Gå til innhold

Hvilepuls


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 27 år, og har en hvilepuls på 87..

Kan noe være galt?

Anonymous poster hash: 3ae95...698

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du målt den over tid eller er dette etter én måling?

Trener du?

Hvis du har målt den over tid og den er så høy bør du kanskje sjekke deg hos legen.

Jeg sier ikke at det er noe galt for du kan rett og slett være i elendig form eller gå på noen medisiner som får hjertet til å jobbe litt ekstra.

Anonymous poster hash: fdde7...104

Skrevet

Hvordan har du kommet frem til dette tallet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilepuls er pulsen du måler når du våkner på morgenen. Er den 87 så kan det være mange årsaker. Oftest fordi du f.eks våkner brått ol



Anonymous poster hash: 1ab57...2c7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilepuls er pulsen du måler når du våkner på morgenen. Er den 87 så kan det være mange årsaker. Oftest fordi du f.eks våkner brått ol

Anonymous poster hash: 1ab57...2c7

Okay? Hva kaller du pulsen vi måler litt senere ut på dagen??

Anonymous poster hash: fdde7...104

AnonymBruker
Skrevet

Okay? Hva kaller du pulsen vi måler litt senere ut på dagen??

Anonymous poster hash: fdde7...104

Puls?

Du KAN måle "hvilepuls" etter å ha ligget stille i 10-15 minutter, men det er ikke korrekt måte å måle hvilepulsen på. Hvilepuls er når kroppen er helt i hvile og vitale organer har fått "ladet" opp over natta.

Anonymous poster hash: 1ab57...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Hvilepuls er pulsen du måler når du våkner på morgenen. Er den 87 så kan det være mange årsaker. Oftest fordi du f.eks våkner brått ol Anonymous poster hash: 1ab57...2c7

Nei, hvile puls kan måles etter ha lagt i ro en viss tid, normalt er det helt greit å sitte eller ligge i et kvarter og så måle hvilepuls. Har du trent trengs det selvfølgelig å vær i ro lengre for å sjekke hvilepuls. Hvilepuls er ikke våkne-om-morgenen-puls, det er den pulsen kroppen har når man er i ro.

Overvkt kan føre til høy hvilepuls.

Puls er en indikator på hjerte og lungekapasitet, følgelig er det det som avgjør hva pulsen er, ikke hva vekten viser. Fordi en del overvektige er dårlig trent vil de ha høyere puls en gjennomsnittet, men en som er slank og dårlig trent vil også ha høyere hvilepuls enn snittet. Selv veier jeg 30 kg for mye, men har en hvilepuls på 60.

Anonymous poster hash: 099f9...52c

Skrevet

Puls er en indikator på hjerte og lungekapasitet, følgelig er det det som avgjør hva pulsen er, ikke hva vekten viser. Fordi en del overvektige er dårlig trent vil de ha høyere puls en gjennomsnittet, men en som er slank og dårlig trent vil også ha høyere hvilepuls enn snittet. Selv veier jeg 30 kg for mye, men har en hvilepuls på 60.

Anonymous poster hash: 099f9...52c

Når jeg veide 40 kg for mye, hadde jeg en hvilepuls på over 100, men nå ligger den mellom 60-70, og ja, nok riktig det du skrver ang. fysisk aktivitet og trenethet.

AnonymBruker
Skrevet

Min hvilepuls er på 48.. Aner ikke hvorfor, for jeg trener aldri, har elendig kondis..

Noen andre som har uforklarlig lav hvilepuls? (Denne er målt hos legen, så da har jeg vel egentlig ikke ligget i ro heller..)

Anonymous poster hash: a94e9...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...