Gå til innhold

Fastlege og henvisning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan fastlegen til et barn, henvise direkte til utredning på sykehus, reflux, eller må legen henvise til barnelege først, og barnelege henvise til sykehus?

Anonymous poster hash: be24c...14f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen henviser til barnelegen på sykehuset. Så tar de det videre.

Anonymous poster hash: d7ee0...e3e
AnonymBruker
Skrevet

Kan fastlegen til et barn, henvise direkte til utredning på sykehus, reflux, eller må legen henvise til barnelege først, og barnelege henvise til sykehus? Anonymous poster hash: be24c...14f

Fastlegen henviser dit han erfaringsmessig mener er best.

Dette kan variere ut i fra lokale forhold.

Anonymous poster hash: dbdb8...557

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat...og pga det, så har min sønn mistet nesten ett semester på skolen pga magesmerter. Fastlege mistenkte reflux, henviste til barnelege, 3mnd før vi fikk time. kom til barnelege og han henviste da til sykehus for utredning av reflux. ventetid alt ialt, 6mnd! Slik skal det da ikke være? Magesmertene er daglig, derfor lite på skolen og kommer han seg på skolen, kan vi bli ringt etter kort tid fordi vi må hente han. Ganske fortvilende se barnet slite så ille og må bare vente....

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat...og pga det, så har min sønn mistet nesten ett semester på skolen pga magesmerter. Fastlege mistenkte reflux, henviste til barnelege, 3mnd før vi fikk time. kom til barnelege og han henviste da til sykehus for utredning av reflux. ventetid alt ialt, 6mnd! Slik skal det da ikke være? Magesmertene er daglig, derfor lite på skolen og kommer han seg på skolen, kan vi bli ringt etter kort tid fordi vi må hente han. Ganske fortvilende se barnet slite så ille og må bare vente....

Det er sånn reglene i Norge er. Gørr teit.. Jeg ventet seks måneder for GU på sykehus bare for at GU der skulle si om den GU som hadde henvist meg: "ja hun er jo mye flinkere enn meg, så det er helt sikkert riktig det hun sier" hvorfor skulle jeg dit da liksom..

Anonymous poster hash: 2b865...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...