Gå til innhold

Rømme utenlands. Hvor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg planlegger å rømme utenlands. Selge alt jeg har og bare leve et sted så lenge pengene rekker. Det må være et sted med varmt klima og billig å leve. Samt ikke for mye trøbbel med visum. Noen tips? Regner med jeg vil sitte igjen med 1 mill kr om jeg selger alt jeg har av jordiske gods.

Anonymous poster hash: 67298...926
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Asia er nok billigst: Thailand, Indonesia eller Fillipinene ville jeg gått for. Der kunne du nok levd i 10 år for den summen, og etterhvert ville du nok jobbet litt for å ha noe og fylle dagen med. Hvordan det vil bli med visum, vet jeg ikke. Tror du får visum i Thailand i ett år, så må du ut av landet et øyeblikk for så å reise inn på nytt.

Anonymous poster hash: 283b2...f00
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Asia. Hvorfor vil du rømme? Hvis du gidder å fortelle 😇

Anonymous poster hash: 77414...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lurt!

Er du ute av Norge mer enn 180 dager, detter du ut av folketrygden og mister alle rettigheter. Reiseforsikring koster myye når du er ute av Norge mer enn 45 dager.

Så lykke på reisen!

Anonymous poster hash: 6df78...4a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste er jo å holde seg innen EU. Landsbygda i Spania er relativt rimelig på alle måter og det er varmere enn i nord. Men da bør du kanskje holde deg langs kysten. Om du styrer unna de stedene folk fra nord slår seg ned bør du kunne bo og leve billig.

Anonymous poster hash: 2c504...6b1
AnonymBruker
Skrevet

Inspirerende! Lykke til, og skriv gjerne når du har funnet egnede steder for å rømme vekk fra raderen! Har ønsket det samme lenge og kommer til å gjøre det uten tvil når jeg har funnet et stabilt sted og stabilt tilholdssted å leve på.

Anonymous poster hash: 8f8aa...d5e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lurt!

Er du ute av Norge mer enn 180 dager, detter du ut av folketrygden og mister alle rettigheter. Reiseforsikring koster myye når du er ute av Norge mer enn 45 dager.

Så lykke på reisen!

Reiseforsikring via kredittkort pleier gjelde inntil 90 dager.

Det var 60 på den vanlige reiseforsikringen min. De neste 30 dagene kostet vel et par tusen....

Anonymous poster hash: 08b35...bdf

AnonymBruker
Skrevet

Yemen. Der kan du leve ganske billig. Ikke trenger du å stresse med visum heller, de har ikke kontroll på hvem som er i landet.

Mer seriøst, tror jeg at jeg ville satset på Vietnam, Fillipinene eller Kambodsja. Billig og forholdsvis trygt.

Anonymous poster hash: 9ab62...059
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lurt!

Så lykke på reisen!

Det er endel av poenget. Er ikke interessert i noe "sikkerhetsnett". Vil bare komme meg langt vekk. Så lenge pengene rekker. Etter dette har jeg ingen plan og tanker for.

Anonymous poster hash: 67298...926

AnonymBruker
Skrevet

Hva med ett skikkelig, skikkelig u-land i afrika? Der bør jo penga rekke ganske lenge, og kanskje du kan koste på deg en negerslave eller to også? :)

Anonymous poster hash: 2d9b9...99d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...