Gå til innhold

Reagerer sjeldent på kvinnesak...


Gjest Elenath

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elenath
At den er pent behandlet og ikke grisekjørt ;-)

Ja, men allikevel.. likte virkelig ikke uttrykket.

(dessuten, hvem vet hvem som kjører verst av meg og sambo) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes også det er et merkelig uttrykk. Greit nok at kvinner generelt kjører finere enn menn, men det er jo ingen regel akkurat. Når jeg har kjøpt bil har jeg aldri tatt og vil aldri ta med i vurderingen hvilket kjønn som har kjørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er damekjørt så vil ikke jeg ha den. Ihvertfall ikke hvis min svigermor har kjørt den. Girkassa må byttes på svigerfar sin bil på grunn av svigermors kjøring, og hun har kjørt bil i 15 år. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

damekjørt? Hva vil det si?

At du må skifte clutch (skrives det sånn???), girkasse og at det er mulig at det har vært endel småbulking...... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri verden om jeg heller ville kjøpt en bil som er "damekjørt". Som nevnt over - clutchen må sikkert skiftes, og bare halvparten av hestekreftene i bilen har noen gang blitt brukt, altså er den kjørt "daff". (det er ihvertfall definisjonen på ordet damekjørt jeg har fått av min far som er bilselger...).

Har også testet biler som er "damekjørt", og det stemmer faktisk med daff bil. Mao - (for meg ihvertfall) ikke noe positivt at bilen er "damekjørt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det betyr vel ikke annet enn at bilen er kjørt av en dame, og at selgeren oppfatter det som et salgsargument å opplyse om det.

Åpenbart er det også enkelte her som heller vil ha en "mannskjørt" bil.

Er dette noe å hisse seg opp over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men allikevel.. likte virkelig ikke uttrykket.

(dessuten, hvem vet hvem som kjører verst av meg og sambo) :ler:

I mitt tillfelle ville damekjørt betydd grisekjørt..hehe.. Min samboer kjører pent og pertentlig, mens jeg derimot...

Ergo, damekjørt blir jo feil da :kul:

Har forresten sett "uttrykket" flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en annen variant nå nylig i en bilforretning.

"Kun èn eier. Mann født i 1935"

Faren min er født i -37, men han kjører som en svin. Så det at noen er "født i 1935" eller at bilen er "damekjørt" tror jeg ikke har så stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Huff, hvor er det denne nasjonen går hen? Ikke nok med at det er få kvinnlige toppledere, men jaggu forbinder vi pen behandling med kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge forsikringsselskapene så er det iallfall statistisk grunnlag for å si at kvinner kresjer mindre, og dermed kjører litt mer hensynsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I risk for å tråkke i eget reir så må jeg nok være uenig med deg i det Eir. JA vi har ikke de store kollisjonene som krever at forsikringsselskapet blir innblandet, men du verden så mange flere småbulker og lykter det går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...