AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Forsøk å beskrive smaksopplevelsene man kan ha når man spiser sushi! Hvordan er konsistensen? Bismaker? Kan det sammenlignes med noe annet? Anonymous poster hash: 74165...204
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Det kommer jo helt an på hva som er i den, det. Sushi er egentlig navnet på ris med eddik. Noen tror at det er rå fisk som er sushi, men det er det altså ikke, fisk trenger ikke være involvert i det hele tatt. Selve risen smaker .. ris.. med eddik. Om man spiser sushien med rå fisk (som er det folk oftest forbinder med sushi), så er konsistensen på fisken som røykelaks. Røykelaks er jo også rå fisk, som er utsatt for røyk. Ikke noe annerledes konsistens enn vanlig rå laks som ikke har røyksmak. Smaken avhenger fra fiskeslag til fiskeslag. Anonymous poster hash: 2d331...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Det kommer jo helt an på hva som er i den, det. Sushi er egentlig navnet på ris med eddik. Noen tror at det er rå fisk som er sushi, men det er det altså ikke, fisk trenger ikke være involvert i det hele tatt. Selve risen smaker .. ris.. med eddik. Om man spiser sushien med rå fisk (som er det folk oftest forbinder med sushi), så er konsistensen på fisken som røykelaks. Røykelaks er jo også rå fisk, som er utsatt for røyk. Ikke noe annerledes konsistens enn vanlig rå laks som ikke har røyksmak. Smaken avhenger fra fiskeslag til fiskeslag. Anonymous poster hash: 2d331...7d1 Beklager, du må forklare nærmere. Jeg spør etter hvilke smaksopplevelser man kan ha når man spiser sushi, tror du jeg får et snev av inntrykk når du skriver "det kommer an på hva som er i sushien"? Nei, jeg gjør ikke det skjønner du. Jeg VET AT sushi kan være mye forskjellig, derfor delte jeg tskjeer til alle lesere, og skrev: "SMAKSOPPLEVELSER", istedet for "smaksopplevelsE" Ok?Anonymous poster hash: 74165...204
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Beklager, du må forklare nærmere. Jeg spør etter hvilke smaksopplevelser man kan ha når man spiser sushi, tror du jeg får et snev av inntrykk når du skriver "det kommer an på hva som er i sushien"? Nei, jeg gjør ikke det skjønner du. Jeg VET AT sushi kan være mye forskjellig, derfor delte jeg tskjeer til alle lesere, og skrev: "SMAKSOPPLEVELSER", istedet for "smaksopplevelsE" Ok?Anonymous poster hash: 74165...204 Jepp, du gjør det klinkende klart at du er en ufyselig person som ikke er verdt å bruke tid på å prøve å hjelpe. Anonymous poster hash: 2d331...7d1 16
Thalassos Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Dårlig sushi smaker det samme som smaken jeg får i munnen når jeg leser svaret ditt til AB 74165...204. Finn ut resten sjæl. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Søtt. Anonymous poster hash: 2f266...95c 1
peppermyntete Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Det smaker veldig mye forskjellig, avhengig av bit! Men du smaker ris, fisk/scampi, grønnsaker (avocado, mango, jordbær, osv osv). Og de kan være med sterkt krydder, søte med Philadelphia ost.. De pynter med purre, chilimajones, sesamfrø, rogn.. Mye forskjellig altså! Konsistensen.. Den er veldig uvant i starten! Risen er jo ris, og samtidig kan sushi være myk, knasende, "squishy".. Scamper er jo fritert, fisken er som røykelaks, kanskje enda mykere.
julie90 Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Kan du ikke bare bestille litt forskjellige sushiretter og prøve selv..?
Snufkin Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Det smaker ris og rå fisk..? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det noe bedre, du får nesten bare prøve det og finne det ut selv.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Altså, smaksopplevelsen kommer vel helt an på om man liker det eller ikke... For min del er opplevelsen fantastisk siden jeg ELSKER sushi, for noen som hater det er opplevelsen tilsvarende. Anonymous poster hash: 4bde4...c6f
Gjest avocadoen Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Forsøk å beskrive smaksopplevelsene man kan ha når man spiser sushi! Hvordan er konsistensen? Bismaker? Kan det sammenlignes med noe annet? Anonymous poster hash: 74165...204 Det kommer jo helt an på hva man spiser. Sushi er ikke bare en smak. Du kan ha alle mulige ingredienser. Jeg spiste sushi med frityrstekt torsk her om dagen f.eks. Det er veldig annerledes enn en avocado maki f.eks. Du må prøve selv TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå