AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #1 Skrevet 20. mars 2015 Jeg er garantert en av de "alle" irriterer seg over som drasser med på masse håndbaggasje (selvom jeg ikke forstår hvorfor det er irriterende så lenge jeg ikke hindrer plass eller lager kø). Uansett.. Jeg har aldri fått problemer med dette, og har som regel en stor jakke, trillekoffert (liten, men samtidig større en "kravene" for hvert enkelt flyselskap) og en medium håndveske. Ingen har noen gang sagt noe, men nå skal jeg fly med Emirates. Av en eller annen grunn er jeg redd for at de er veldig strenge. Jeg vet at håndbaggasjen kommer til å overstige 7 kilo, og prisene for overvekt er helt HORRIBLE (1800 kroner for max 5 kilo). Er det noen av dere som har flydd med Emirates som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: 97961...9b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #4 Skrevet 20. mars 2015 Undersøk reglene, og sørg for at du holder deg innenfor, sånn for sikkerhets skyld? Anonymous poster hash: 79858...320 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Når jeg har flydd med Ryanair (som også er ganske strenge på bagasje), så pleier jeg bare å legge vesken oppi håndbagasjen når jeg går på flyet. Ville sjekket ut info på nettsteder om det istedenfor kvinneguiden. Hjemmesiden pleier ikke å lyge. Anonymous poster hash: e83b7...5cb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Jeg er garantert en av de "alle" irriterer seg over som drasser med på masse håndbaggasje (selvom jeg ikke forstår hvorfor det er irriterende så lenge jeg ikke hindrer plass eller lager kø). Uansett.. Jeg har aldri fått problemer med dette, og har som regel en stor jakke, trillekoffert (liten, men samtidig større en "kravene" for hvert enkelt flyselskap) og en medium håndveske. Ingen har noen gang sagt noe, men nå skal jeg fly med Emirates. Av en eller annen grunn er jeg redd for at de er veldig strenge. Jeg vet at håndbaggasjen kommer til å overstige 7 kilo, og prisene for overvekt er helt HORRIBLE (1800 kroner for max 5 kilo). Er det noen av dere som har flydd med Emirates som har erfaring med dette? Anonymous poster hash: 97961...9b7 Poenget er jo at med stor trillekoffert bruker du unødvendig tid og tar plass enten du vil det eller ei. Hvorfor ikke sjekke inn bagasje når du skal reise så langt? Anonymous poster hash: 82cf2...d15 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #7 Skrevet 20. mars 2015 Kan du ikke bare sjekke inn baggasjen da? Skal selvfølgelig sjekke inn bagasje også, men har mye jeg må ha med på flyet også. Kamera, varmere klær, pc osv. Anonymous poster hash: 97961...9b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #8 Skrevet 20. mars 2015 Når jeg har flydd med Ryanair (som også er ganske strenge på bagasje), så pleier jeg bare å legge vesken oppi håndbagasjen når jeg går på flyet. Ville sjekket ut info på nettsteder om det istedenfor kvinneguiden. Hjemmesiden pleier ikke å lyge.Anonymous poster hash: e83b7...5cb Jeg har sjekket hjemmesiden, er derfor jeg spør, fordi kofferten er for stor, og kommer til å veie mer enn 7 kg som er tillatt Anonymous poster hash: 97961...9b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Hvorfor mener du at det tar lengre tid med en trillekoffert? Skal sjekke inn bagasje, men må ha med håndbagasje også, se svar over Anonymous poster hash: 82cf2...d15 Anonymous poster hash: 97961...9b7
fruBeist Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Jeg har sjekket hjemmesiden, er derfor jeg spør, fordi kofferten er for stor, og kommer til å veie mer enn 7 kg som er tillatt Anonymous poster hash: 97961...9b7 Da burde du skaffe deg en mindre koffert, og pakke mer i innsjekket bagasje. Problemet er ikke større enn så. 6
Filippa90 Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 De er veldig strenge ja. Måtte få veska oppi en slags "mal" ved boarding, ellers fikk man den ikke med inn. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Da burde du skaffe deg en mindre koffert, og pakke mer i innsjekket bagasje. Problemet er ikke større enn så. Jeg skulle helst drasset på minst mulig selvfølgelig, men dessverre dekker ikke forsikringen pc, kamera og andre slike verdisaker i innsjekket bagasje. Dessuten skal jeg reise i 25 timer, så det er visse ting jeg trenger å ha med i håndbagasjen.Anonymous poster hash: 97961...9b7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 De er veldig strenge ja. Måtte få veska oppi en slags "mal" ved boarding, ellers fikk man den ikke med inn. Oj, såpass! Som med RyanAir?Anonymous poster hash: 97961...9b7
fruBeist Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Jeg skulle helst drasset på minst mulig selvfølgelig, men dessverre dekker ikke forsikringen pc, kamera og andre slike verdisaker i innsjekket bagasje. Dessuten skal jeg reise i 25 timer, så det er visse ting jeg trenger å ha med i håndbagasjen.Anonymous poster hash: 97961...9b7 Da er alternativet å belage deg på å betale for overvekt, eller oppgradere billetten din sånn at du kan ta med mere (hvis det er mulig) Hvis det er forsikringen din som er problemet, så bytt til en som dekker behovet ditt. Gratis blir det neppe, men det skulle være mulig for deg å finne den billigste løsningen.
Luckiness Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 I utgangspunktet burde man fått plass til både pc, kamera, litt toalettsaker og et skift + småting man trenger underveis på flyturen i en normal cabinkoffert. Evt ha en grei håndveske som du kan ha under setet foran med sakene du trenger underveis. Jeg synes i hvertfall det er irriterende når jeg må legge håndbagasjen min et annet sted i flyet, fordi en eller to i setene rett ved "min" bagasjehylle har stappet masse opp i den. Kjedelig å måte reke langt bak eller foran i flyet dersom man behøver å hente noe. I tillegg kjedelig når man skal av flyet, fordi man er dømt til å måtte vente til alle går av.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #16 Skrevet 21. mars 2015 Om du holder deg innenfor maksimal-målene til Emirates, så kan du ha med deg en sekk/bag/veske som er nesten 42 liter (0,04 m3). Om du pakker litt smart er jeg rimelig sikker på at du skal klare å få med både PC, kamerautstyr, et klesskift pluss ganske mye annet også... Jeg synes de verste håndbagasje-menneskene er de som har med seg svære trillekofferter, gjerne i hardplast, og som kommer sent inn på flyet og prøver å presse den digre kofferten sin opp i en allerede overfylt hattehylle. Jeg pleier å ha med meg sekk, og har sikkert overgått maksmålene på både vekt og størrelse flere ganger, men det er likevel ikke verre enn at hvis det er fullt i bagasjehylla, så kan jeg ha sekken mellom føttene/under setet foran. Pleier å gå ganske tidlig inn på flyet nettopp for å få plass oppe i bagasjehyllen, og irriterer meg hver gang over disse sene folkene som iherdig prøver å stappe kofferten sin oppi der - for selv om jeg har en myk sekk, så betyr ikke det at sekken kan klemmes flat uten at noe skades! (Jeg har jo selvfølgelig også PC/ipad, kamerautstyr, dyre hodetelefoner etc i sekken) Anonymous poster hash: 2ac31...cae
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #17 Skrevet 21. mars 2015 Hei, og takk for alle svar. Jeg var absolutt ikke ute etter pakketips eller beskjed om at jeg bør sjekke inn bagasjen, men takk for tilbakemeldinger uansett Jeg lurte egentlig bare på hvor strenge de er, for det jeg har med må jeg ha med dessverre. Men takk alle sammen!Anonymous poster hash: 97961...9b7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #18 Skrevet 21. mars 2015 Da er alternativet å belage deg på å betale for overvekt, eller oppgradere billetten din sånn at du kan ta med mere (hvis det er mulig) Hvis det er forsikringen din som er problemet, så bytt til en som dekker behovet ditt. Gratis blir det neppe, men det skulle være mulig for deg å finne den billigste løsningen. Såvidt jeg vet er det ingen som dekker pc og kamerautstyr i innsjekket bagasje dessverre, jeg har allerede en svært god forsikring. Jeg har allerede max av det som er tillatt, 30 kg i innsjekket bagasje. Førsteklasse koster 25 000, så da kan jeg heller betale overvekt, hehe. Anonymous poster hash: 97961...9b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå