Gjest avocadoen Skrevet 19. mars 2015 #21 Skrevet 19. mars 2015 Veldig mange forskjellige typer sushi da Jeg stemte likevel ja
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #23 Skrevet 19. mars 2015 Sikker på at 90% liker det bare fordi det er trendy. Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a 2
Gjest rådyr Skrevet 19. mars 2015 #24 Skrevet 19. mars 2015 Sikker på at 90% liker det bare fordi det er trendy.Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a Nei.
A.s Skrevet 19. mars 2015 #25 Skrevet 19. mars 2015 Sikker på at 90% liker det bare fordi det er trendy.Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a Nei. Hadde du ikke sagt hadde du hatt noe utviklet smaksløker. Det er helt magisk godt!
Silfen Skrevet 19. mars 2015 #26 Skrevet 19. mars 2015 Nei. Hadde du ikke sagt hadde du hatt noe utviklet smaksløker. Det er helt magisk godt! Eller for utviklede smaksløker. Du vet at en supersmaker liker færre ting enn en med mindre smaksløker? Ikke? Vel, da lærte du noe i dag og. 1
Cata Skrevet 19. mars 2015 #27 Skrevet 19. mars 2015 Niks, kan ikke fordra det. Har gitt det "noen sjanser", men synes ikke det smaker spesielt godt uansett hvor mange ganger jeg prøver.
A.s Skrevet 19. mars 2015 #28 Skrevet 19. mars 2015 Eller for utviklede smaksløker. Du vet at en supersmaker liker færre ting enn en med mindre smaksløker? Ikke? Vel, da lærte du noe i dag og. Ja greit , så mente jeg vel ikke konkret smaksløker, men smakssans, og den kan utvikles jo.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #29 Skrevet 19. mars 2015 Ikke faen Anonymous poster hash: e6642...28c
Silfen Skrevet 19. mars 2015 #30 Skrevet 19. mars 2015 Ja greit , så mente jeg vel ikke konkret smaksløker, men smakssans, og den kan utvikles jo. Mener du at en supersmaker vil like kaffe og rødvin og alt, selv om det smaker bittert og jævlig for den personen, bare den drikker det ofte nok? I så fall, hvordan mener du at det skal gå seg til? Og hvorfor i så fall, mener du at man skal tvinge seg gjennom ting som oppleves som særdeles lite smakfullt? 1
Anglofil Skrevet 19. mars 2015 #31 Skrevet 19. mars 2015 (endret) Ja greit , så mente jeg vel ikke konkret smaksløker, men smakssans, og den kan utvikles jo. Som supersmaker, slik jeg er, så er det ofte et kjennetegn at man ikke klarer å venne seg til en smak hvis man ikke liker den. Alt blir forsterket og smaker "mye". Derfor er det noen ting som rett og slett bare "er sånn". Koriander smaker såpe, kaffe, te, alkohol og andre bitre smaker smaker ofte forferdelig, ihvertfall for min del. Krydder generelt, med noen unntak, er noe jeg må holde meg unna. Pepperonipølse er bare å glemme, det er altfor sterkt, samme med f.eks salami. Vet ikke hvor mange ganger jeg har prøvd ulike matretter/matyper uten at jeg kommer noen vei, sushi klarer jeg ikke å venne meg til uansett hvor mye jeg prøver. Det er bare sånn det er, dessverre. Helt ærlig skulle jeg ønske at jeg ikke var supersmaker siden det kan oppleves ganske hemmende i enkelte situasjoner. Mvh Yvonne Endret 19. mars 2015 av Yvonne 1
Vulpes Skrevet 19. mars 2015 #32 Skrevet 19. mars 2015 Sikker på at 90% liker det bare fordi det er trendy.Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a Grunnen til at mange av oss har smakt det er fordi det er blitt trendy, det er klart. For en del år siden var det vel umulig å få tak i sushi i Norge. Men jeg tror de færreste hardnakket later som at de liker noe bare fordi de har lyst til å være trendy. Det høres helt absurd ut.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #33 Skrevet 20. mars 2015 Sikker på at 90% liker det bare fordi det er trendy.Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a Sushi har lenge vært trendmat, og det virker til å ha gått sport i å snakke om hvordan man "elsker sushi" blant mange jenter. Spiser det om jeg får det servert, men vil nok aldri betale for sushi siden pris og smak ikke matcher. Især i Oslo kan man få veldig mye mer spennende og god mat for samme pris. Anonymous poster hash: f37c1...5c0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #34 Skrevet 20. mars 2015 Jeg liker sushi, men er veganer og spiser bare vegetarmaki. Anonymous poster hash: d2ad7...1c8
Gjest Timber Skrevet 20. mars 2015 #35 Skrevet 20. mars 2015 Som AB over, så spiser jeg kun vegansk sushi. Men til gjengjeld er det meget godt også.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #36 Skrevet 21. mars 2015 Hva er vitsen med sushi uteb fisk? Da blir det jo bare eddikris og saus? Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #37 Skrevet 21. mars 2015 yndlingsmaten! Anonymous poster hash: b3749...55b
Gjest Timber Skrevet 21. mars 2015 #38 Skrevet 21. mars 2015 Hva er vitsen med sushi uteb fisk? Da blir det jo bare eddikris og saus? Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a Sushi betyr marinert ris. Så det handler om ris med topping eller "fyll". Som oftest er det fisk, men det kan også være grønnsaker, frukt og kjøtt.
Kjibba Skrevet 21. mars 2015 #39 Skrevet 21. mars 2015 Nei. Smakte det for ikkje så lenge sidan og åt litt ekstra for å ikkje virke frekk (eller sånn då). Men når eg dynka bitene i den sterke sausen gjekk det an å svelgje.. Og skjønner ikkje korleis folk klarar å putte heile den svære biten i munnen på ein gong! Blei ein del søl på fatet for å sei det sånn Ellers så er eg glad i sjømat
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #40 Skrevet 21. mars 2015 Sushi betyr marinert ris. Så det handler om ris med topping eller "fyll". Som oftest er det fisk, men det kan også være grønnsaker, frukt og kjøtt. Vet det, jeg formulerte meg litt dårlig. Men det vanligste er jo å spise det med fisk og sushi uten hørtes litt ert ut bare. Anonymous poster hash: 0bc2f...c4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå