Gå til innhold

Hvorfor er vi redd for ufarlige ting?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en tanke i dag, når jeg så på den lille edderkoppen, som i mine øyner var på størrelse med en tallerken. Hvorfor er vi egentlig redd for helt ufarlige ting?

Ser jeg en edderkopp, så setter hjertet seg fast i halsen og usynlige dråper av svette renner nedover pannen min. Kan det være på grunn av lin angst mot å bli kvept? Edderkoppen er plutselig bare på veggen, kanskje derfor er jeg redd den?

Men hvorfor er egentlig mennesker redd for norske ufarlige edderkopper, trange eller åpne rom og sånne egentlig helt ufarlige ting? Jeg spør fordi jeg får helt klaustrofobi og jeg har fobi mot åpne store rom. Jeg skjønner ikke hvorfor?

Vet noen det?

Anonymous poster hash: 07452...92a

Videoannonse
Annonse
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Edderkopper i Norge er kanskje ufarlige. Men Edderkopper i f.eks Australia er ikke ufarlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...