AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg må ta jerntabletter men uansett hvilke jeg tar så ødelegger de magen min og gir meg skikkelig forstoppelse. Er det noen råd for å forhindre dette - ev bedre det ? Anonymous poster hash: 89e26...41d
Djungelvrål Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Få tak i noe som heter Movicol. Det er et pulver du rører ut i 125 ml vann. Pulveret tar med seg vannet til tarmen og øker volumet på avføringen og gjør det bløtere. Ingen bivirkninger foruten litt romling i magen. Fås på apotek.
Ferny Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 For min del fungerte det faktisk godt å drikke maaasse vann, og spise sånne "hjemmelagde" knekkebrød som man får i brun pose på dagligvarebutikken. Kombinert med yoghurt og kaffe til frokost. Altså, kaffe er jo ikke bra for jernopptaket heller, men bare pass på å ta tablettene utenom når du drikker kaffe.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2015 #4 Skrevet 22. mars 2015 Anbefaler ikke Movicol! Det gjorde saken verre for meg. Jeg opplever at Floradix ikke gir treg mage, alternativt så har Life en egen jern-drikk med folsyre og b-vitaminer i. Jeg har nettopp kjøpt den, og er spent på om magen min hater den eller ei. :-) Anonymous poster hash: 2c8f6...2e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå