MiriamH Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hei. Jeg har det helt forferdelig vanskelig for tiden. Livet er nesten ikke til å holde ut lenger. Familie problemer er noe av det værste som finnes, og jeg føler en slags tomhet inni meg. Jeg jobber i helsevesenet og orker nesten ikke å spise. Jeg spiser 2 skiver på jobb, drikker 2 cidere (uten sukker) etter jobb, trener og tar sovetabletter for å sovne og deretter våkne opp klokka 5 for å gå på jobb. Slik går dagene og jeg har mistet masse vekt den siste tiden. Jeg føler jeg må ha kontroll, kontroll over maten, drikke litt for å få vekk tankene og trening er blitt min rus. Jeg drikker ikke mye, men 2 cidere får meg til å ikke spise. Jeg er redd dette kan ende gale. Jeg vet godt at jeg trenger hjelp. Jeg er 20 år, men vet faktisk ikke hvordan jeg skal klare meg videre i livet.. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 oppsøk hjelp. Du kan f.eks kontakte fast legen din, som kan henvise deg videre til psykolog. Eller så ifnnes det sikkert andre muligheter for hjelp i ditt nærområde. Husk, du er ikke alene! Mange klemmer til deg Anonymous poster hash: bf877...dbf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Kanskje det hjelper å prate med noen om dette her? Og eventuelt søke hjelp. På denne siden er endel ulike telefoner og chat-er du kan chatte anonymt på. Kanskje de kan hjelpe deg videre?http://www.psykol.no/Fag-og-profesjon/For-pasienter-og-paaroerende/Hjelpetelefoner-og-nettsteder Anonymous poster hash: 3a8f6...610
MiriamH Skrevet 19. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2015 Takk for hjelp! Setter stor pris på det <3
Gjest Daenerys Skrevet 20. mars 2015 #5 Skrevet 20. mars 2015 Kjære Trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Mvh, Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg