Gå til innhold

Stabil lav vekt, farlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en relativt ny 20 år gammel venninne(vi begynte å studere sammen i ny by i høst) som er veldig tynn, jeg er dårlig på å gjette BMI, men det er i hvert fall sånn at hun ser helt utmagra ut i ansiktet, i tillegg til ekstremt tynne armer og bein. Men hun går ikke ned i vekt(sett bilder av henne på facebook, hun har alltid vært så tynn), hun har mye energi, godt humør, er frisk og spiser måltidene sine(selv om hun selvsagt er småspist). Er det da ufarlig og tegn på at hun ikke har spiseforstyrrelser?

Synes selv det er frekt å kommentere vekten til andre så har ikke lyst til å si noe, samtidig er jo spiseforstyrrelser noe man bør ta på alvor.

Anonymous poster hash: a5d55...3d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting galt med jenter som vet å passe vekta. Heller tvert imot tenker nå jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe automatikk i at å være tynn er å ha spiseforstyrrelser.

Jeg har også alltid hatt en naturlig lav vekt. Og vært undervektig i følge bmi hele mitt voksne liv. Likevel mangler jeg ingen vitaminer, jern eller andre ting, blodtrykket er helt normal samme med kolesterolet og det har det vært hver gang jeg har vært til legen som alltid har ment jeg har en god helse.

Spiseforstyrrelser bør en ta på alvor ja, men spiseforstyrrelser handler om å ha et forstyrret spise mønster, ikke om å være tynn, du sier hun spiser (ja hun er småspist, mange er storspist men det sier ikke noe om et sykelig farlig spise mønster eller at personen har spiseforstyrrelser som tvangsspising). Så lenge du ikke ser noe annet, (at hun vegrer seg for å spise, unngå å spise sammen med andre, lyger om mat, er svimmel, forandring i humør osv) så ville jeg ha glemt hele denne bekymringen hadde jeg vært deg.

Hun er helt sikkert klar over at hun er tynn, slik de som er tykk helt sikkert vet at de er tykk uten at folk sier det til de i form av at de er bekymret for helsen deres. Hun har nok ganske sikkert også fått høre slikt før at du som er ganske ny i livet hennes tar slikt opp med hun ville jeg følt var utrolig ubehagelig hadde jeg vært hun.

Anonymous poster hash: a0740...7f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...