Gå til innhold

Råd mot fyllesyke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært borti alkohol på noen år og i går gikk jeg på en smell.

Er kvalm og svimmel...

Kaster opp når jeg prøver å drikke vann og får ikke i meg noe, samtidig som jeg føler jeg trenger noe energi til kroppen.

Ikke vits med paracet iom at jeg ikke har hodepine?

Anonymous poster hash: 50a8f...6b2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjelper sjokomelk og brødskive med salami og egg + og gå en tur og drikke vann

Anonymous poster hash: 7732f...8f4
Gjest crazycatlady
Skrevet

Det eneste rådet jeg har å komme med er å ikke drikke så mye neste gang. Og drikk cola. De hjelper mot kvalmen.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært borti alkohol på noen år og i går gikk jeg på en smell.

Er kvalm og svimmel...

Kaster opp når jeg prøver å drikke vann og får ikke i meg noe, samtidig som jeg føler jeg trenger noe energi til kroppen.

Ikke vits med paracet iom at jeg ikke har hodepine?

smoothie! og jeg elsker suppe dagen derpå, godt og salt- får litt mer energi også

Anonymous poster hash: 3de24...282

Skrevet (endret)

Jeg pleier å bruke Øffer Flæskesvær mot kvalme, enten når jeg er fyllesyk eller reisesyk. Funker nesten hver gang.

Masse salt som binder seg til vannet i kroppen din og fett som gir deg energien tilbake.

Saltet gjør deg også veldig tørst og gjør det lettere å drikke alt det vannet du behøver for å gjenopprette væskebalansen i kroppen din. Væsketap er den viktigste årsaken til tømmermenn og fyllesyke, og medfører at du blir avkreftet, svimmel og kvalm.

Addendum: Dersom du ikke får fatt i fleskesvor eller synes det er udelikat, har salte peanøtter og salt potetchips (da spesielt Sørlandschips) omtrent samme effekt. Men min egen erfaring tilsier at fleskesvor er mer effektivt.

Endret av Trygve81
Skrevet

jeg bruker rusbrus/øl for å få bort bakrusen, suppe, hamburger, pizza.

Skrevet

Cola, salt potetgull, kok ingefær i vann og drikk det som en te, slapp av, sov.

Skrevet

Sove, få frisk luft og cola funker best her.

AnonymBruker
Skrevet

Salt lakris og egg&bacon.

God bedring :)

Anonymous poster hash: b78fe...0eb
AnonymBruker
Skrevet

ts her - all better now :) takk for tips

Skrevet

Masse drikke (ikke alkohol....), et eller annet junk, salt potetgull, et par ibux (ikke paracet, leveren jobber allerede hardt nok med å kvitte seg med gårsdagens giftinntak).

Hjelper også på å komme seg i dusjen så og si straks man står opp, og frisk luft.

Personlig så sliter jeg med å sove dagen derpå, og jeg våkner alltid supertidlig selv om jeg er stuptrøtt og har lyst å sove mere.

Skrevet

Mye væske og salt mat av hvilket som helst slag for å binde væsken i kroppen. Og mye søvn eller sløving.

Min beste fyllesykeremedie er først og fremst å sove til jeg våkner av meg selv.

Drikke vann, vann og mer vann, evt Solo, mest fordi jeg synes akkurat den brusen er god når jeg er bakfull, fordi den har så mye kullsyre i seg, og knaske potetgull fra dagen før, evt noe annet salt jeg finner i skapene.

Så mekke egg og bacon med et glass melk så snart jeg orker å spise.

Sist jeg hadde alle fyllesykers mor (sånn ca seks-syv år siden) klarte jeg ikke å gjøre noe som helst før i femtida på ettermiddagen, så det gikk i vann, vann og mer vann fra jeg orket å stå opp for å gå på do i ettida, en dårlig film jeg slapp å følge med på, og først i femtida orket jeg å lage egg og bacon.

Hver gang jeg har vært på fest eller drukket nok til å få tømmermenn dagen etter nå for tiden, tar jeg en paracet og drikker en hel flaske vann før jeg legger meg. Det pleier å holde den verste bakfylla på lang nok avstand til at jeg klarer å både spise og drikke nok væske morgenen etter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...