Gå til innhold

ulovlig kontrakt..føler meg "mobbet"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd her..

Nå har det seg slik at jeg har fått en ugyldig arbeidskontrakt. Har skrevet en tråd om dette før, men nå har prosessen kommet litt lenger.

Kontrakten gjelder fra 1.1.15 til 31.5.15. Den er i strid med reglene ang. midlertidig ansettelse. Jeg er ansatt som vikar, men vikarierer ikke for noen.

Dette er tatt opp med tillitsvalgt, og saken har nå gått så langt at jeg har valgt å gå til sak mot firmaet for å kreve fast ansettelse, som man da ifølge arbeidsmiljøloven kan gjøre dersom kontrakten strider mot loven.

Bedriften er overhodet ikke interessert i min side av saken, da de bruker argumenter som at det er "ansettelsesstopp" i firmaet, dette er noe bedriften tydeligvis er pålagt fra høyere hold.

Jeg mener, og flere i fagforeningen mener dette ikke skal gå utover meg som arbeidstaker, da det er bedriften som har gjort en feil her når de har skrevet kontrakten.

Skal i nærmeste framtid i møte nr 2 med sjef og tillitsvalgt, og regner med dette møtet vil kun føre til en ny protokoll som sendes inn til fagforeningen, og at det blir tatt videre opp i systemet.

Det skal sies at forholdet mitt til sjefen ved min avdeling ikke er det beste fra før, uten at jeg har gjort noe som helst for at det er blitt sånn. Tror det rett og slett er kjemien som ikke er på plass.

Det eneste jeg krever er mine rettigheter. Regner med dette er noe sjefene snakker om, og hadde håpet av de kunne være så profesjonelle og holde dette i mellom oss. Tror min øverste sjef holder tett om dette inntil begge parter får et resultat av saken. Men nå har det seg sånn at sjefen på min avdeling har "spredt" dette ut til de andre ansatte som jeg jobber med. Det snakkes i gangene, folk hilser knapt på meg lenger, og har også overhørt noen samtaler der jeg er blitt nevnt angående dette. Det er tydelig at mine medarbeidere kun har fått høre bedriftens side av saken.

jeg har valgt å ikke si noe til noen, da jeg mener dette er en privatsak. Samtidig som at ingen snakker med meg om temaet, de snakker bare om meg.

For tiden føles det fryktelig ubehagelig å gå på jobb, men jeg prøver å bite det i meg og gå med hodet hevet. Er usikker på om jeg burde ta det opp med den øveste sjefen, men det gjør vel ingen nytte siden det allerede florerer rykter, og arbeidsplassen er såpass stor at jeg da vil måtte gå mange runder for å forklare min side av saken.

Vet ikke helt hva jeg ønsker med dette innlegget, kanskje noen råd til hvordan jeg skal kunne holde ut tiden fram til det foreligger en dom.

Mine ledere mener at jeg utnytter systemet, jeg mener jeg krever det jeg har krav på i følge arbeidsmiljøloven. Kjenner det går utover nattesøvnog humør å ikke vite om man får medhold eller ikke, samtidig som at det føles som at dette er på grensen til mobbing..



Anonymous poster hash: 2630e...4ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...