Gå til innhold

"80 nye skilsmisser hver dag"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk på det før du reproduserer! 1/3 av barn under tolv år opplever at freldre skiller seg. Det er ikke greit!!!



Anonymous poster hash: 3fe62...d27
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på det før du reproduserer! 1/3 av barn under tolv år opplever at freldre skiller seg. Det er ikke greit!!!

Anonymous poster hash: 3fe62...d27

OK!

Anonymous poster hash: 70935...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sterkt kritisk til det tallet. hvor har du det fra? Hvor mange av disse skilsmissene involverer barn? Du kan ikke bare påstå det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 80 nye skilsmissebarn det står. Ikke 80 nye skilsmisser. Jeg vil tro minst 50% av disse er 2 eller 3 barn i samme familie.

Likevel var tallet meget høyt. Jeg hadde ikke trodd det var så mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det før du reproduserer! 1/3 av barn under tolv år opplever at freldre skiller seg. Det er ikke greit!!!

Anonymous poster hash: 3fe62...d27

Tja, dette begynner å bli normalen. Er jo over 50% samlivsbrudd.

Kvinner klarer seg selv. Er ikke så mye behov for pinglete menn.

Anonymous poster hash: 92d02...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tallet var høyt huff, jeg håper med alt jeg har at samboeren min og jeg faktisk klarer å holde sammen til vi blir gamle. I det minste til barnet vårt, eventuelt barna, er blitt voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i Nordlys at litt over 10% skilte seg i fjor. Det er en nedgang.

Anonymous poster hash: 3609b...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette begynner å bli normalen. Er jo over 50% samlivsbrudd.

Kvinner klarer seg selv. Er ikke så mye behov for pinglete menn.

Anonymous poster hash: 92d02...431

Ja men hvor mange av disse har barn? Hvor mange av disse har barn som bor hjemme? Det er jo det som er mest interessant? Og så burde man regne med de som er samboere med felles barn? Og de som opplever et samlivsbrudd med steforeldre de er oppvokst med. Syntes ikke dette tallet i seg selv er så interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ari Behn og Mette-Marit er skilsmissebarn...og 3 av kong Olavs barn har vært i skilsmisse.

Anonymous poster hash: 92d02...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker man gjennom det er det enormt mange som er skilt. Trist mange egentlig.

Og legger man til alle samboerforholdene som ryker i tillegg, blir det mange.

Da jeg var barn på 70-tallet var det skamfullt at foreldrene gikk fra hverandre. Slik er det ikke i dag, det er mer normalen. Mange barn forventer nesten at foreldrene ikke skal holde ut hele livet med hverandre.



Anonymous poster hash: 9c342...bf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker man gjennom det er det enormt mange som er skilt. Trist mange egentlig.

Og legger man til alle samboerforholdene som ryker i tillegg, blir det mange.

Da jeg var barn på 70-tallet var det skamfullt at foreldrene gikk fra hverandre. Slik er det ikke i dag, det er mer normalen. Mange barn forventer nesten at foreldrene ikke skal holde ut hele livet med hverandre.

Anonymous poster hash: 9c342...bf3

ja er det det? Jeg har ikke intrykk av det, det er selvfølgelig en del som skiller seg når de har barn, men det normale er vel fremdeles å holde sammen? Skulle gjerne hatt statistikk på dette altså. Man hyler om at 50 % av alle ekteskap ender i skilsmisse, men hvor mange av de har barn? Hvor mange har barn i en alder der de bor hjemme? Jeg sitter ikke med intrykk av at det er like vanlig å ha samboende foreldre som skillte... Har prøvd å finne noen god statistikk på dette men fant bare dette http://www.ssb.no/barn/der det står at "I dag bor 25 prosent av barna med bare mor eller bare far" men det sier jo ikke noe om hvor mange som bor delt f. eks...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette begynner å bli normalen. Er jo over 50% samlivsbrudd.

Kvinner klarer seg selv. Er ikke så mye behov for pinglete menn.

For barn som opplever dette er det ikke "normalt". For dem skjer det for første gang og er like vondt som det var før. Flott at det er fokus på dette!

Anonymous poster hash: fac25...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes folk skiller seg i hytt og pine for tiden. Hva er vitsen med å gifte seg om man ikke respekterer ekteskap?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Ari Behn og Mette-Marit er skilsmissebarn...og 3 av kong Olavs barn har vært i skilsmisse.Anonymous poster hash: 92d02...431

Hva er det for noe tull? Ingen av barna til kong Olav har blitt skilt. Er det 3 av barnebarna til Olav du mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker man gjennom det er det enormt mange som er skilt. Trist mange egentlig. Og legger man til alle samboerforholdene som ryker i tillegg, blir det mange.Da jeg var barn på 70-tallet var det skamfullt at foreldrene gikk fra hverandre. Slik er det ikke i dag, det er mer normalen. Mange barn forventer nesten at foreldrene ikke skal holde ut hele livet med hverandre. Anonymous poster hash: 9c342...bf3

Vet ikke om det var skamfullt akkurat, men husker utrolig godt fra barneskolen tidlig på 80-tallet

at en gutt i klassen fikk skilte foreldre! "Alle" snakket om det og syntes så synd på han osv...

20-30 år senere med egne barn som ikke løfter på øyenbrynene engang når noen foreldre skilles...

Tidene har forandret seg, men like trist for barna da som nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk skiller seg i hytt og pine for tiden. Hva er vitsen med å gifte seg om man ikke respekterer ekteskap?

Det er jo nettopp av respekt for ekteskapet at man skiller seg!

Bedre å gå enn bli i noe dårlig.

Anonymous poster hash: 92d02...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det det? Jeg har ikke intrykk av det, det er selvfølgelig en del som skiller seg når de har barn, men det normale er vel fremdeles å holde sammen? Skulle gjerne hatt statistikk på dette altså. Man hyler om at 50 % av alle ekteskap ender i skilsmisse, men hvor mange av de har barn? Hvor mange har barn i en alder der de bor hjemme? Jeg sitter ikke med intrykk av at det er like vanlig å ha samboende foreldre som skillte... Har prøvd å finne noen god statistikk på dette men fant bare dette http://www.ssb.no/barn/der det står at "I dag bor 25 prosent av barna med bare mor eller bare far" men det sier jo ikke noe om hvor mange som bor delt f. eks...?

Over 50% av både samboerskap og ekteskap ryker.

Mange av disse har jo barn.

Anonymous poster hash: 92d02...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp av respekt for ekteskapet at man skiller seg!

Bedre å gå enn bli i noe dårlig.Anonymous poster hash: 92d02...431

Hvordan respekterer en ekteskap om en gifter seg for fort og skiller seg like etterpå? Ekteskap skal være en veldig gjennomtenkt handling, og ikke spontant og bare romantisk. Jeg synes også at veldig mange gir opp altfor lett. Jeg mener ikke man skal bli værende i et ekteskap for alltid om man er ulykkelig, men man skal også være bånnsikker på at dette mennesket skal jeg faktisk tilbringe evigheten med. Jeg tror folk flest tar for lett på ekteskap, det er en moderne uting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...