Gå til innhold

Din beste bok gjennomtidene!


tyttebæret

Anbefalte innlegg

Det er en som slår alt:

"UTVANDRERNE" en serie på 6 bøker om emigrasjonen midt på 1800-tallet. Skrevet av Moberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur det manglar ein 'M' i overskrifta di... :)

Ellers så har eg ikkje lese dei nemnde bøkene - er ikkje sikker på om eg har høyrt noko særleg om dei heller. Er det ein sånn typisk 'de reiste til Amerika -hør-om-alle-utfordringene', eller er det eg som er forutinntatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det manglar ein 'M' i overskrifta di... :)

Neida, hun mangler bare et mellomrom. :)

Den aller beste boka jeg noen sinne har lest er Tolkiens Lord of the Rings. Den har alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bokelsker går det ikke an å bare plukke ut én bok. Alt av Terry Pratchett og Agatha Christie er blandt mine favoritter. Andre flotte bøker: Den Lille Prinsen, Dracula, The Dice Man, Hitchhikers Guide to the Galaxy, alle Adrian Mole's Dagbøker osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest voldsomt mange bøker, så det er nesten umulig å plukke ut bare én, men jeg holder en knapp på Ringenes Herre. Jeg leser den vel omtrent en gang i året, og oppdager stadig nye sider ved den. Den som kunne skrive sånn... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Prosessen - Franz Kafka

Ellers står det faktisk veldig mye vettugt i Bibelen, men den har sine ups and downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Den Lille Prinsen" er vakker, må si meg enig med Arkana der. Ellers er det mange gode bøker, det er helt umulig å velge bare en som den beste. "Max Elsker Nora" er en annen av de bøkene jeg liker godt, ellers liker jeg alt av Henning Mankell og det meste av Isabel Allende... Jeg liker bøker-det er sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil boken "Den blå sykkelen" av Regine Deforges.

Leste den for mange år siden - tror jeg skal skaffe meg den og lese den på nytt :-) En nydelig bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest vanvittig mange bøker, men den beste er nok "Hvite Niggere" av Ingvar Ambjørnsen. "Hilal" av Torgrim Eggen kommer nok som en god nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...