Gå til innhold

Begynner i ny jobb på mandag!

Mrs. B

Anbefalte innlegg

Mandag begynner jeg i ny jobb! Skal bli deilig å jobbe 100% igjen! Både gleder og gruer meg. Det var over 100 søkere til stillingen, så jeg er ganske stolt over å ha fått den. :)

Har fått vite hva lønnen blir i prøveperioden, arbeidstid og arbeidssted og vet ganske bra hva jobben går ut på. Har hatt kontakt med firmaet på e-post og telefon de siste dagene (fikk vite at de valgte meg for to dager siden). Har fått beskjed om bare å maile eller ringe om jeg har noen spm. Så tenkte jeg skulle høre litt om hvor nøyaktig jeg skal møte opp (stort kontor), om det er noe spesielt de ønsker at jeg tar med meg, om det er kantine der borte osv. Noen som kommer på andre ting som det kan være lurt å vite på forhånd?

I tillegg blir det vel en del prat om arbeidskontrakt og slikt når jeg begynner på mandag. Noen som har noen tips til ting man bør passe på her?

Mange takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vel også få klarhet i hvilket lokalt avtaleverk som gjelder på din arbeidsplass, hvem som er klubbleder i fagforening og den slags (skjønte det var en stor arbeidsplass). Kjekt å vite om overtidsregulering og -kompensasjon og slikt også.

Så fint med ny jobb! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, og lykke til!

Jeg ville spurt om det er noe spesielt jeg skal forberede meg på (faglig) eller ta med, sjekket ut åssen de ansatte kler seg på jobb uten å spørre direkte (det har du kanskje gjort?)...

Hvis du får en kontrakt og firmaet er stort og anerkjent, så tror jeg jeg ville antatt at arbeidsforholdene er i henhold til arbeidsmiljøloven, og vært forsiktig med selv å ta opp forhold som ferie, overtid og sånn den første dagen. Prøv heller å finn ut hvordan dette fungerer for de andre, og ta det opp på en skikkelig måte når det er en aktuell problemstilling og du er litt varmere i trøya.

Ellers er det vel bare å være innstilt på å ta ting på sparket akkurat den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene så langt. Tar gjerne imot flere om noen har. Det er mye å tenke på når man starter i ny jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...