AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hvordan synes du det ser ut med dreads på jenter og hvorfor? Legger med noen bilder. Anonymous poster hash: f8318...870 Anonymous poster hash: f8318...870
Chunky Monkey Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Det ser skittent og ekkelt ut både på kvinner og menn. Det er rett og slett stygt. 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Stygt og ekkelt.Anonymous poster hash: d862d...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Hvordan lages skikkelige dreads? Anonymous poster hash: 14034...eb0
Shai Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Hvordan lages skikkelige dreads? Anonymous poster hash: 14034...eb0 Du kan enten lage de selv ved hjelp av heklenål, eller så kan du dra på en salong for å få gjort det Synes dreads er kjempefint, men er det ikke noe med at det er "cultural appropriation"? Noe med at hvis du ikke er født inn i en kultur hvor dreads er vanlig, så kan det være støtende. Er ikke helt sikker, men har lest noe om det et eller annet sted 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Du kan enten lage de selv ved hjelp av heklenål, eller så kan du dra på en salong for å få gjort det Synes dreads er kjempefint, men er det ikke noe med at det er "cultural appropriation"? Noe med at hvis du ikke er født inn i en kultur hvor dreads er vanlig, så kan det være støtende. Er ikke helt sikker, men har lest noe om det et eller annet sted ALLE kulturer har hatt dreads. Hår "dreader" seg av seg selv når det er ubørstet over lang tid, selv fint og tynt hår. Romerne beskrev kelternes hår som "slanger", for eksempel. Å anse dreads som cultural appropriation er i hovedsak et amerikansk fenomen, hvor det som kjent er mye historisk uhygge i konfliktene mellom hvite og svarte og svarte amerikanere har måttet kjempe beinhardt for å i det hele tatt få anerkjent at de har egne kulturtrekk, og det er også et poeng at i kulturer dominert av hvite har det ikke i moderne historie vært vanlig å bruke dreads som frisyre i seg selv. De hvite som har dreads i dag er vel også stort sett opptatt av rastafaribevegelsen i større eller mindre grad og får frisyrevalget sitt derfra, ikke fra det sammenfiltrede håret til vikingene og kelterne. Anonymous poster hash: f429e...21a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 jeg synes det ser opprørsk og kult ut! Synes det dog ser bedre ut på mørkt hår enn lyst. Så lenge det ikke kan skade håret så ser jeg ingen grunn til å la være Anonymous poster hash: b6475...d67 2
Shai Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 ALLE kulturer har hatt dreads. Hår "dreader" seg av seg selv når det er ubørstet over lang tid, selv fint og tynt hår. Romerne beskrev kelternes hår som "slanger", for eksempel. Å anse dreads som cultural appropriation er i hovedsak et amerikansk fenomen, hvor det som kjent er mye historisk uhygge i konfliktene mellom hvite og svarte og svarte amerikanere har måttet kjempe beinhardt for å i det hele tatt få anerkjent at de har egne kulturtrekk, og det er også et poeng at i kulturer dominert av hvite har det ikke i moderne historie vært vanlig å bruke dreads som frisyre i seg selv. De hvite som har dreads i dag er vel også stort sett opptatt av rastafaribevegelsen i større eller mindre grad og får frisyrevalget sitt derfra, ikke fra det sammenfiltrede håret til vikingene og kelterne. Anonymous poster hash: f429e...21a Som sagt, jeg er ikke helt stødig på dette. Men takk for oppklaring
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 For det meste stygt, men det avhenger av hårtypen. Anonymous poster hash: b4087...043
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Syns ikke det er superfint, men heller ikke stygt. Så lenge de ser velstelte og rene ut og ikke lukter drit. Var innom en butikk her om dagen, og da var det en jente med dreads og de kunne luktes selv om jeg sto langt unna. Ikke kult. På den annen side så blir det jo litt som om ikke-muslimske skal gå med hijab. Anonymous poster hash: a3451...3af
Fame Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Grusomt både på menn og kvinner. Veldig uhygenisk 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes det er kjempestygt. Og ekkelt. Uhygienisk. Anonymous poster hash: 7911d...4c5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Så lenge det ikke kan skade håret så ser jeg ingen grunn til å la være Anonymous poster hash: b6475...d67 Selvfølgelig skader det håret!? Hvor har du det fra at det ikke ødelegger omtrent hvert hårstrå som finnes? Etter dreads kan en ikke bare løsne opp håret igjen og ha langt glatt hår, en må klippe det bort og la det gro ut på nytt igjen. Anonymous poster hash: 14034...eb0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Fint! Anonymous poster hash: 943cb...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Veldig fint på hun her: https://www.google.no/search?q=whitney+mixter&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=SrkKVdzKIIu2Ufzcg7AL&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=657 Anonymous poster hash: 5c296...8b9 1
fullførsetningen Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Jeg synes dreads er kult. Hadde en periode i livet hvor jeg kunne tenkt meg det selv, men det ble aldri noe av og nå tror jeg at jeg er litt for gammel for den slags.. (er mann med langt hår).
w0ho Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Jeg syns det er kult hvis man har en gjennomført stil. Ikke hvis det bare ser skittent ut
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Jeg syns det er kult hvis man har en gjennomført stil. Ikke hvis det bare ser skittent ut Hva synes du er en gjennomført stil da? Anonymous poster hash: 7ec7a...966
monkey Skrevet 19. mars 2015 #20 Skrevet 19. mars 2015 Har hatt lyst på det selv en stund, men ingen salonger i området tar oppdraget. Prøvde å gjøre selv, men det ble bare ikke bra. For å svare på spm: liker dreads fordi man får en ren stil.jeg har 90% bad hairday, der håret fyker til alle kanter, og dread vil holde dette på plas Håret blor stort, og gir inntrykk av at resten av kroppen er liten i sammenliknging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå