker 1
Skrevet

Du får kjøpt det på asiatiske butikker. Lurer på om det heter ajino moto, tro.

Skrevet

Hei tusen takk for at du hjalp meg. Jeg fikk kjøpt den. Det stod monosodium glutamat på pakken :-)

Bare hyggelig. :)

Skrevet

Hva er forskjellen på kinesisk og vanlig salt? :klo:

Skrevet

Hva er forskjellen på kinesisk og vanlig salt? :klo:

Vanlig salt, natriumklorid, er et mineral. Det har i praksis ikke en egen smak, det er bare ....salt. :fnise:

Kinesisk salt, MSG, er en smakstilsetning som brukes mye i Kina og områdene rundt, på samme måte som man bruker feks grillkrydder i Norge.

MSG er mye brukt i potetgull med ostesmak, som feks tortillachips eller ostepop.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du gjøre et eksperiment for oss nysgjerrige? :) Del middagsposjonen din i to, den ene krydrer du med MSG og den andre er ren. Hvilken har best og mest smak?

Anonymous poster hash: 06ed4...b07

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...