Gjest UN ESTUDIANTE Skrevet 1. juli 2002 #1 Skrevet 1. juli 2002 Jeg vil gjerne studere språk i fremtiden, og begynte på spansk grunnfag - i Norge. Så vidt jeg vet er det ikke mulig å studere språkfag i utlandet, kun alt annet rart! Er ikke det merkelig? Eller tar jeg feil? Hva kan jeg bli med bare å studere språk? Jeg kan også tenke meg å bo i utlandet. Ambassadearbeid - er det like tørt som det høres ut? Jeg er desperat etter tips! :o
Guro Skrevet 3. juli 2002 #2 Skrevet 3. juli 2002 Jeg er også glad i språk, og har studert tre forskjellige språkfag ved et norsk universitet. Etterpå begynte jeg på fagoversetterstudiet ved Høgskolen i Agder (Kristiansand), bl.a. fordi jeg visste at dette 3-årige studiet omfatter et år i utlandet. Avhengig av hvilket språk du velger å oversette fra (og til), bor og studerer du i USA, England, Tyskland, Østerrike, Frankrike eller et annet land hvor dette språket brukes. Hvis det er spansk som er språket med stor s for deg, er det jo synd at det ikke finnes et spansk oversetterstudium - foreløpig. For studiet, og ikke minst utenlandsåret, anbefales på det varmeste!
Adina Skrevet 7. juli 2002 #3 Skrevet 7. juli 2002 Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med ANSA. Det er en organisasjon for studenter i utlandet. de vil kunne gi deg mer informasjon om dette, samt sette deg i kontakt med studenter som allerde er på det stedet du ønsker å studere, slik at du kan stille alle de "dumme" spørsmålene til dem:-) Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2002 #4 Skrevet 11. juli 2002 Hei! Jeg studerer selv i utlandet, ikke språk, men på dette universitetet er language departmentet ganske anerkjent, særlig innenfor områdene for translatør etc, her har du også muligheten til å studere spansk, og du får dessuten støtte fra lånekassen og gebyrstipend for å dekke store deler av skolepengene. Universitetet er Heriot Watt University i Edinburgh, Skottland, gå inn og se på www.hw.ac.uk og følg linkene til School of Languges, eller så ligger det under School og Management and Languages Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2002 #5 Skrevet 12. juli 2002 Jeg studerte spansk ved universitetet i Alicante. Det er kun på sommeren de har rene språk-kurs tror jeg.. Du får ringe dit, eller sende en mail til dem. Gå inn på www.alicante.com tror jeg, og finn la Universidad de Alicante
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå