Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det kan være fint, dersom de er velstelt. Jeg har hatt dreads selv. Vasket dem to ganger i uken pga mye trening, men til slutt ble det litt mye styr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skader det håret!? Hvor har du det fra at det ikke ødelegger omtrent hvert hårstrå som finnes? Etter dreads kan en ikke bare løsne opp håret igjen og ha langt glatt hår, en må klippe det bort og la det gro ut på nytt igjen.

Anonymous poster hash: 14034...eb0

Det kan grees ut, men det kommer ann på hårtypen din. Eks to venninner av meg som har dreads:

1. Må hele tiden fikse på dreadsene, dreade ettervekksten og stramme opp de hun har. Må være særdeles forsiktig med bruk av balsam, ellers løser de seg opp.

1. Må være nøye med på at ikke dreadsene gror i hverandre. Etterveksten dreader seg av seg selv, og dreadsene fester seg i hverandre om hun ikke løser de fra hverandre og passer på de.

Nr 1 kunne fint børstet ut dreadsene. Man fukter de, dynker de i balsam (eller skyllemiddel om de virkelig sitter). Starter nederst med en grov kam. Også er det bare å være tålmodig. Nr 2 derimot har ikke sjangs til å børste de ut, hun har prøvd. Ei tredje venninne børstet ut sine for halvannet år siden, håret hennes var til midt på ryggen når hun var ferdig, og du greier ikke se at hun har hatt dreads.

Det er endel som lager dreads med kjemiske løsninger, og da er håret komplett ødelagt, da blir hårstråene limt sammen istedet for tovet sammen. De som fortsetter å vokse dreadsene etter den første perioden sliter som regel også veldig med å børste det ut pga voksen.

Dreads trenger overhodet ikke være skittent og uhygiensk. . Jeg har ganske mange venner med det. Noen vasker sjeldnt håret, noen vasker det to ganger i uka. Like skiftende som folk som ikke har dreads... Hår lukter ikke vondt om det er uvaska, dreads eller ei. En del med dreads lukter spesielt, men det er fordi det er ikke til å komme utenom at det er mange hippier/frisjeler som har dreads, som ser på renhetshysteri som nettopp hysteri. Og da er det ikke håret som lukter, for å si det sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hår lukter ikke vondt om det er uvaska, dreads eller ei.

Det er en veldig karakteristisk og på en måte ganske animalsk lukt, kanskje fordi jeg forbinder det med lukten av uvasket dyrepels. For meg lukter uvasket hår skikkelig vondt, enten det er dreads eller ikke.

Jeg pleide å tro at lukten av uvasket hår og kropp var den samme, siden det som regel er en sammenheng, men så fikk jeg en medstudent som vasket kroppen ofte nok til å lukte såpe i hvert fall annenhver dag, men håret tror jeg ikke h*n vasket mer enn max en gang i semesteret. Da ble det veldig tydelig for meg hvilken del av uvasket lukt som er håret, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: f429e...21a

• Liker 2
Skrevet

Da skal man isåfall gå veldig lenge uten å vaske håret! Mer enn en uke eller to.

Skrevet

Syns 1 av 100 kler det. Folk flest ser bare dust ut.

Skrevet

Dreads kan være kjempefint! Og det trenger overhode ikke være uhygienisk. Jeg har selv hatt det i noen år, jeg vasket håret som normalt, to-tre ganger i uken slik jeg gjør nå og før jeg fikk dreads, med et såpestykke som var beregnet til dreads.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem av de på bildene jeg la ut synes dere kler det? Til de av dere som synes det er fint?

-ts

Anonymous poster hash: f8318...870
Skrevet

Jeg liker tynnere dreads jeg da, også må man ha en skikkelig stil som ikke roper hippie-lise.

Jeg synes det er stygt med den hippie uniformen med tykke gjerne halvslitte dreads,store hull i ørene,gjerne piercing i nesa(som en slags ring som kuer har)mbaggy flerfarva og stripete bukser og løs topp med et batikkmønster. Alle er så klart "miljøvennlige"vegetarianere som bryr seg om peace and love og som røyker hasj hver dag.

Skrevet

Jeg synes dreads er sexy på både kvinner og menn!

Skrevet

Jeg synes dreads kan være utrolig kult! Har vurdert det selv, men kommer aldri til å klare å børste det ut igjen.

Skrevet

Jeg synes det kan være fint, dersom de er velstelt. Jeg har hatt dreads selv. Vasket dem to ganger i uken pga mye trening, men til slutt ble det litt mye styr.

Jeg har hørt at man egentlig ikke skal vaske hår med dreads, fordi det ikke vil tørke ordentlig og etterhvert vil råtne fra innsiden av dreadsene. Men det er kanskje en myte?

Har noen ganger hatt lyst på dreads selv. Synes det er fint, og det kunne kanskje ha "temmet" håret mitt som er veldig stort og brusete. Men begynner å bli for gammel til det nå, føler jeg. Er i slutten av trettiårene.

Skrevet

Jeg har hørt at man egentlig ikke skal vaske hår med dreads, fordi det ikke vil tørke ordentlig og etterhvert vil råtne fra innsiden av dreadsene. Men det er kanskje en myte?

Har noen ganger hatt lyst på dreads selv. Synes det er fint, og det kunne kanskje ha "temmet" håret mitt som er veldig stort og brusete. Men begynner å bli for gammel til det nå, føler jeg. Er i slutten av trettiårene.

Jeg opplevde ikke problemer med det. Det eneste kjipe med å vaske dreads, som jeg opplevde hvertfall, er at de er litt "fluffy" når de er nyvasket og derfor ikke på sitt fineste.

Vel, hvorfor ikke? :) Kjør på!

Skrevet

Joda, håret tørker fint det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...