Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har en sønn på 15 som er hos sin far annen hver helg. For å gjøre ting enkelt, så er jeg og far blitt enige om at gutten til en hver tid skal ha en del klær hos far, og dette skal jeg stå for økonomisk.

Nå er det desverre blitt sånn at disse klærne bruker far, og jeg får stadig beskjed om at det må fylles på med sokker, truser, bukser, skjorter, t-skjorter.... Er blitt en betydelig ekstrautgift som jeg ikke kommer bort fra. Gutten har nok over dobbelt så stort forbruk av klær hos far i forhold til hjemme.

Gutten sier selv at faren "overtar" hans truser, sokker og t-skjorter, og låner bukser og skjorter. Tok det opp med far, og får beskjed om at dette skal jeg "drite i å legge meg bort i".

har prøvd å sende med klær som skal i retur, men de kommer aldri tilbake. Tips til hva jeg kan gjøre for å løse denne floken?

Anonymous poster hash: 4753d...53d

Anonymous poster hash: 686b2...aae

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

har en sønn på 15 som er hos sin far annen hver helg. For å gjøre ting enkelt, så er jeg og far blitt enige om at gutten til en hver tid skal ha en del klær hos far, og dette skal jeg stå for økonomisk.

Nå er det desverre blitt sånn at disse klærne bruker far, og jeg får stadig beskjed om at det må fylles på med sokker, truser, bukser, skjorter, t-skjorter.... Er blitt en betydelig ekstrautgift som jeg ikke kommer bort fra. Gutten har nok over dobbelt så stort forbruk av klær hos far i forhold til hjemme.

Gutten sier selv at faren "overtar" hans truser, sokker og t-skjorter, og låner bukser og skjorter. Tok det opp med far, og får beskjed om at dette skal jeg "drite i å legge meg bort i".

har prøvd å sende med klær som skal i retur, men de kommer aldri tilbake. Tips til hva jeg kan gjøre for å løse denne floken?

Anonymous poster hash: 4753d...53d

Hadde bedt far stå for egene klær til gutten, evt at han betaler litt mindre bidrag. Det skal jo ikke være slik at far skal "leve" på deg, kles messig

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Far er veldig klar på at det er mitt ansvar å sørge for klær til alle ungene, og bidraget han betaler i dag vil uansett ikke dekke mer enn en billig truse...

Gjest Solstråla88
Skrevet

TS her

Far er veldig klar på at det er mitt ansvar å sørge for klær til alle ungene, og bidraget han betaler i dag vil uansett ikke dekke mer enn en billig truse...

Da ville jeg tatt et møte hos familievernkontoret. Det der er ikke greit i mine øyne. Det eneste jeg har av erfaring rundt skillmisse barn er tantebarna mine, og der står far for klær selv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i kontakt med familievernkontoret. Vi kunne ha ett møte der, men far vil ikke dette, så da kunne de ikke hjelpe meg.

Har tenkt tanken om å ikke sende mer klær, men så var det gutten da, han MÅ nesten ha klær i løpet av helgen.

Føler situasjonen er helt låst...

AnonymBruker
Skrevet

her er det bare å sette en stopper, han kan ikke fortsette sånn. Hvis det er din jobb å sørge for at gutten har klær hos faren får han ta med seg en bag med klær som han også må ta med tilbake til deg. Ellers får far ordne opp selv. Vi har valgt å sørge for å ha klær til ungene her, både for at det skal bli enklere for de og fordi jeg ble lei av at ungene kom fra mor med slitne klær etc. Greit nok at moren egentlig skulle betale for de klærne men vi gjør det som er enklest for oss og blander inn mor minst mulig.

Anonymous poster hash: d54b8...250
Skrevet

Familievernkontoret er uten tvil rett instans.

Jeg foreslår at gutten tar alle klærne sine hjem, og tar med seg en overnattingsbag til far.

Om noen av klærne ikke kommer hjem etter samværet så skal det faktureres far.

Sjekk med NAV om han er bidragspliktig om du ikke har gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Har de lik klessmak, eller kan 15-åringen ta med seg klær han vet faren ikke er interessert i å stjele? Ser ikke for meg at en voksen mann og en 15-åring har lik klesstil i ett og alt

Anonymous poster hash: 414be...e4d
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret er uten tvil rett instans.

Jeg foreslår at gutten tar alle klærne sine hjem, og tar med seg en overnattingsbag til far.

Om noen av klærne ikke kommer hjem etter samværet så skal det faktureres far.

Sjekk med NAV om han er bidragspliktig om du ikke har gjort det.

Han er bidragspliktig, men for ett beløp per måned som knapt dekker ei truse.

Har prøvd med bag, klærne kom ikke tilbake. Far sa at avtalen var at han skulle ha klær hos han, og så lenge det ikke er gjort ny avtale, så er det det som gjelder.

AnonymBruker
Skrevet

Har de lik klessmak, eller kan 15-åringen ta med seg klær han vet faren ikke er interessert i å stjele? Ser ikke for meg at en voksen mann og en 15-åring har lik klesstil i ett og alt Anonymous poster hash: 414be...e4d

De bruker samme type klær. Gutten er litt "klassisk" i klesstilen, vil ikke skille seg ut. Han får ha hettegensrene i fred, men er ikke så glad i disse. Hadde han ikke vært så redd for å skille seg ut, skulle jeg sendt med han en rosa og en lilla jumpsuit, t-skjorter med hello kitty-trykk og stringtruser for menn...

Skrevet

Dette må jo være underslag av barnets midler!

Du har sørget for klær, det er hans ansvar å ivareta de klærne.
Gi han en liste over det som er levert av klær i det siste.

Om han "roter bort" klærne til gutten, så er han selvsagt ansvarlig for å skaffe nye når du har gjort ditt.

Da får du sende gutten uten klær til far, og la far ordne opp.

Om gutten ikke vil gå i de samme klærne hele helgen, så får han bli hjemme.

Du har faktisk gjort ditt.

Om far er missfornøyd med dette, så får han kalle deg inn via familievernkontoret.

• Liker 3
Skrevet

Om han "roter bort" klærne til gutten, så er han selvsagt ansvarlig for å skaffe nye når du har gjort ditt.

Om far er missfornøyd med dette, så får han kalle deg inn via familievernkontoret.

Hell, yeah!

Skrevet

Altså, det er klart at barnets far tar klærne til gutten for å lage problemer (økonomisk) for TS.

Det nytter ikke å smile snilt og finne seg i dette!

Han har pokker ta ansvar for å oppføre seg han også!

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde det vært så enkelt... Men, jeg ønsker å skåne gutten mest mulig, han er en stille, forsiktig ungdom som ikke liker for mye styr. Han har krav på samvær og klær til disse helgene, og nå var det nå jeg som valgte denne "dusten" til far for mine barn...

Vil helst finne en løsning uten at det går ut over gutten på noe vis, og uten at han skjønner at dette er en konflikt mellom foreldrene hans.

Far ville aldri kjøpt klær til noen av ungene uten at det lå en dom til grunn, så den saken er umulig å få til.

Skrevet

Ja, hadde det vært så enkelt... Men, jeg ønsker å skåne gutten mest mulig, han er en stille, forsiktig ungdom som ikke liker for mye styr. Han har krav på samvær og klær til disse helgene, og nå var det nå jeg som valgte denne "dusten" til far for mine barn...

Vil helst finne en løsning uten at det går ut over gutten på noe vis, og uten at han skjønner at dette er en konflikt mellom foreldrene hans.

Far ville aldri kjøpt klær til noen av ungene uten at det lå en dom til grunn, så den saken er umulig å få til.

Du kommer ikke til å få noe bedre samarbeid med han av at du bare gir deg.

Han har ingen respekt for deg.

Han oppfyller jo ikke sin del av avtalen når han ikke tar vare på det du kjøper.

Hva med å sjekke ut det juridiske her?

Jeg mener at du kan ta han på en form for underslag når han tilegner seg barnets eiendeler.

Så lenge du er livredd for konflikt kan han ture fram som han vil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er klart at barnets far tar klærne til gutten for å lage problemer (økonomisk) for TS.

Det nytter ikke å smile snilt og finne seg i dette!

Han har pokker ta ansvar for å oppføre seg han også!

Nei, han gjør det ikke for å skape problemer for meg, han hater å handle klær til seg selv (det vet jeg etter 14 års samboerskap) og han er ekstremt gjerrig når det kommer til det å bruke penger på noe han kan få gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å få noe bedre samarbeid med han av at du bare gir deg.

Han har ingen respekt for deg.

Han oppfyller jo ikke sin del av avtalen når han ikke tar vare på det du kjøper.

Hva med å sjekke ut det juridiske her?

Jeg mener at du kan ta han på en form for underslag når han tilegner seg barnets eiendeler.

Så lenge du er livredd for konflikt kan han ture fram som han vil.

Har "truet" med å gå videre med dette, men har fått til svar at jeg overhode ikke har bevis, og det er jo sant så fremt jeg ikke blander inn gutten. Det siste vet far at jeg ikke vil gjøre av hensyn til gutten og hans personlighet...

AnonymBruker
Skrevet

Send klærne i en koffert med lås, så kun gutten får tilgang?

Anonymous poster hash: 414be...e4d
AnonymBruker
Skrevet

Trodde bidragsyter fikk fradrag til blandt annet klær når de hadde samvær.. Hadde sjekket opp om det gikk ann å øke bidraget.. har dere privat avtale hadde jeg sendt saken til NAV.

Stakkars gutt...

Det kan da ikke være noe gøy for han eller, at far stjeler klærne hans.. hadde laget en avtale med guttungen at han fikk ta med seg joggebukse og hettegenser til far..og noen billige truser..

Anonymous poster hash: 7d1a4...c7b
AnonymBruker
Skrevet

Her er det motsatt, hvor mor beholder klærne som far (annenhver helg) gir med barnet tilbake. Far får stå for egne klær mener jeg. I tillegg er det ikke godt for barnet å fæle at han lever i en koffert...

Anonymous poster hash: 14776...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...