Gå til innhold

Lido Venezia (Pellestrina)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å dra til Venezia i sommer. Vi ønsker strand og sol, men samtidig muligheten til attraksjoner, serverdigheter, storby osv. Dette finnes jo i Venezia og rundt om. Har prøvd å finne litt info om Pellestrina på nettet, men finner ikke ut så mye. Det står noen steder at det er noen restauranter og butikker der. Stemmer dette? Er det et lite utvalg av dette? Og finnes det steder man kan sitte utover kvelden, som barer/puber (trenger ikke å være noe festaktig sted)?

Det vil jo også være mulig å ta vannbuss (?) over til Venezia. Noen som vet hva dette koster? Går denne rett fra Pellestrina eller fra et annet sted på den lille "øyen"?
Finnes det taxier/gode bussforbindelser til å komme seg rundt på øyen? Vet at det er mulig å leie sykler også.

Anonymous poster hash: 365cc...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært på Pellestrina, men i Venezia og på øya Lido. Jeg tror dere gjør et godt valg med å kombinere sol og bad med attraksjoner i byen, om jeg skal tilbake er det dette jeg skal gjøre.

Du kan sjekke utvalget av hoteller/restauranter på f.eks tripadvisor.com, de har oversikt over alle attraksjoner, restauranter og overnattingssteder over stort sett hele verden.

Vannbuss er dyrt. Tror jeg betalte 100-150 kr for et dagspass, veldig dyrt til å være transport i Italia, selv om det er på vannet. På google maps ser jeg bare én båtrute fra Pellestrina til Venezia, men svært mange fra Lido. Lido ligger mye nærmere, tar bare 10-15 min med vannbuss til San Marco-plassen, og det er flere ruter som går rimelig ofte. Jeg vet ikke hvordan hoteller og slikt er der, men strendene var jo fine, så jeg ville tatt en kikk på Lido om jeg var deg :) Litt enklere å bo nærmere byen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært på Pellestrina, men i Venezia og på øya Lido. Jeg tror dere gjør et godt valg med å kombinere sol og bad med attraksjoner i byen, om jeg skal tilbake er det dette jeg skal gjøre.

Du kan sjekke utvalget av hoteller/restauranter på f.eks tripadvisor.com, de har oversikt over alle attraksjoner, restauranter og overnattingssteder over stort sett hele verden.

Vannbuss er dyrt. Tror jeg betalte 100-150 kr for et dagspass, veldig dyrt til å være transport i Italia, selv om det er på vannet. På google maps ser jeg bare én båtrute fra Pellestrina til Venezia, men svært mange fra Lido. Lido ligger mye nærmere, tar bare 10-15 min med vannbuss til San Marco-plassen, og det er flere ruter som går rimelig ofte. Jeg vet ikke hvordan hoteller og slikt er der, men strendene var jo fine, så jeg ville tatt en kikk på Lido om jeg var deg :) Litt enklere å bo nærmere byen.

Tusen takk for svar :) Når du sier Lido, tenker du da på samme "øy" som Pellestrina er på? Bare nærmere selve sentrum av Venezia? :)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Når du sier Lido, tenker du da på samme "øy" som Pellestrina er på? Bare nærmere selve sentrum av Venezia? :)

På kartet er det to øyer, når jeg søker Lido er det øyen nærmest byen, selv om det står Lido-Pellestrina på enden av den. Når jeg søker Pellestrina er det øyen lenger sør som kommer som resultat. :)

Skrevet

Pellestrino ligger jo lengst syd på Lido de Venezia, og på den øya er det jo mye hoteller og resturanter. Og øya er temmlig flat, men vet ikke hvordan det er akkurat i Pellestrino. Ellers har du jo den lange landtungen Lido de Jezolo rett nord for Lide de Venezia. Her er det jo en 12 km lang vei omkranset av hoteller og resturanter i sjøkanten.

AnonymBruker
Skrevet

På kartet er det to øyer, når jeg søker Lido er det øyen nærmest byen, selv om det står Lido-Pellestrina på enden av den. Når jeg søker Pellestrina er det øyen lenger sør som kommer som resultat. :)

Det er på lido-Pellestrina vi tenker oss :) Visste ikke at det var et annet sted som ble kalt bare Pellestrina :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...