Gå til innhold

Hvorfor legger sminken seg slik? (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert litt sløv, for jeg gidd ikke rense huden på morgenen..

Jeg renser huden om kvelden med Simple wipes, og litt vann, og deretter hudkrem.

På morgenen tar jeg bare på pudder, for jeg tenker at hudkremen fra kvelden før er nok.

Burde jeg bli flinkere på rens osv? Det ser helt ok ut med pudder fra kanebo.



Anonymous poster hash: 70b0e...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikkert litt sløv, for jeg gidd ikke rense huden på morgenen..

Jeg renser huden om kvelden med Simple wipes, og litt vann, og deretter hudkrem.

På morgenen tar jeg bare på pudder, for jeg tenker at hudkremen fra kvelden før er nok.

Burde jeg bli flinkere på rens osv? Det ser helt ok ut med pudder fra kanebo.

Anonymous poster hash: 70b0e...6c8

Jeg har også vært veldig sløv, men nå som jeg har gode rutiner ser huden mye bedre ut og sminken legger seg bedre. Er du interessert i hudpleie så anbefaler jeg Caroline Hirons: http://www.carolinehirons.com/2012/04/cheat-sheet-top-tips-for-great-skin.html

Du "renser" ikke med Simple Wipes, du tørker ut huden og får ikke renset i dybden. Nå dobbelt-renser jeg hver kveld (først balm for å fjerne sminken, deretter rens for å rense huden), og enkelt-renser hver morgen. Bruker alltid primer (fra Smashbox) før jeg legger foundation med svamp. Man kan knapt se at jeg har på foundation, er kjempefornøyd. :)

Anonymous poster hash: bae80...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri undervurdere effekten av sminkekoster. Folk kjøper de dyreste foundation, men påfører med dårlig redskap. Waste of money.

Prøv deg på Beautyblender. Fås på blivakker.no og beautybay.com i allefall. Supert redskap!



Anonymous poster hash: cf87d...2ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med det, men jeg har funnet ut at en god ansiktskrem først. La den trekke inn i 10-15 min før du tar på foundation, jeg bruker en beauty blender, men liker også face brush fra Real techniques. Det jeg også har begynt å få mer sansen for er BB krem fra Garnier, i stedet for foundation, og heller bruker conecealer under øynene, rundt nesen og munnen og litt i pannen.

Til slutt legger jeg en tynt lag med pudder, MAC mineralized powder =)

Det vil alltid legge seg litt i porene, men det blir fint. Ser du på makeupguruene på youtube kommer du aldri til å finne porer, men det har det de også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Gjerne flere tips om dette emnet...

Anonymkode: 67ee2...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2015 den 22.36, Asso skrev:

Jeg sliter også med det, men jeg har funnet ut at en god ansiktskrem først. La den trekke inn i 10-15 min før du tar på foundation, jeg bruker en beauty blender, men liker også face brush fra Real techniques. Det jeg også har begynt å få mer sansen for er BB krem fra Garnier, i stedet for foundation, og heller bruker conecealer under øynene, rundt nesen og munnen og litt i pannen.

Til slutt legger jeg en tynt lag med pudder, MAC mineralized powder 😃

Det vil alltid legge seg litt i porene, men det blir fint. Ser du på makeupguruene på youtube kommer du aldri til å finne porer, men det har det de også! :P

Jeg er enig. Jeg vasker alltid ansiktet med varmt vann, før jeg påfører en ansiktskrem. Deretter legger jeg på foundation. Da spiller det ingen rolle hvordan jeg påfører det. Som regel bruker jeg fingeren. Hvis det mot formodning likevel skjer, som det kan en sjelden gang, tar jeg vekk foundationen, påfører en ansiktsskrubb og gjentar den første prosedyren. Da er det ikke et problem lenger, og jeg får også en etterlengtet skrubb som jeg sjeldent prioriterer. 

Anonymkode: f68a1...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...